Doskonalenie zwodu pojedynczego z piłką.doc

(52 KB) Pobierz

                                                                                                                            DATA  -  20.05.2003 r.

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka nożna

              TEMAT: Doskonalenie zwodu pojedynczego z piłką.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          rozwijanie szybkości, koordynacji ruchowej, gibkości;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          przypomnienie zwodu pojedynczego;

-          nauka przyjęcia piłki prostym podbiciem;

-          doskonalenie techniki i taktyki;

                  WIADOMOŚCI

-          znaczenie współdziałania w zespole w trakcie ataku i obrony zespołowej;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          zasady sportowej rywalizacji;

-          współdziałanie w grupie.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  VIb

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  16

    PŁEĆ  -  chłopcy

                  CZA-  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki nożne, piłki siatkowe, piłki lekarskie, szarfy, kreda

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zabawowa-klasyczna, naśladowcza-

              ścisła, zadaniowa-ścisła

                  Formy prowadzenia zajęć : frontalna, indywidualna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Organizacja lekcji

1.Zbiórka, raport, powitanie.

2.Sprawdzenie obecności i ubiorów.

3.Podanie i omówienie celów lekcji.

2 min.

Ustawienie uczniów w

szeregu.

2. Zabawa ożywiająca

„Odbierz piłkę” –w ograniczonym polu 7 ćwiczących prowadzi piłkę w dowolnych kierunkach. Zadaniem berka jest odebranie piłki jednemu z nich, jeżeli tego dokona, dochodzi do zmiany ról.

3 min.

 

 

 

 

 

Podział na dwa zespoły, wyznaczenie berka. Wymiary pola 10x10 m.

3. Ćwiczenia rozgrzewające

Cykl ćwiczeń  w formie strechingu: napięcie-odprężenie-rozciągnięcie.

1.a) napięcie: stojąc w małym rozkroku pochylić się do przodu, ręce szeroko na wysokości głowy na szczeblu drabinki, mocno naciskać dłońmi i ramionami w dół

b) odprężenie

c) rozciąganie: w tej samej pozycji trzymając się drabinki nachwytem naciskać górną część tułowia w dół (ręce proste, głowa opuszczona).

2.a) napięcie: w staniu włożyć stopę pod dolny szczebel drabinki, przeć nogą wyprostowaną w kolanie w przód w górę

b)odprężenie

c) rozciąganie: zgiąć nogę w kolanie uchwycić stopę ręką, następnie odprowadzić stopę do tyłu w górę, aż do dotknięcia piętą pośladków.

3.a) napięcie: trzymając się drabinki oburącz nachwytem wspiąć się na szczebel drabinki jak najwyżej na palce

b)odprężenie

c) rozciąganie: stanąć przednią częścią stopy na szczeblu i opuścić pięty.

4.a) napięcie: klęcząc na jednym kolanie wyprostować drugą nogę w skos-w przód, opierając się na pięcie mocno napierać na podłogę wyprostowaną nogą

b)odprężenie

c) rozciąganie: w tej samej pozycji przy jak najbardziej wyprostowanych plecach wykonać opad tułowia w przód.

5.a) napięcie: w siadzie na podłożu ugiąć kolana przyciągnąć stopy;obejmując rękami kostki rozchylić kolana, a następnie włożyć między nie przedramiona i mocno naciskać kolanami do wewnątrz

b)odprężenie

c) rozciąganie: cały czas w siadzie chwycić dłońmi stopy i przyciągnąć do pośladków, jednocześnie mocno naciskać łokciami kolana tak, aby jak najbardziej zbliżyć je do podłoża.

6.a) napięcie: w leżeniu tyłem na podłożu ugiąć nogę chwycić splecionymi rękami za kolano, pokonując opór rąk mocno naciskać kolanem w przód

b)odprężenie

c) rozciąganie: w tej samej pozycji przyciągnąć kolano jak najbardziej do klatki piersiowej nie unosząc głowy.

15 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piłka trzymana oburącz.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 20 min.)

4. Ćwiczenia doskonalące zwód pojedynczy.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w parach:

1. jedynka stoi nieruchomo, przed nią 2-3 m leży piłka, dwójka biegnie w kierunku piłki wykonuje przed nią ruch zwodzący (skręt tułowia), to samo robi przed jedynką; zmiana ról.

2. jedynka stoi nieruchomo, dwójka prowadzi piłkę w jej kierunku, 2-3 m przed nią wykonuje ruch zwodzący jednocześnie odciągając piłkę w bok dalej prowadzi piłkę; zmiana ról.

3. jedynka stara się jak najdłużej utrzymać piłkę i jednocześnie „oszukiwać” partnera stosując zwód pojedynczy.

4 min.

W parach na szerokości sali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po stracie piłki zmiana atakującego.

5. Nauka przyjęcia piłki prostym podbiciem.

 

 

Ćwiczenia metodyczne:

1. Nauczanie ruchu „na sucho”(bez piłki), unoszenie i cofanie nogi (amortyzacja) przyjmującej piłkę.

2. Nauczanie ruchu –amortyzacji w parze. Jedynka unosi nogę przyjmującą w górę, dwójka kładzie jej piłkę na część grzbietową stopy, po czym cofa nogę z piłką do podłoża.

3. Przyjęcie piłki siatkowej po własnym podrzucie z powietrza.

4. Przyjęcie piłki nożnej dorzuconej rękami przed siebie po pierwszym koźle.

5. J.w. –ale piłka podana przez partnera.

6. Przyjęcie piłki w miejscu z powietrza po dorzucie od partnera.

7. Przyjęcie piłki dorzuconej przez partnera z ćwierć i półobrotem.

8. Przyjęcie piłki przy atakowaniu przez przeciwnika.

„Gra do siedmiu podań” –jeśli zespół wykona między sobą siedem podań zdobywa punkt. Wygrywa zespół z większą ilością punktów.

15 min.

 

 

 

 

W fazie końcowej prostujemy nogę w stawie kolanowym.

 

 

 

Wykonujemy pełny ruch unoszenia i cofania nogi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podział na 4 drużyny, uczniowie głośno liczą ilość podań.

6. Gra właściwa

Gra szkolna –drużyna A z B, drużyna C z D, doskonalenie gry z klepki i obrony indywidualnej.

 

Drużyny oznaczone szarfami.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (6 min.)

7. Zabawa uspokajająca

„Kto trafi w słupek” –ćwiczący ustawieni w odległości 12m naprzeciwko słupków bramki do piłki ręcznej. Zadaniem ćwiczących jest trafić piłką w słupek. Każde trafienie to punkt.

3 min

Ćwiczący podzieleni na cztery rzędy. Uderzenia wykonywane wewnętrzną częścią stopy lub prostym podbiciem.

8. Zakończenie lekcji.

1.Zbiórka, uprzątnięcie pomocy.

2.Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.

3.Pogadanka na temat aktualności piłkarskich.

3 min.

Uczniowie w rozsypce.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin