HOSPITACJA 4.
TEMAT: Bieg sztafetowy 4 x 100 m.
PROWADZĄCY: Maria Chudzikiewicz
HOSPITUJĄCY: Jolanta Hadam
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI
- kształtowanie szybkości, skoczności, siły;
UMIEJĘTNOŚCI
- nauka przekazywania pałeczki sztafetowej;
- doskonalenie startu niskiego i skoku w dal;
WIADOMOŚCI
- błędy popełniane przez zawodników podczas biegów sztafetowych;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH
- aktywizacja do dokładnego wykonywania ćwiczeń.
DATA: 20.10.2003 r.
KLASA: 3d ( dziewczęta)
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 12
LICZBA NIE ĆWICZĄCYCH: 0
MIEJSCE ZAJĘĆ: boisko szkolne
PRZYBORY: piłki lekarskie, stojaki, pałeczki sztafetowe, taśma miernicza, kartki, pisaki,
stoper
Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, naśladowcza-ścisła, zadaniowa-ścisła,
bezpośredniej celowości ruchu
Formy prowadzenia zajęć : frontalna, w zespołach
Tok lekcji
Uwagi dotyczące organizacji i metod nauczania
1. Organizacja lekcji
1. Zbiórka, raport, powitanie.
2. Sprawdzenie obecności.
3. Podanie zadań lekcji.
4. Motywacja do czynnego udziału.
5. Przejście na boisko szkolne.
Uczniowie ustawieni w dwuszeregu frontalnie do nauczyciela.
Uczniowie zabierają z magazynu pomoce.
2. Rozgrzewka
1. Przebieżki:
- trucht
- swobodny bieg
- bieg z maksymalną prędkością
- krokiem odstawno-dostawnym
- skiping A, B, C
- marsz z wypadami w przód
- skoki zajęcze.
2. Ćwiczenia w parach
- stojąc naprzeciw siebie, chwyt za ręce, naprzemianstronne wyrzuty ramion w przód
- j.w. ramiona wyprostowane w górze, trzymając się za ręce wymachy w bok
- stojąc przodem do siebie, trzymając się za ręce, stopy dostawione do partnera, tułów odchylony –przysiady
- j.w. podają sobie prawe nogi i ręce, podskoki w przód, w tył, dokoła; zmiana nóg
- przodem do siebie, ramiona na barkach partnera, skłony tułowia w przód z pogłębianiem
- j.w. ramiona w bok, opad tułowia w przód, trzymając się za ręce skręty tułowia
- tyłem do siebie, oparcie się plecami, ramiona splecione pod łokcie –przysiady
- j.w. trzymając się za ręce wzniesione w bok boczne skłony tułowia
- przysiad przodem do siebie, wyskoki obunóż i klaśnięcie w dłonie
- „walka kogucików”.
Uczniowie poruszają się na połowie szerokości boiska, odcinek oznaczony stojakami. Nauczyciel znajduje się przed grupą, wydaje polecenia, kontroluje ćwiczących.
3. Kształtowanie sprawności, doskonalenie umiejętności, rozwijanie zdolności
I Zespół: biegi sztafetowe.
Przekazywanie pałeczki w miejscu.
Ćw.j.w. w marszu.
Ćw.j.w. truchcie.
Ćw.j.w. w biegu.
Bieg sztafetowy 4x 100 m.
II Zespół: skok w dal z miejsca z pomiarem odległości.
III Zespół: start niski na komendy startera, bieg na 60 m.
Podział na 4 zespoły.
Bieg w 2 zespołach.
Pomiar skoku i zapisanie na kartce wyniku.
Wykorzystując wiadomości z fizyki obliczają szybkość biegu kolegów i zapisują wyniki na kartce.
4. Uspokojenie organizmu
1. Wznos ramion przodem w górę z równoczesnym wdechem, opust bokiem z wydechem.
2. „Koci grzbiet”.
Uczniowie poruszają się na szerokości boiska. Nauczyciel przypomina o prawidłowym oddychaniu.
5. Zakończenie lekcji
1. Zaznaczenie elementów szczególnie ważnych w nauczanych technikach.
2. Omówienie występujących błędów.
3. Ocena uczniów.
4. Odniesienie pomocy.
5. Pożegnanie.
Uczniowie stoją w półkolu frontalnie do nauczyciela, wraz z nim oceniają realizację celów lekcji.
kasperpl