Konspekt lekcji w-f
Data: .2004. 03.
Dyscyplina: Gimnastyka
Temat: Przewrót w tył poprzez siad o nogach prostych do rozkroku
Zadania szczegółowe w zakresie:
-Umiejętności: uczeń potrafi wykonać przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu
-Motoryczności: kształtowanie ogólnej koordynacji ruchowej w ćwiczeniach gimnastycznych
-Wiadomości: najlepsi Polacy w gimnastyce artystycznej
-Działań wychowawczych: Wpływ używek na wydolność organizmu
Przybory: materace, ławeczki, drabinki
Klasa: II
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęć w zespołach, indywidualna.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe w zakresie
Czas
Uwagi
1.Ćw. or-ganizacyjno-porządkowe
1.Powitanie
2.Zbiórka
3.Przedstawienie zadań i celów lekcji
2 –3 min.
Ustawienie w szeregu
2.Zabawa ożywiająca
„Skoczek” – uczniowie w parach przeskakują jeden przez drugiego jak przez kozła
2 – 3 min.
Przez całą długość sali
3.Ćw. kształtujące
1Starty z różnych pozycji wyjściowych:
-ze stania tyłem
-z przysiadu podpartego
-z leżenia przodem
-z leżenia przewrotnego
2. Za pomącą ławeczek:
-Dwa zespoły – każdy z zespołu stoi obok ławeczki, chwyta ją bokiem i na sygnał przenoszenie ławeczki nad głową z jednej strony na drugą (nogi proste),
-W parach: trzymamy ćwiczącego za nogi, on stara się przejść wzdłuż ławeczki za pomocą rąk
-J.w. ale tyłem
-Podciąganie wzdłuż ławeczki przodem
-Na dwóch końcach ławeczki stoją ćwiczący. Na sygnał starają się przejść na przeciwny koniec w ten sposób aby nie spaść z ławeczki
-W trójkach: jeden stoi na środku ławki, pozostali podnoszą ławeczkę
3. Przy drabinkach
-opad tułowia w przód, ramiona na drabinkę, pogłębianie skłonów,
-zwis na drabince plecami do drabinki – wykonujemy „wahadło” na boki o nogach prostych
-j.w. ale nogi złączone razem podciągamy 10 razy do klatki piersiowej
-siad prosty plecami do drabinki, chwyt za szczebel nad głową i nie odrywając rąk od drabinki ani nóg od podłoża wstajemy 5 razy i siadamy do p.w.
-w rozkroku na ostatnim szczeblu, chwyt rękoma za szczebel na wys. barków – wykonujemy chwyt rękoma co jeden szczebel niżej
10 – 12 min.
Nauczyciel zwraca uwagę na poprawne wykonanie ćwiczeń
4.Cz. główna
1.Przewrót w tył z przysiadu podpartego do przysiadu podpartego
2.Przewrót w tył z przysiadu podpartego do rozkroku
3.Przewrót w tył z przysiadu podpartego poprzez stanie na rękach do stania
4.Przewrót w tył z rozkroku do rozkroku
5.Przewrót w tył z półprzysiadu do leżenia
6.Siad prosty, na sygnał przejście do leżenia przewrotnego
7.Na równi pochyłej z siadu prostego przewrót w tył do rozkroku
8.Próba wykonania przewrotu w tył ze stania poprzez siad prosty do rozkroku
23 - 25 min.
-Zwracamy uwagę na poprawne wykonanie techniczne
-Ćwiczący zmieniają się po kilku próbach
5.Ćw. uspokajające
-(5x) - siad prosty plecami do drabinki, nogi ugięte, chwyt rękoma za szczebel nad głową – wykonujemy wstanie bez oderwania nóg i rąk
2 min.
Przy drabinkach
6.Cz. końcowa
1.Zbiórka
2,Podsumowanie lekcji
3.Pożegnanie
Ustawienie w dwuszeregu
kasperpl