KONSPEKT LEKCJI NR gimn - mostek.doc

(52 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR 12 – Zespołowe gry sportowe

KONSPEKT  LEKCJI NR 17 Gimnastyka

 

 

Temat zajęć: Nauka przewrotu w przód

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)        umiejętności: wykonywanie mostka z leżenia tyłem, przewrót w przód, krążenia obręczą, przejścia równoważne po ławeczce

b)        motoryczności: gibkość, zwinność

c)        wiadomości: zapoznanie z rodzajami ćwiczeń gimnastycznych i technikami poprawnego ich wykonywania

d)        działań wychowawczych: współdziałanie i współpraca w  grupie, dyscyplina na lekcji W-F

e)        zdrowotnym: Wzmacnianie mięśni, kształtowanie prawidłowej postawy ciała. Czynne wydłużanie kręgosłupa.

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Przybory, przyrządy: ławeczki, materace, obręcze, woreczki,

Klasa: IV dziewczynki

Liczba ćwiczących: 12

Czas lekcji: 45 minut

 

Metody realizacji zadań ruchowych: zadaniowo ścisła, naśladowczo - ścisła, zabawowo – klasyczna, bezpośredniej celowości ruchu

Formy organizacyjne lekcji: grupy, pary, drużyny, zespoły, frontalna w rozsypce

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

CZAS

UWAGI METODYCZNE

1. ćw. organizacyjno – porządkowe

1.      Zbiórka, sprawdzenie obecności,

2.      Sprawdzenie gotowości do zajęć,

3.      Podanie tematu, celów lekcji,

4.      Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach.

1-2 min.

Zbiórka w dwuszeregu

Zabawa ożywiająca

Każdy z uczniów posiada własny woreczek. Zadaniem  zespołu jest jak najszybsze przerzucanie woreczków na stronę przeciwnika. Wygrywa zespół, który w momencie gwizdka ma mniej woreczków po swojej stronie boiska.

2-3 min.

Klasa jest podzielona na dwa zespoły. Zespoły ustawione są na przeciwległych połowach sali gimnastycznej. Nie wolno przekraczać linii środkowej boiska.

Ćwiczenia kształtujące z woreczkiem

I     Marsz po obwodzie koła

1.      Przekładanie    woreczka pod unoszonymi wysoko kolanami,

2.      Podrzuty woreczka w górę, oburącz,

3.      Podrzut woreczka w górę z równoczesnym przysiadem,

4.      To samo lewą ręką,

5.      Przesuwanie woreczka po podłożu prawą ręką,

6.      Przekładanie woreczka z ręki  do ręki za sobą,

7.      Przerzuty woreczka z prawej do lewej ręki,

8.      Marsz po obwodzie koła z woreczkiem na głowie,

II    Ustawienie  w rozsypce stojąc

9.      Podnoszenie woreczka palcami stóp,

10.  Ułożenie woreczka na stopie, następnie jego wyrzut w górę i chwyt nad głową,

11.  III    Ustawienie w rozsypce w siadzie

12.  Jak wyżej nogi jak do rowerka, zachować rytm,

13.  Jak wyżej, przekładanie raz pod lewą raz pod prawą nogą,

14.  Przekładanie woreczka pod kolanami, nogi proste w kolanach uniesione nad podłogę,

15.  IV    W leżeniu przodem

16.  W staniu, podrzut woreczka wysoko do góry, pad w przód, przejście do podporu jednorącz i złapanie woreczka ,

17.  Przekładanie woreczka za sobą z jednej do drugiej ręki,

18.  Unoszenie klatki piersiowej do góry z jednoczesnym przesuwaniem pod nią woreczka z jednej do drugiej ręki.

10 min.

Każdy uczestnik ma woreczek.

 

 

 

 

 

Ćwiczenia stosowane

Stanowisko I – Przejście równoważne po ławeczce gimnastycznej,

 

 

Stanowisko II – Z przysiadu podpartego przewrót w przód do przysiadu podpartego,

 

 

Stanowisko III – Wykonanie podporu łukiem leżąc tyłem ( „mostka” ) z asekuracją i pomocą partnera,

 

Stanowisko IV – Krążenia obręczami gimnastycznymi – samodzielna aktywność uczniów.

4x      5 min.

Ad I: zwrócić uwagę na przyjęcie prawidłowej postawy gimnastycznej i zachowanie „cechy”

Ad II: Zwrócić uwagę na prawidłowe ustawienie głowy podczas przewrotu i wyprost nóg.

Ad III: Zwrócić uwagę czy nogi i ręce są wyprostowane. Nauka asekuracji.

Ad IV: Przy schodzeniu  ze stanowiska pokaz.

 

Klasa jest podzielona na cztery zespoły po 3 osoby. Przed rozpoczęciem ćwiczeń nauczyciel prezentuje zadania na poszczególnych stanowiskach.

Ćwiczenia korekcyjne

W siadzie tyłem do ściany, zabawa kto najwyżej sięgnie rękami nie odrywając pośladków od podłoża. Potem kto najwyżej wyciągnie prawą, a następnie lewą rękę do góry.

2-3 min.

 

 

Zabawa uspokajająca

Ze stania z woreczkiem na głowie przejście do siadu, następnie do podporu przodem, powrót do stania i przejście do podporu tyłem.

2-3 min.

Zabawę wygrywa uczeń, któremu uda się utrzymać woreczek na głowie.

Zadanie domowe

Wymyślić kombinację kroków tanecznych na ławeczce gimnastycznej.

1-2 min.

Po zadaniu zadania  domowego, sprawdzenie poprzedniego zadania domowego.

Ćwiczenia organizacyjno porządkowe końcowe.

Podsumowanie lekcji:

a)      Wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup i zespołów,

b)     Uporządkowanie przyborów i przyrządów,

c)      Uświadomienie uczniów o wpływie ćwiczeń gimnastycznych na gibkość ciała.

2-3 min.

Zbiórka  w siadzie skrzyżnym.

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin