Bieg sztafetowy 4 x 100 m.doc

(36 KB) Pobierz
HOSPITACJA 4

 

HOSPITACJA 4.

 

 

              TEMAT: Bieg sztafetowy  4 x 100 m.

 

              PROWADZĄCY:  Maria Chudzikiewicz

              HOSPITUJĄCY:  Jolanta Hadam

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie szybkości, skoczności, siły;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          nauka przekazywania pałeczki sztafetowej;

-          doskonalenie startu niskiego i skoku w dal;

                  WIADOMOŚCI

-          błędy popełniane przez zawodników podczas biegów sztafetowych;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          aktywizacja do dokładnego wykonywania ćwiczeń.

 

              DATA:  20.10.2003 r.

              KLASA:  3d ( dziewczęta)

              LICZBA ĆWICZĄCYCH:  12

              LICZBA NIE ĆWICZĄCYCH:  0

              MIEJSCE ZAJĘĆ:  boisko szkolne

              PRZYBORY: piłki lekarskie, stojaki, pałeczki sztafetowe, taśma miernicza, kartki, pisaki,

              stoper

              Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła,

              bezpośredniej celowości ruchu

              Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Uwagi dotyczące organizacji i metod nauczania

1. Organizacja lekcji

 

1. Zbiórka, raport, powitanie.

2. Sprawdzenie obecności.

3. Podanie zadań lekcji.

4. Motywacja do czynnego udziału.

5. Przejście na boisko szkolne.

Uczniowie ustawieni w dwuszeregu frontalnie do nauczyciela.

Uczniowie zabierają z magazynu pomoce.

2. Rozgrzewka

1. Przebieżki:

- trucht

- swobodny bieg

- bieg z maksymalną prędkością

- krokiem odstawno-dostawnym

- skiping A, B, C

- marsz z wypadami w przód

- skoki zajęcze.

2. Ćwiczenia w parach

- stojąc naprzeciw siebie, chwyt za ręce, naprzemianstronne wyrzuty ramion w przód

- j.w. ramiona wyprostowane w górze, trzymając się za ręce wymachy w bok

- stojąc przodem do siebie, trzymając się za ręce, stopy dostawione do partnera, tułów odchylony –przysiady

- j.w. podają sobie prawe nogi i ręce, podskoki w przód, w tył, dokoła; zmiana nóg

- przodem do siebie, ramiona na barkach partnera, skłony tułowia w przód z pogłębianiem

- j.w. ramiona w bok, opad tułowia w przód, trzymając się za ręce skręty tułowia

- tyłem do siebie, oparcie się plecami, ramiona splecione pod łokcie –przysiady

- j.w. trzymając się za ręce wzniesione w bok boczne skłony tułowia

- przysiad przodem do siebie, wyskoki obunóż i klaśnięcie w dłonie

- „walka kogucików”.

Uczniowie poruszają się na połowie szerokości boiska, odcinek oznaczony stojakami. Nauczyciel znajduje się przed grupą, wydaje polecenia, kontroluje ćwiczących.

3. Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności

I Zespół: biegi sztafetowe.

Przekazywanie pałeczki w miejscu.

Ćw.j.w. w marszu.

Ćw.j.w. truchcie.

Ćw.j.w. w biegu.

Bieg sztafetowy  4x 100 m.

 

II Zespół: skok w dal z miejsca z pomiarem odległości.

 

III Zespół: start niski na komendy startera, bieg na 60 m.

Podział na 4 zespoły.

 

 

 

 

Bieg w 2 zespołach.

 

Pomiar skoku i zapisanie na kartce wyniku.

 

Wykorzystując wiadomości z fizyki obliczają szybkość biegu kolegów i zapisują wyniki na kartce.

4. Uspokojenie organizmu

1. Wznos ramion przodem w górę z równoczesnym wdechem, opust bokiem z wydechem.

2. „Koci grzbiet”.

Uczniowie poruszają się na szerokości boiska. Nauczyciel przypomina o prawidłowym oddychaniu.

5. Zakończenie lekcji

1. Zaznaczenie elementów szczególnie ważnych w nauczanych technikach.

2. Omówienie występujących błędów.

3. Ocena uczniów.

4. Odniesienie pomocy.

5. Pożegnanie.

Uczniowie stoją w półkolu frontalnie do nauczyciela, wraz z nim oceniają realizację celów lekcji.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin