Gry i ćwiczenia w zespołach.doc

(26 KB) Pobierz
Kółko i krzyżyk

Gry i ćwiczenia w zespołach

Kółko i krzyżyk

Uczestnicy ustawiają w pokoju trzy rzędy po trzy krzesła w odległości ok. pół metra każde. Następnie dzielimy ich na grupę kółek i grupę krzyżyków, które ustawiają się w dwóch różnych rzędach naprzeciwko krzeseł. Kiedy prowadzący woła „kółko” jedna osoba z tej grupy biegnie i zajmuje któreś krzesło, trzymając ręce złożone nad głową tak, aby tworzyły koło. Biegnący musi usiąść na krześle zanim prowadzący doliczy cicho do 5. Następnie prowadzący krzycz „krzyżyk” i osoba z tej grupy zajmuje inne krzesło, krzyżując ręce na piersi. Gra toczy się do momentu, kiedy któryś z zespołów nie wygra. (zasady te same co w grze „kółko i krzyżyk”). Możemy rozegrać kolejną partię, a nawet jest to wskazane, jeżeli nie wszyscy uczestnicy zdążyli wziąć w niej udział.

 

Sterta butów

Uczestnicy dzielą się na dwa zespoły. Wszyscy zdejmują swoje buty i układają na dwie oddzielne sterty oddalone od siebie tak bardzo jak tylko to możliwe. Każdy zespół ustawia się gęsiego przed sterta butów zespołu przeciwnego. Mają dwie minuty na to, by powiązać sznurowadła, lub porozrzucać buty w wyznaczonych granicach (albo jedno i drugie) i powrót na swoje miejsce. Po 2 minutach, na dany sygnał, wszyscy szukają się na poszukiwanie swoich butów. Wygrywa zespół, którego wszyscy członkowie jako pierwsi odnajdą swoje buty, założą je i usiądą  z powrotem w kole.

 

Chusta

Zuchy dobierają się parami. Jedna osoba z pary staje pod jedną ścianą, druga pod przeciwną. W ten sposób tworzą się dwa zespoły (nazwijmy je A i B). Każda para otrzymuje swój numerek. Prowadzący stoi przed zespołami, w równej odległości od każdego z nich i krzyczy jakiś numer. Para o tym właśnie numerze biegnie i stara się zabrać chustę. Jeżeli zawodnikowi z zespoły A uda się ją zabrać i dobiec na swoje miejsce, zdobywa punkt dla zespołu. Jeżeli jednak, w czasie, w którym zawodnik z zespołu A będzie biegł na miejsce, zawodnik z zespołu B go klepnie, punkt zdobywa zespół B. Dokładnie to samo dzieje się, gry chustę jako pierwszy zabierze zawodnik z zespołu B. Po skończonej rozgrywce, para oddaje chustę prowadzącemu, a ten wybiera kolejny numer.

 

Drabina

Zuchy dobierają się parami i siadają naprzeciwko siebie wyciągając nogi, tak by stykali się stopami. W ten sposób siada jedna para obok drugiej, tak, by nogi zuchów utworzyły „drabinę”. Każda para otrzymuje numer. Prowadzący krzyczy jeden z nich. Wówczas para o wskazanym numerze wstaje i zaczyna biec przez nogi pozostałych par, środkiem owej drabiny, tak by nikogo nie podeptać. Gdy dobiegną do końca zawracają i biegnąc na zewnątrz dobiegają do początku drabiny, p której znów zaczynają się wspinać. Punkt dla zespołu zdobywa zuch, który jako pierwszy zajmie swoje miejsce.

 

Krzyk, zagłuszanie, odbieranie

Zuchy dzielą się na dwa zespoły. Zadaniem pierwszego z nich będzie zagłuszenie wiadomości, którą będzie chciał nadać drugi zespół. W tym celu dzieli się on na dwa podzespoły: nadających i odbierających. Oba podzespoły stają naprzeciw siebie, zaś pomiędzy nich wchodzi zespół pierwszy. Podzespół nadający otrzymuje od prowadzącego hasło, które musi przekazać podzespołowi odbierającemu na tyle głośno, by usłyszeli je mimo zakłóceń w postaci specjalnie hałasującego zespołu pierwszego. Później następuje zmiana ról.

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin