TEMAT: Nauka przeplatanki w przód
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI:
- rozwijanie koordynacji ruchowej oraz zmysłu, równowagi. Kształtowanie wytrzymałości. Rozwijanie umiejętności ruchowej w zakresie łyżwiarstwa figurowego. Orientacja przestrzenna i zachowanie bezpieczeństwa, bezpiecznej odległości między ćwiczącymi
UMIEJĘTNOŚCI:
- nauka przeplatanki w przód. Doskonalenie jazdy w przód i zatrzymywanie się w jeździe
WIADOMOŚCI:
- odpowiedni ubiór do jazdy figurowej i szybkiej
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:
- samoocena i samokontrola własna. Zasady bezpieczeństwa na lodowisku
ZDROWIA:
- hartowanie organizmu podczas zajęć na świeżym powietrzu zimą
MIEJSCE ĆWICZEŃ: lodowisko
KLASA: I
PŁEĆ: dziewczyny
LICZBA ĆWICZĄCYCH –15
CZAS –45 minut
PROWADZĄCY: Paweł Chochołek
Metody realizacji zadań ruchowych: Pogadanka, Zabawowa-klasyczna, Bezpośredniej celowości ruchu, Zadaniowa- ścisła, Naśladowcza- ścisła.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w zespołach, parami, indywidualna
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
DOZOWANIE
ORGANIZACYJNO
1.Ćw. organizacyjno-
porządkowe
1.Zbiórka,sprawdzenie obecności.
2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3.Podanie tematu lekcji.
4. Teoretyczne wprowadzenie i omówienie zajęć.
3- min.
Ustawienie uczniów w
Dwuszeregu i przemarsz na lodowisko
2. Przemarsz na miejsce lekcji
Dojście na lodowisko, ubranie łyżew i zbiórka w szeregu..
3 mim
3. Rozgrzewka.
„Berek” jedno dziecko oznaczone szarfą goni, a reszta ucieka. Przed złapaniem chroni wykonanie przysiadu na obu łyżwach.
1. ćw. ramion
Swobodne wymachy ramion przód i w tył
2. ćw. Nóg
Wysuwanie do przodu raz lewą raz prawą nogę.
Posuwanie się w przód rzędem za prowadzącym, który w czasie jazdy wykonuje kilka zakrętów
3. ćw. tułowia w płaszczyźnie czołowej
w lekkim rozkroku z nogami nieco ugiętymi przenoszenie ciężaru ciała raz na jedną, raz na drugą nogę, tułów lekko pochylony do przodu.
4. ćw. tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.
Szerszy rozkrok ramiona w bok. Trzykrotny skłon tułowia do przodu na cztery wyprost
5. ćw. Szyi
Skręty głowy w prawą i lewą stronę.
6. Ćw. skocznościowe.
Próba wykonania podskoku obunóż, odrywanie łyżew od lodu jednocześnie.
3 min.
8x
Złapany staje się berkiem
Ćwiczenia wykonujemy ściśle według zaleceń nauczyciela
4 Doskonalenie znanych ćw. i sposobów jazdy na łyżwach
doskonalenie jazdy przodem i zatrzymania
-Jazda w przód odpychanie się wewnętrzną krawędzią, a nie czubkami łyżew.
Jazda w przód –jedna grupa w jeździe w lewą stronę, druga grupa w prawą stronę. Mijamy się raz z lewej strony, raz z prawej strony.
Zbiórka w trzech małych kołach na lodowisku. Jazda w przód w lewą i prawa stronę po małych obwodach kół.
-Zatrzymywanie się na sygnał. Ćwiczący z jazdy na wprost, zginają nogi w kolanach, rozstawiają pięty, a palce kierują do środka, opierając mocno wewnętrzne krawędzie łyżew o lód. Nie powinniśmy hamować zbyt gwałtownie, lecz powoli.
10.min.
Bezpieczne poruszanie się po lodowisku.
Uczniowie wykonują ściśle określone zadania według zaleceń nauczyciela.
Poruszając się po lodowisku uważamy na innych.
5. Nauka nowych elementów technicznych
Nauka przeplatanki w przód.
Ćwiczący jadąc w prawa stronę przenoszą ugięta nogę w kolanie do przodu i krzyżują przed prawą nogą, stawiając ją tuż przy nodze prawej, ostrzem równolegle do ostrza prawej łyżwy. Wewnętrzną krawędzią stawiając na lód, zwracając jednocześnie tułów i głowę do środka.
Jadąc łukiem wewnętrznym na prawej nodze przenoszą lewą nogę zakroczną do przodu, stawiając stopę równolegle do prawej nogi na krawędzi zewnętrznej a przejechawszy małym łukiem przenoszą jak poprzednią nogę prawą itd. Przeplatanka po kole w prawą i lewą stronę.
5 min
Ćwiczenia wykonujemy ściśle według zaleceń prowadzącego. W marszu po obwodzie koła nauka przekładanki w przód, w lewą , prawą stronę.
6 . Jazda dowolna
Podział na dwie grupy:
I grupa jazda dowolna
II grupa podział na dwie drużyny gra uproszczona w hokeja.
W czasie jazdy doskonalimy jazdę przodem różne rodzaje zatrzymań i przeplatankę po kole i po ósemce w przód.
8 min
Po lodowisku poruszamy się w jednym kierunku tak aby jazda była bezpieczna i uważamy aby nie zderzyć się z nikim. Ustawienie bramek z chorągiewek.
7 Zabawa lub gra w hokeja
Wyścig rzędów –odległość 15 m.
Podział na trzy zespoły, ustawienie na jednej linii przy chorągiewkach.
-Wyścig rzędów do band śnieżnych i z powrotem.
-w dwójkach jedna osoba pcha drugą ,z powrotem zmiana.
-zbieranie przedmiotów na lodowisku na czas po linii prostej
W czasie zmian ćwiczący podają sobie ręce.
Ustalenie startu i mety przy bandzie zaznaczając chorągiewkami.
8. Ćw. organizacyjno –porządkowe
1. Zbiórka, odliczenie. Podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, grupy która wygrała rywalizację w tych zabawach
2. Uporządkowanie sprzętu, przyborów
3. Pożegnanie.
3 min
W czasie zdejmowania obuwia, prowadzący omawia błędy popełnione w czasie ćwiczeń.
9. Przejście do szkoły
Bezpieczne przejście do szkoły dwójkami.
kasperpl