Doskonalimy rozbieg i odbicie w skoku w dal technikę naturalną.doc

(42 KB) Pobierz
Paweł Chochołek

Paweł Chochołek

 

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

 

Zadanie główne ( temat lekcji ): L.A. Doskonalimy rozbieg i odbicie w skoku w dal technikę naturalną.

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

 

Sprawności motorycznej

Uczeń

- rozwinie koordynację ruchową RR, NN

- rozwinie zwinność i gibkość

- zwiększy orientację przestrzenno - ruchową

- wzmocni siłę mięśni nóg

- poprawi szybkość i moc

 

 

Umiejętności

Uczeń

- umie prawidłowo wykonać rozbieg i odbicie w skoku w dal

- potrafi wykonać skok w dal techniką naturalną

- potrafi współpracować ze współćwiczącym

 

Wiadomości

Uczeń

- wie co to jest koordynacja ruchowa

- zna zasady bezpiecznego poruszania na skoczni

- zna zasady doboru ćwiczeń

- zna przepisy skoków

 

Usamodzielniania

Uczeń

- wdraża się do kontroli i oceny współćwiczących:

- wskazuje współćwiczącemu błędy przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń

- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej

- dba  o bezpieczeństwo swoje i koleżanek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Części lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- poleca zbiórkę

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

- pogadanka

Część główna A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

Poprawi koordynację ruchową RR i NN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

> wykona ćwiczenia rozgrzewające

- bieg truchtem

- ćwiczenia ramion i obręczy barkowej

- ćwiczenia nóg i pasa biodrowego

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej

- ćwiczenia szyi i głowy

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej

-ćwiczenia ramion i nóg łącznie

- ćwiczenia szybkościowe i skocznościowe (  przebieżka,  przyspieszenie, wieloskoki ) 

- przygotuje uczniów do realizacji głównego zadania lekcji

- poleca i pokazuje ćwiczenia

- nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń

- naśladowcza  ścisła

 

 

 

 

 

 

Doskonali rozbieg i odbicie w skoku w dal.

Wdroży się do kontroli i oceny współćwiczących.

Poprawi koordynację ruchową.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mierzy skok współpartnera.

> wykonuje

- wskazuje współćwiczącym błędy przy wykonywaniu ćwiczeń

- odmierzanie pełnego rozbiegu (22 kroki) i oznaczenie go

- odbicie z progu z miejsca

- odbicie z progu  jedną nogą z marszu, truchtu, biegu z dobrą pracą RR

- odbicie z progu  z pełnego rozbiegu

- jw. z pracą RR

- pełną formę skoku w dal z prawidłowym rozbiegiem i odbiciem

- jw. z pomiarem skoku

 

- przypomni technikę skoku w dal techniką naturalną

- poleca ćwiczenia

- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

 

-  zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.

oceni poziom własnych umiejętności.

 

 

- wykona ćwiczenia oddechowe , uspokajające i rozciągające szczególnie mm NN w marszu i rozsypce

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- poleca sprzątnięcie sprzętu

 

 

 

 

-  naśladowcza ścisła

 

- zadaniowa ścisła

- pogadanka

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin