unichock kl 2 ab gr 2 10.doc

(41 KB) Pobierz
Plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego

Data 10/09/2003

Konspekt lekcji wychowania fizycznego

kl 2 ab gr (2)

 

Temat lekcji:Unihoc – doskonalimy podania i przyjęcia piłeczki w miejscu i w ruchu

 

 Prowadzenie: Jacek Wilk

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

 

Sprawności                                         

uczeń             

-        zwiększy szybkość reakcji

-         rozwinie orientacje wzrokowo-ruchową

-         wzmocni siłę ramion i ruchomość obręczy barkowej

 

Umiejętności                                         

uczeń             

-         potrafi współpracować w grupie i współćwiczącym

-         potrafi dobrać ćwiczenia kształtujące

-         potrafi podać i przyjąć piłeczkę kijem

-         potrafi przyjąć prawidłową postawę do wykonania ćwiczeń

 

Wiadomości                                         

uczeń             

-        zna podstawowe przepisy gry w unihoc

-         zna zasady BHP na lekcji unihoc

-         dostrzega potrzebę własnego usprawniania się

 

Usamodzielnienia                           

uczeń             

-         uczestniczy w organizacji zajęć

-         prowadzi elementy lekcji wskazane przez n-la

-         dba o higienę oraz zdrowie i bezpieczeństwo swoje i współćwiczących

 

Miejsce ćwiczeń:              sala gimnastyczna

Przybory : sprzęt do gry w unihoca

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Uwagi (metody)

Docelowe

Zadania

 

Wstępna

- zapozna się z zadaniami lekcji,

- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku

- słucha informacji nauczyciela,

- przygotowuje się do świadomego i aktywnego uczestnictwa

- sprawdza gotowość uczniów do zajęć,

- zapozna uczniów z zadaniami lekcji

Pogadanka

 

Część główna a

- rozgrzeje organizm do realizacji zaplanowanych zadań

 

 

 

Samochodziki”  - dzieci biegają po całej sali i wymijają się w różnych kierunkach. Na sygnał dzieci zatrzymują się w pozycji nieruchomej

Chód konika” marsz z wysokim unoszeniem kolan

Koń grzebie nóżką” lekkie uderzanie końcami palców o podłogę przed sobą

wykona ćwiczenia RR i NN oraz T,

- ćwiczy w parach,

- uczestniczy w zabawie „koszenie trawy”,

 

- czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń i zadań,

 

Zadaniowo-ścisła

 

 

 

Cześć główna b

- wdraża się do samokontroli i samooceny

 

- zastosuje prawidłowo w grze opanowane elementy techniczne

- wykona elementy techniczne: prowadzenia, przyjęcia i podania piłeczki kijem,

 

 

- rozgrywa mecz w unihoc na całym boisku z uwzględnieniem przepisów gry

- poleci dobrać się parami,

- czuwa nad bezpieczeństwem ćwicz.

- zaproponuje zabawę ożywiającą,

- obserwuje pracę i czynności uczniów,

- egzekwuje podane zadania,

- zachęci do gry z uwzględnieniem przepisów

Zabawowa

 

 

Zadaniowo-ścisła

 

Część końcowa

- uspokoi organizm po wysiłku,

- oceni wyniki swojej drużyny po zakończeniu rywalizacji

- wykona ćwiczenia korektywno-kompensacyjne przy użyciu kija do unihoc

- proponuje ćwiczenia uspokajające i korekcyjne,

- uzmysłowi potrzebę koordynacji wzrokowo-ruchowej w grze w unihoc,

- wyróżni uczniów najbardziej aktywnych

Zadaniowo-ścisła

 

 

 

Pogadanka

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin