DATA - 21.10.2003 r.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI:
- kształtowanie zwinności, szybkości, koordynacji nerwowo-ruchowej;
UMIEJĘTNOŚCI:
- doskonalenie umiejętności skoków i wieloskoków poprzez zabawy;
WIADOMOŚCI:
- co to jest skok w dal;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:
- samokontrola poprawności wykonywanych zadań ruchowych;
- współdziałanie w zespołach.
MIEJSCE ZAJĘĆ - boisko szkolne
KLASA: 2a (dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH - 13
CZAS - 45 minut
PRZYBORY - stojaki
PROWADZĄCY - Jolanta Hadam
Metody realizacji zadań ruchowych: pogadanka, bezpośredniej celowości ruchu, zadaniowa- ścisła, naśladowcza- ścisła.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zespołowa
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 13 min.)
1.Organizacja zajęć
1.Zbiórka, raport, powitanie.
2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3.Teoretyczne wprowadzenie i omówienie.
3 min.
Ustawienie uczniów w
dwuszeregu.
2. Rozgrzewka
1.Ćw. ramion
Wolny, swobodny bieg, krążenie ramion w przód i w tył.
W marszu z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód.
2.Ćw. nóg
Skiping A i B.
3.Ćw. ramion i nóg
Podskokiem, przysiad podparty i powrót do postawy rozkrocznej z ramionami w bok.
Podpór przodem – wyrzuty nóg w tył i w bok(naprzemienne i łącznie)
4.Ćw. tułowia
Stojąc, skłony tułowia w przód, w tył i na boki.
Opad tułowia w przód, ramiona w bok, naprzemienne wznoszenie ramion z równoczesnym skrętem tułowia
5.Przebieżki: marsz, trucht; bieg na maksymalnej prędkości.
6.Ćw. skoczności
Podskoki w miejscu, jednonóż , obunóż,
Co trzeci podskok , wyskok w górę- z podciągnięciem kolan do klatki piersiowej.
Wieloskoki Na sygnał prowadzącego pierwsi z rzędów wykonują wieloskoki przez rozłożone na podłożu szarfy. Po okrążeniu stojaków wracają biegiem do swoich rzędów, co upoważnia następnych do rozpoczęcia skoków.
Skoki z miejsca przedłużane podział na 3-4 rzędy. Pierwszy z rzędów skacze obunóż z miejsca przy czym pomaga sobie zamachem ramion. Po skoku pierwszego zaznacza się miejsce jego lądowania kredą. W tym miejscu ustawia się następny – palce stóp przy lini- wykonuje skok.
10 min.
Uczniowie poruszają się wzdłuż bieżni.
Start i meta oznaczone przez stojaki na dystansie 30m.
Skacząc z jednego „kamienia” na drugi odbijają się raz lewą raz prawą nogą.
Wygrywa zespół który najdalej skoczy.
CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)
3. Ćw. techniki skoku w dal
1. W marszu obszerna naprzemianstronna praca ramion.
2. W marszu co drugi krok mocniejszy akcent nogi odbijającej oraz wspięcie na śródstopie.
3. Podskoki z unoszeniem nogi wymachowej –udo do poziomu.
4. Podskoki na nodze odbijającej co 3 krok ze wszystkimi elementami wyuczonymi wcześniej.
5. Co 3 krok odbicie z lądowaniem na nogę wymachową.
6. J.w. z krótkim momentem zatrzymania pozycji odbicia w locie.
7. Z rozbiegu odbicie i lądowanie na nogę wymachową w wypadzie, tułów prosto.
8. J.w. ale dołączenie nogi odbijającej do pozycji kucznej i równoczesne wysuniecie do przodu różnoimiennej ręki.
9. J.w. ale odbicie przed piłką lekarską.
10. Nauka lądowania : skok w dal z miejsca z wymachem ramion w przód przy odbiciu i przeniesieniem w tył przy lądowaniu.
Pełna forma skoku w dal technika naturalną.
25 min
Poruszanie się na oznaczonym obszarze.
Pamiętamy o naprzemianstronnej pracy ramion.
CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 7 min.)
4. Ćw. korektywne.
1. Marsz połączony z rytmicznym wdechem i wydechem – wznos ramion w bok, opust w dół.
2. Leżenie przodem ramiona splecione na karku, wykonujemy skłon tułowia w tył, ściągnięcie łopatek, wyciągnięcie głowy w przód.
3. „Koci grzbiet”.
5 min.
Uczniowie wykonują polecenia nauczyciela indywidualnie, we własnym tempie.
5. Omówienie zajęć.
1. Podsumowanie zajęć – spostrzeżenia i instruktaż, ocena uczniów.
2. Pożegnanie.
2 min.
Uczniowie stoją w rozsypce.
kasperpl