Konspekt lekcji łyżwiarstwa.
Temat: Nauka przekładanki w przód w prawą i lewą stronę.
Zadania szczegółowe w zakresie:
-umiejętności: nauka przekładanki w prawą i lewą stronę doskonalenie jazdy na wprost i hamowania.
-motoryczność: rozwijanie wytrzymałości, szybkości koordynacji ruchowej.
-wiadomości: rodzaje konkurencji w łyżwiarstwie figurowym.
-działania wychowawcze: pomoc mniej sprawnym podczas nauki trudnych elementów łyżwiarstwa.
-działania w zakresie zdrowia: rola zajęć na świeżym powietrzu w rozwoju młodego organizmu.
Miejsce: lodowisko przyszkolne.
Przybory: słupki, kije hokejowe, krążek.
Czas lekcji: 45min.
Klasa: VI chłopcy.
Liczba ćwiczących: 16.
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo klasyczna, naśladowczo ścisła, zadaniowo ścisła.
Formy organizacyjne lekcji: forma zajęć w zespołach, grupach, parach.
Prowadzący: Mularczyk Eugeniusz.
Tok lekcji.
Zadania szczegółowe.
Czas dozowanie
Uwagi org. Metodyczne.
1.Czynn. organiz. porządk.
Zbiórka sprawdzenie obecności. Sprawdzenie gotowości do zajęć. Podanie tematu celów i zadań lekcji. Motywacja zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w lekcji
2-3 min.
Uczniowie ustawieni w szeregu.
2.Prze-
marsz na miejsce lekcji.
Przejście na miejsce lekcji uczniowie maszerują w dwuszeregu.
4min.
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo podczas przenoszenia łyżew.
3.Rozgrzewka.
1.w szeregu marsz.
2.Trucht.
3.Skiping A B C.
4.W biegu krążenie pr w przód.
5.Jw w tyl.
6.W biegu krążenie lr w przód.
7.Jw w tyl
8.W biegu krążenie rr w przód.
9.Jw w tył.
10.Wieloskoki na pr i ln.
11.PW stojąc skłony t w przód.
12.Jw skłony boczne.
13. Podskoki obunóż kolana do klatki piersiowej
8-10min.
Ćwiczący ustawieni w rozsypce.
4. Dosk. znanych ćwiczeń i sposobów jazdy na łyżwach.
-jazda przodem.
-jazda wężykiem.
-jazda z unoszeniem jednej nogi.
-jazda na jednej nodze po prostej
-jazda wężykiem na dwóch nogach .
(beczka)
-hamowanie pługiem
-zatrzymanie zwrotem na dwóch nogach
4-5min.
Zwracamy uwagę na bezpieczeństwo podczas jazdy i w czasie wymijania.
5.Nauka nowego elementu techniczn. przekładan-ki przodem.
Przekładanka w przód.
-jazda po kole z odbiciem nogą zewnętrzną i dostawienie jej do nogi wewnętrznej w prawą i lewą stronę.
-jazda po kole z unoszeniem nogi zewnętrznej staramy się jak najdłużej jechać na nodze wewnętrznej.
-jazda po kole przekładanką w prawą i lewą stronę
-jazda po ósemce.
6-8 min.
Podział klasy na dwa zespoły które tworzą oddzielne koła w których ćwiczą.
6 Jazda dowolna.
Podział klasy na dwa zespoły.
1- uczniowie doskonalą poznane elementy łyżwiarstwa jazda po prostej, zmiana kierunku ,zatrzymanie ,jazda przekładanką.
2- podział na dwie drużyny rozegranie meczu hokeja.
5-7 min.
Podział lodowiska na dwie części, ustalenie kierunku jazdy dowolnej, podanie zasad obowiązujących podczas meczu hokejowego.
7.Czynn.
organiz-
porządk.
Podsumowanie lekcji.
1.Uporządkowanie sprzętu.
2.Wyróżnienie najaktywniejszych uczniów.
3.Zachęcenie do uprawiania łyżwiarstwa.
3-4 min.
Ustawienie w półkolu.
8.Powrót do szkoły.
Ustawienie w parach.
Zwracamy uwagę na bezpieczne przenoszenie łyżew.
kasperpl