konspekt4.doc

(13 KB) Pobierz

Konspekt  lekcji  wychowania  fizycznego

-gry i zabawy ruchowe-

 

Klasa:  IV

Data: 20 XI 2005 r.

Prowadzący: Danuta Darłak

Temat lekcji: Gry i zabawy ruchowe w formie współzawodnictwa.

Cele lekcji:

Umiejętności: Uczeń potrafi posługiwać się różnymi przyborami nietypowymi

                          w ćwiczeniach i zabawach.

Uczeń umie wykorzystać wiedzę z różnych przedmiotów w czasie     

    rywalizacji.

                                              Uczeń umie bezpiecznie poruszać się po określonej przestrzeni

    w czasie gier i zabaw z przyborem.

                      Motoryczność: Uczeń kształtuje szybką orientację przestrzenną, koordynację

                                       ruchową, zwinność, zręczność, skoczność i szybkość.

                      Wiadomości: Uczeń zna ćwiczenia i zabawy, które kształtują poszczególne cechy 

                                            motoryczne i poznaje nowe przybory nietypowe oraz możliwości ich

                                             wykorzystania do ćwiczeń.

                                             Utrwalanie wiadomości z różnych przedmiotów.

                      Wychowawczy: Uczeń przestrzega reguł zabaw, kształtuje w sobie odpowiedzialność

                                                 grupową i potrafi współpracować w zespole.

Miejsce zajęć: sala  gimnastyczna.

Pomoce: 16 sztuk krzeseł, 2 piłki siatkowe, 2 kartony i 2 długopisy, 4 kulki z gazety, 2 kocyki, szarfy dwukolorowe ( 2x8), 4 gazety, 2 worki

 

  Tok lekcji

             Treść i przebieg ćwiczeń

Dozowanie

 

 

1.Organizacja    

    lekcji.

 

2.Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ćwiczenia kształtujące z użyciem nietypowego przyrządu .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rywalizacja w zespołach.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ćw. uspokajające i korektywne.

 

 

 

 

 

2. Czynności porządkowe.

 

Cz.  I –  ok. 8 min

 

Zbiórka w siadzie klęcznym przed ustawionymi krzesłami, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć. Podanie tematu i zadań głównych lekcji. Podział na 2 zespoły oznaczone szarfami (każdy uczeń siedzi w siadzie skrzyżnym z  boku krzesełka swojego zespołu ).

- krzesła ustawione  w dwóch rzędach na sali

„Kto szybciej i równiej” – na gwizdek uczniowie biegają po sali rzucając swoją szarfę na podłogę, na drugi gwizdek zabierają z podłogi jedną dowolną szarfę swojego zespołu i szybko siadają w siadzie skrzyżnym obok swojego krzesła (korekta postawy).

 

Cz.  I I –  ok. 32 min

 

 

·              Każdy uczeń ustawia się w dowolnym miejscu na sali ze swoim krzesłem.

-              RR na oparciu krzesła, uniesienie RR w górę - powrót na oparcie, RR w bok - powrót na oparcie.

-              Siad klęczny, prawym bokiem do krzesła – PR oparta na kolanie, LR łukiem nad głową dotyka oparcia. Zmiana układu RR .

-              Pozycja stojąc twarzą do oparcia krzesła. Ułożenie prostej PN na oparciu krzesła, RR w bok, plecy proste. Uginanie i prostowanie LN w kolanie, zmiana.

-              Postawa twarzą do oparcia krzesła, wymachy raz PN, raz LN nad oparciem.

-              Leżenie tyłem, chwyt za nogi krzesła RR. Przenieś NN za głowę i dotknąć-              stopami siedzenia krzesła. Opuścić-              NN do leżenia. Powtarzając ć-              w. staramy się stopami dotknąć-              do oparcia krzesła.

-              Przeczołgiwanie się pod swoim krzesełkiem.

-              Siad na krześle, RR obejmują oparcie, NN proste w kolanach. Wykonujemy nożyce pionowe.

-              W siadzie na krześle, NN w rozkroku, skrętoskłony głowy i T – dotknąć-              prawym uchem lewego kolana i odwrotnie.

-              Pozycja j.w. – skłony głową w dół, na „4” siad z wyprostem RR w górę.

-              PN oparta na krześle, skłony pogłębione do obu nóg. Zmiana ułożenia nóg.

-              W siadzie okrocznym skręty T w lewo i prawo z dotknięciem oparcia krzesła ręką przeciwną.

-              Wychodzenie na krzesło i schodzenie z drugiej strony.

-              Przeskoki przez siedzenie krzesła.

-              Leżenie bokiem na krześle, jedna ręka w podporze na podłodze. Wymachy nogi w górę. Zmiana na drugi bok.

 

Krzesełka ustawione w dwóch rzędach, uczniowie ustawieni zespołami, każdy siedzi na krzesełku. Za wygraną zespół otrzymuje 1 pkt, zespół przegrany dostaje dodatkowe pytanie z różnych przedmiotów, za które może uzyskać 1 pkt.

·              Zabawa bieżna „Kto szybciej”.

Każde dziecko z zespołu ma swój numerek. N. po kolei lub w różnej kolejności wywołuje jakiś numerek. Dzieci, które są danym numerkiem wstają z krzesła i biegną, kto szybciej do ustawionego kartonu, w którym leży piłka siatkowa. Uderzają piłką o ścianę i po złapaniu wkładają ją do pudełka i wracają biegiem na krzesło.

Pytanie dodatkowe: Wymień nazwy 4 rzek polskich.

·              Zabawa na czworakach „Wyścig taczek”.

Pierwsza para z rzędu wyrusza do linii mety- ustawiony karton (jeden trzyma kolegę za uniesione w górę nogi). Na mecie zostają „taczki” a współćwiczący biegnie na start, by z następną osobą tworzyć parę, ale tym razem zamienia się na „taczkę”. Osoba, która zostaje na mecie ma za zadanie wpisać na kartonie nazwę drzewa liściastego i ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin