obwód stacyjny kl 5 a 16.doc

(49 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Data 16/09/2003

PLAN METODYCZNY LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM W KLASIE V a.

 

Zadanie główne: Doskonalimy swoją sprawność koordynacyjno – kondycyjną  

                               poprzez ćwiczenia w obwodzie stacyjnym.

 

Prowadzący: Jacek Wilk

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

Sprawności motorycznej

Uczeń:

Ø     zwiększy skoczność

Ø     rozwinie równowagę i orientację przestrzenną

Ø     wzmocni siłę mięśni RR, NN i T

Ø     zwiększy zwinność, gibkość

 

Umiejętności

Uczeń:

Ø     potrafi dobrać ćwiczenia rozwijające siłę

Ø     potrafi dobrać ćwiczenia rozwijające skoczność i zwinność

 

Wiadomości

Uczeń:

Ø     zna zasady ćwiczenia rozwijające siłę, zwinność i równowagę

Ø     dostrzega potrzebę własnego usprawniania się

 

Usamodzielniania

Uczeń:

Ø     przygotowuje miejsce ćwiczeń

Ø     akceptuje potrzebę samooceny i samokontroli

ü     dokona samooceny swoich umiejętności

Ø     dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących 

ü     przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zajęć

ü     stosuje właściwy strój sportowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

 

Wstępna

- zapozna się z zadaniami lekcji

 

- nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha informacji nauczyciela

 

- przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do zajęć

- podaje zadania lekcji

- omawia wpływ ćwiczeń na organizm

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie zajęć

- pogadanka

 

Część główna A

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

- uczestniczy w zabawie „Berek ranny”

- wykona ćwiczenia kształtujące RR, NN, T

truchta dookoła sali z jednoczesnym krążeniem RR w przód i w tył

wykona skłony boczne T

wykona skip A i C

wykona na sygnał przysiad z wyskokiem

wykona krążenia bioder

wykona krążenia T

z pozycji przysiadu podpartego wykona jednoczesne i naprzemienne wyrzuty NN w tył

- wyjaśnia zabawę

- wyróżnia zwycięzców

- poleca trucht dookoła sali

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów

- dozuje ćwiczenia

 

- poleca utworzenie kolumny „rój”

- zabawowa klasyczna

- zadaniowa ścisła

 

Część główna B

-wzmocni siłę mięśni RR

 

 

 

 

 

 

- rozwinie równowagę i orientację przestrzenną

 

- zwiększy zwinność, gibkość

 

 

 

 

- wzmocni siłę mięśni T

 

- zwiększy skoczność

I Siła RR

- z leżenia przodem, przodem do drabinki wykona wejście na RR do zwisu klęcznego, a następnie wykona RR przejście na drugą drabinkę, zejdzie dowolnym sposobem

II Równowaga

- wykona przejście po ławeczce, zejście dowolne

III Zwinność i gibkość

- wykona przewrót w przód, przełoży szarfę z dołu do góry, wykona przewrót w tył, przełoży szarfę z góry do dołu

IV Siła T

-  z leżenia tyłem wykona skłony T w przód

V Skoczność

- wykona serie przeskoków po kwadracie

- poleca dobrać się w pięć grup ćwiczebnych

- poleca przygotować stacje

- wyjaśnia zadania na poszczególnych stacjach

- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem uczniów

- pogadanka

 

 

 

 

 

- zadaniowa ścisła i problemowa

 

 

 

 

 

 

Końcowa

- uspokoi organizm

 

 

 

- oceni poprawność wykonywanych ćw. i poziom własnej sprawności

- wykona ćwiczenia oddechowe i korekcyjne

- sprzątnie stanowiska ćwiczeń

 

- bierze udział w omówieniu lekcji

- prowadzi ćwiczenia oddechowe i korekcyjne

- poleca uporządkować salę

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- zadaniowa ścisła

 

- pogadanka

 

- dyskusja

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin