KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska
Zadania główne (temat lekcji), klasa: Gimnastyka - uczymy się przerzutu bokiem. Klasa 1
Zadania szczegółowe
1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- kształtuje zwinność
- kształtuje gibkość
- kształtuje sprawność motoryczną
2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
- wykonać prawidłowo przerzut bokiem
3.W zakresie wiadomości uczeń:
- zna różne rodzaje przerzutów
4.W zakresie usamodzielniania ucznia:
- samokontrola i kontrola wykonywanych ćwiczeń
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
- frontalna
- indywidualna
Formy realizacji zajęć:
- ścisła
- naśladowcza
Metody nauczania:
- problemowa
- wychowawcza
Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:
- dyskusja
- pokaz
- pogadanka
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 12
Przyrządy, przybory: - materace
- ławeczka
- skrzynia
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Uwagi
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Cześć wstępna
Czynności organizacyjno- porządkowe
- powitanie
- zbiórka
- słuchają informacji nauczyciela
- powitanie klasy
- sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć
- podanie tematu lekcji
Ustawienie w szeregu
Pogadanka
Część główna A
Pobudza organizm do wysiłku
Ćwiczenia w miejscu:
- skłony głowy w przód, w tył
- skłony T do PN, LN, do środka
- krążenia bioder
- opad na drabinki nacisk na barki
- wymachy NN
- skłony boczne
- w podporze przodem wyrzuty NN na przemian
- rozgrzewanie nadgarstków
Ćwiczenia w biegu:
- naprzemienne podskoki
- przysiad, wyskok w górę
- na sygnał obrót o 3600
- „zbieranie grzybów
- marsz dookoła sali
- pokazuje ćwiczenia
- zwraca uwagę na prawidłowe wykonanie ćwiczeń
- podaje ilość powtórzeń
Ustawienie w rozsypce
Naśladowcza
Ścisła
Część główna B
Uczymy się przerzutu bokiem
- przeskoki zawrotne przez ławeczkę z odbicia jednonóż w prawą, lewą stronę
- przeskoki obunóż przez ławeczkę
- przeskoki przez jedną część skrzyni dłonie oparte o podłoże
- stanie na rękach przy drabinkach przeniesienie ciężaru ciała raz na LR, raz na PR
-z postawy wykrocznej w przód RR w górę, skłon T w przód z równoczesnym przeniesieniem ciężaru ciała na ugiętą N, kolejne oparcie dłoni przed sobą (P,L palce dłoni skierowane w prawo lub w lewo)
- z postawy RR w górę stanie na RR z ćwierć obrotem z pomocą
- przerzut bokiem z asekuracją
- pokazuje jak wykonać dane ćwiczenie
- kontroluje wykonywanie ćwiczeń
- asekuruje
Zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie rąk
Część końcowa
Uspokojenie organizmu
Siad skrzyżny głęboki wdech, długi wydech
- zebranie sprzętu
- pożegnanie
- nakazuje wykonać ćwiczenie
- omawia lekcję
- żegna się z uczniami
Zbiórka w szeregu
kasperpl