Doskonalenie przewrotu w tył do półszpagatu.doc

(41 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

Data: 9. I. 2001r.

Klasa: II a / II b TG

 

 

Zadanie główne ( temat lekcji ):

GP. Doskonalimy przewrót w tył do półszpagatu.

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          rozwinie koordynację wzrokowo-ruchową

-          zwiększy orientację przestrzenną

-          poprawi gibkość

-          zwiększy siłę mm RR

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          potrafi wykonać przewroty w tył z różnych pozycji wyjściowych

-          potrafi wykonać przewrót w tył do półszpagatu

 

 

Wiadomości

 

Uczeń

 

-          zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń

-          zna zasady wykonywania ćwiczeń rozciągających

-          zna sposoby samoasekuracji i asekuracji przy przewrotach

 

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          współuczestniczy w organizacji lekcji: samodzielnie dobiera ćwiczenia wzmacniające ramiona, przynosi i sprząta materace

-          dobiera bezpieczną pozycję do ćwiczeń

-          poprawia ( koryguje) postawę

 

Opracowanie i prowadzenie

    mgr Kamila Nobis

© by Kamila Nobis

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

-pogadanka

Część główna A

Przygotuje i pobudzi organizm do wysiłku fizycznego.

Wzmocni ramiona, poprawi gibkość

 

Bierze udział w zabawie ożywiającej „ berek” i            „ murarz”

Wykona w truchcie, marszu,  rozsypce ćwiczenia

tułowia, ramion, nóg.

Samodzielnie dobiera i wykonuje ćwiczenia wzmacniające ramiona.

Wykona :

- kołyskę w leżeniu przodem, tyłem, bokiem na prawym i na lewym boku

- przetoczenie w przód z przysiadu podpartego

- jw. w tył

- proponuje zabawy

 

 

- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia

 

- czuwa nad poprawnym wyborem ćwiczeń

- czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa

- czuwa nad dokładnością wykonywanych ćwiczeń

- zabawowa klasyczna

 

- naśladowcza  ścisła

 

- problemowa

 

 

 

- zadaniowa ścisła

Część główna B

Poprawi, koordynację wzrokowo-ruchową.

Doskonali wcześniej poznane przewroty w tył.

 

 

 

 

Nauczy się przewrotu w tył do półszpagatu.

 

 

Wykona :

- przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego

-  przewrót w tył z pp. do rozkroku

- przewrót w tył z lądowania na proste nogi do rozkroku

- przewrót w tył z pp. do półszpagatu

- przewrót w tył do półszpagatu z pozycji zasadniczej i lądowania na proste nogi.

 

 

- dzieli ucz. na grupy

- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia

- przypomina o samoasekuracji, czuwa nad bezpieczeństwem i dokładnością ćwiczeń

 

- asekuruje przy przewrotach

- zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.

wykona:

- ćwiczenia oddechowe i uspokajające

- ćwiczenia rozciągające

- bierze udział w zabawie          „ minutka „

- siedzi na zbiórce w siadzie skrzyżnym

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

 

 

- omówi i podsumuje lekcję, oceni najlepiej ćwiczących

- naśladowcza ścisła

 

 

 

- pogadanka

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin