Gimnastyka - przerót w tył.doc

(29 KB) Pobierz

Konspekt lekcji w-f

Data: .2004. 03.

Dyscyplina: Gimnastyka

Temat: Przewrót w tył poprzez siad o nogach prostych do rozkroku

Zadania szczegółowe w zakresie:

-Umiejętności: uczeń potrafi wykonać przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu

-Motoryczności: kształtowanie ogólnej koordynacji ruchowej w ćwiczeniach gimnastycznych

-Wiadomości: najlepsi Polacy w gimnastyce artystycznej

-Działań wychowawczych: Wpływ używek na wydolność organizmu

Przybory: materace, ławeczki, drabinki

Klasa: II

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach, indywidualna.

Tok lekcji

                     Zadania szczegółowe w zakresie

Czas

   Uwagi

1.Ćw. or-ganizacyjno-porządkowe

1.Powitanie

2.Zbiórka

3.Przedstawienie zadań i celów lekcji

2 –3 min.

Ustawienie w szeregu

2.Zabawa ożywiająca

„Skoczek” – uczniowie w parach przeskakują jeden przez drugiego jak przez kozła

2 – 3 min.

Przez całą długość sali

3.Ćw. kształtujące

1Starty z różnych pozycji wyjściowych:

-ze stania tyłem

-z przysiadu podpartego

-z leżenia przodem

-z leżenia przewrotnego

2. Za pomącą ławeczek:

-Dwa zespoły – każdy z zespołu stoi obok ławeczki, chwyta ją bokiem i na sygnał przenoszenie ławeczki nad głową z jednej strony na drugą (nogi proste),

-W parach: trzymamy ćwiczącego za nogi, on stara się przejść wzdłuż ławeczki za pomocą rąk

-J.w. ale tyłem

-Podciąganie wzdłuż ławeczki przodem

-J.w. ale tyłem

-Na dwóch końcach ławeczki stoją ćwiczący. Na sygnał starają się przejść na przeciwny koniec w ten sposób aby nie spaść z ławeczki

-W trójkach: jeden stoi na środku ławki, pozostali podnoszą ławeczkę

3. Przy drabinkach

-opad tułowia w przód, ramiona na drabinkę, pogłębianie skłonów,

-zwis na drabince plecami do drabinki – wykonujemy „wahadło” na boki o nogach prostych

-j.w. ale nogi złączone razem podciągamy 10 razy do klatki piersiowej

-siad prosty plecami do drabinki, chwyt za szczebel nad głową i nie odrywając rąk od drabinki ani nóg od podłoża wstajemy 5 razy i siadamy do p.w.

-w rozkroku na ostatnim szczeblu, chwyt rękoma za szczebel na wys. barków – wykonujemy chwyt rękoma co jeden szczebel niżej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 – 12 min.

 

 

 

 

 

 

Nauczyciel zwraca uwagę na poprawne wykonanie ćwiczeń

4.Cz. główna

1.Przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego

2.Przewrót w tył z przysiadu podpartego do rozkroku

3.Przewrót w tył z przysiadu podpartego poprzez stanie na rękach do stania

4.Przewrót w tył z rozkroku do rozkroku

5.Przewrót w tył z półprzysiadu do leżenia

6.Siad prosty, na sygnał przejście do leżenia przewrotnego

7.Na równi pochyłej z siadu prostego przewrót w tył do rozkroku

8.Próba wykonania przewrotu w tył ze stania poprzez siad prosty do rozkroku

 

 

 

 

 

 

 

 

23 - 25 min.

-Zwracamy uwagę na poprawne wykonanie techniczne

 

-Ćwiczący zmieniają się po kilku próbach

5.Ćw. uspokajające

-(5x) - siad prosty plecami do drabinki, nogi ugięte, chwyt rękoma za szczebel nad głową – wykonujemy wstanie bez oderwania nóg i rąk

2 min.

Przy drabinkach

6.Cz. końcowa

1.Zbiórka

2,Podsumowanie lekcji

3.Pożegnanie

 

2 min.

Ustawienie w dwuszeregu

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin