Doskonalenie skoku w dal techniką naturalną.doc

(42 KB) Pobierz

                                                                                                                              DATA  -  21.10.2003 r.

 

PROWADZENIE 4.

 

TEMAT: Doskonalenie skoku w dal techniką naturalną.

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

   MOTORYCZNOŚCI:

     -  kształtowanie zwinności, szybkości, koordynacji nerwowo-ruchowej;

   UMIEJĘTNOŚCI:

     -  doskonalenie umiejętności skoków i wieloskoków poprzez zabawy;

   WIADOMOŚCI:

     - co to jest skok w dal;

   DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:

     -  samokontrola poprawności wykonywanych zadań ruchowych;

-          współdziałanie w zespołach.

 

MIEJSCE ZAJĘĆ  -  boisko szkolne

KLASA:   2a (dziewczęta)

LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  13

CZAS  -  45 minut

PRZYBORY  -  stojaki

PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

Metody realizacji zadań ruchowych: pogadanka, bezpośredniej celowości ruchu, zadaniowa- ścisła, naśladowcza- ścisła.

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zespołowa

 

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 13 min.)

1.Organizacja zajęć

1.Zbiórka, raport, powitanie.

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.

3.Teoretyczne wprowadzenie i omówienie.

3 min.

 

 

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2. Rozgrzewka

1.Ćw. ramion

Wolny, swobodny bieg,  krążenie ramion w przód i w tył.

W marszu z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód.

2.Ćw. nóg

Skiping A i B.

3.Ćw. ramion i nóg

Podskokiem, przysiad podparty i powrót do postawy rozkrocznej z ramionami w bok.

Podpór przodem – wyrzuty nóg w tył i w bok(naprzemienne i łącznie)

4.Ćw. tułowia

Stojąc, skłony tułowia w przód,     w tył i na boki.

Opad tułowia w przód, ramiona     w bok, naprzemienne wznoszenie ramion z równoczesnym skrętem tułowia

5.Przebieżki: marsz, trucht; bieg na maksymalnej prędkości.

6.Ćw. skoczności

Podskoki w miejscu, jednonóż , obunóż,

Co trzeci podskok , wyskok w górę- z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej.

 

Wieloskoki Na sygnał prowadzącego pierwsi z rzędów wykonują wieloskoki przez rozłożone na podłożu szarfy. Po okrążeniu stojaków wracają biegiem do swoich rzędów, co upoważnia następnych do rozpoczęcia skoków.

Skoki z miejsca przedłużane podział na 3-4 rzędy. Pierwszy z rzędów skacze obunóż z miejsca przy czym pomaga sobie zamachem ramion. Po skoku pierwszego zaznacza się miejsce jego lądowania kredą. W tym miejscu ustawia się następny – palce stóp przy lini- wykonuje skok.

  10 min.

Uczniowie poruszają się wzdłuż bieżni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Start i meta oznaczone przez stojaki na dystansie 30m.

 

 

Skacząc z jednego „kamienia” na drugi odbijają się raz lewą raz prawą nogą.

 

 

 

 

 

 

Wygrywa zespół który najdalej skoczy.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

3. Ćw. techniki skoku w dal

Ćw. przygotowujące

1. W marszu obszerna naprzemianstronna praca ramion.

2. W marszu co drugi krok mocniejszy akcent nogi odbijającej oraz wspięcie na śródstopie.

3. Podskoki z unoszeniem nogi wymachowej –udo do poziomu.

4. Podskoki na nodze odbijającej co 3 krok ze wszystkimi elementami wyuczonymi wcześniej.

5. Co 3 krok odbicie z lądowaniem na nogę wymachową.

6. J.w. z krótkim momentem zatrzymania pozycji odbicia w locie.

7. Z rozbiegu odbicie i lądowanie na nogę wymachową w wypadzie, tułów prosto.

8. J.w. ale dołączenie nogi odbijającej do pozycji kucznej i równoczesne wysuniecie do przodu różnoimiennej ręki.

9. J.w. ale odbicie przed piłką lekarską.

10. Nauka lądowania : skok w dal z miejsca z wymachem ramion w przód przy odbiciu i przeniesieniem w tył przy lądowaniu.

 

Pełna forma skoku w dal technika naturalną.

25 min

Poruszanie się na oznaczonym obszarze.

Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion.

CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 7 min.)

4. Ćw. korektywne.

1. Marsz połączony z rytmicznym wdechem i wydechem – wznos ramion w bok, opust w dół.

2. Leżenie przodem ramiona splecione na karku, wykonujemy skłon tułowia w tył, ściągnięcie łopatek, wyciągnięcie głowy w przód.

3. „Koci grzbiet”.

5 min.

Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela indywidualnie, we własnym tempie.

5. Omówienie zajęć.

1. Podsumowanie zajęć – spostrzeżenia i instruktaż, ocena uczniów.

2. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie stoją w rozsypce.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin