konspekt-integracjakl 5 a 5 asysta.doc

(46 KB) Pobierz
PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

Data 05/09/2003

PLAN METODYCZNY LEKCJI W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE KL. V a

Prowadzący : mgr Barbara Sobolewska

Asysta: Jacek Wilk             

 

Temat lekcji :

DOSKONALIMY PROCES WSPÓŁPRACY I INTEGRACJI W KLASIE PRZY WYKORZYSTANIU ZABAW RUCHOWYCH

 

ZADANIE SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE :

 

SPRAWNOŚCI :

Uczeń : * rozwinie koordynację ruchową

              * wzmocni siłę mm RR, NN i T

              * poprawi szybkość

              * poprawi reakcję na sygnał

 

 

UMIEJĘTNOŚCI :

Uczeń : * zwiększy umiejętność komunikacji międzyludzkiej

  * zwiększy umiejętność przewodzenia w grupie

  * potrafi podejmować i realizować nowatorskie pomysły

 

 

WIADOMOŚCI :

Uczeń : * wie jak stworzyć pozytywne , zdrowe warunki w otoczeniu wspierające w podejmowaniu racjonalnych decyzji odnoszących się do zdrowego stylu życia

              * wie jak opiekować się sobą nawzajem , współdziałać ze sobą i popierać się

              * zna pojęcia : koleżeństwo , zaufanie , przyjaźń i uczciwość

 

 

USAMODZIELNIANIA :

Uczeń : * uczestniczy w budowaniu pozytywnego obrazu samego siebie

  * uczestniczy w kształtowaniu umiejętności przywódczych

  * współuczestniczy w podejmowaniu słusznych decyzji w ważnych sprawach

  * akceptuje działania związane ze zdrowym stylem życia

  * dba o bezpieczeństwo swoje i kolegów

 

 

 

 

 

 

             

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

 

 

METODY

docelowe

zadania

 

CZĘŚĆ WSTĘPNA

 

Zapozna się z zadaniami lekcji

 

* słucha informacji nauczyciela

* przygotowuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji

 

 

* sprawdza gotowość do zajęć

* podaje zadania i temat

lekcji

* wyjaśnia założenia na których opiera się praca w grupie

* motywuje do współpracy zespołowej

 

 

 

pogadanka

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA A

 

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

 

 

Zapozna się z zainteresowaniami sportowymi kolegów

 

* biegając po sali unika klepnięcia przez berka

* schwytany łączy się w pary i goni innych „ Berek przyjaciel”

* zabawa „ Lawina „

* podaje swoje imię i w formie pantomimy pokazuje ulubioną dyscyplinę sportową

* następny ćwiczący powtarza imię poprzednika i pokazuje co on pokazał

* dodaje swoje imię i swoją dyscyplinę

 

* objaśnia zasady zabaw

* daje sygnał do rozpoczęcia zabaw

* czuwa nad bezpieczeństwem

 

* poleca siad w kole,

objaśnia przebieg zabawy

* bierze udział w zabawie

 

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

 

problemowa

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA B

 

Wzmocni mm RR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* tworzy ciasne koło z kolegami

* łapie osobę będącą w środku i lekko odpycha ją

* osoba w środku wyprostowana opada lekko i bezwładnie na ręce kolegów

* przy zastosowaniu różnych rozwiązań cała grupa znajduje się w środku kwadratu

 

* poleca utworzenie koła

* objaśnia przebieg zabawy

* zachęca by wszyscy kolejno znaleźli się w środku

* rysuje kwadrat 50 x 50 cm

* objaśnia i podpowiada rozwiązania

* odmierza czas 30 sek.

* dba o bezpieczeństwo grupy

 

 

Naśladowcza ścisła

 

 

 

 

problemowa

 

 

 

współpracuje w zespole by dojść do rozwiązania

 

 

 

 

 

 

 

Doskonali szybkość i reakcję na sygnał

 

 

 

 

 

Wzmocni mm NN

 

* stojąc w kole podaje prawą rękę współćwiczącemu stojącemu o jedną lub dwie osoby dalej

* podaje lewą rękę

* nie puszczając rąk – przechodzi nad, pod, pomiędzy rękami by rozwiązać węzeł

* wykona polecenie osoby w środku koła

* na polecenie „ ludzie do ludzi „ jak najszybciej znajduje nową parę

* gdy zostaje bez pary podaje polecenia

 

* staje w ciasnym kole lewym bokiem do środka

* usiądzie z tyłu na nogach partnera

* przemieści się w pozycji „grupowego krzesła „

 

* poleca utworzenia koła

* bierze udział w zabawie

 

 

 

 

 

 

 

 

* informuje o przebiegu zabawy

* wyznacza osobę wydającą polecenia

* dba o bezpieczeństwo

 

 

 

* wyjaśnia zadanie

 

* daje znak do siadania

 

naśladowcza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadaniowa ścisła

 

CZĘŚĆ KOŃCOWA

 

Uspokoi organizm po wysiłku

 

 

Oceni przydatność lekcji do poprawy współpracy

 

* usiądzie tyłem do kolegi

* wykona ćw. oddechowe

 

 

* przedstawi swoje odczucia i spostrzeżenia

 

* poleca siad tyłem do siebie w parach

* poleca wykonanie ćw. oddechowych

* pomoże w analizie lekcji

* podsumuje pracę uczniów

* pomoże wyciągnąć

   wnioski z lekcji

 

Zadaniowa ścisła

 

 

 

 

problemowa

 

dyskusja

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin