KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGOTEMAT: Doskonalenie rozegrania ataku szybkiego w parach.CELE I ZADANIA W ZAKRESIE:UMIEJĘTNOSCI: utrwalanie umiejętności technicznych i taktycznych uczennicSPRAWNOSCI MOTORYCZNEJ: szybkość, skoczność, zwinność, koordynacjaAKCENTY WYCHOWAWCZE: współdziałanie w drużynie, samokontrolaMETODY I FORMY STOSOWANE W LEKCJI: 1. Metoda zadaniowa – ścisła, naśladowcza ścisła2. Forma frontalna, ćwiczenia w zastępachKLASA III LOLICZBA ĆWICZĄCYCH – 18MIEJSCE ĆWICZEŃ: SALA GIMNASTYCZNASPRZĘT: PIŁKI, PALIKI, SZRFY
1. Zorganizowanie grupy2. Nastawienie do świadomego i aktywnego uczestnictwa w lekcji.
1. Zbiórka2. Powitanie3. Sprawdzenie gotowości do zajęć4. Podanie tematu lekcji5. Zapoznanie z zadaniami lekcji
3. Rozgrzewka- psychomotoryka- profilaktyka
1. Berek z kozłowaniem w parach2. Ćwiczenia rozgrzewające w formie strechingu
Wykorzystanie całej sali, uczennice wykonują ćw. Pokazywane przez nauczycielkę
4. Kształtowanie i doskonalenie umiejętności, sprawności( technika, taktyka )
1. Podział na 4 zastępy i przydział zadań2. Praktyczne zastosowanie prezentowanych ćw.3. Pokaz poszczególnych ćw. I. Kozłowanie ze zmianą kierunku i ręki zakończone rzutem do kosza.II. Rozegranie ataku szybkiego w parach.III. Zbiórka piłki z tablicy i wyprowadzenie pierwszego podania.IV. Rzuty osobiste.4. Zabawa „ Zagroda” 5. Gra uproszczona „ Złoty kosz”( w parach na czas )6. Gra właściwa
Uczennica nie ćwicząca zapisuje ilość trafionych koszy.Uczennice na podstawie wylosowanych kartek wykonują ćw. i dobierają się w pary.
5. Uspokojenie organizmu
1. Zbiórka
2 Ćwiczenia uspakajające z piłką
Uczennice do muzyki, ćwiczą z piłką koszykową, naśladując elementy gimnastyki artystycznej
6. Czynności organizacyjne podsumowanie lekcji
1. Omówienie popełnionych błędów.2. Podanie najlepszych wyników rzutów osobistych i zwycięskiej pary.3. Zachęcenie do udziału w turnieju szkolnym piłki koszykowej.
Opracowanie: mgr Izabela Cembrzyńska – nauczycielka wychowania fizycznego w II LO w Olkuszu.
kasperpl