Gry i zabawy ruchowe. Wykorzystanie niekonwencjonalnych przyborów.doc

(58 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI

KONSPEKT LEKCJI

TEMAT LEKCJI: Gry i zabawy ruchowe. Wykorzystanie niekonwencjonalnych

                                 przyborów.

CELE LEKCJI:

Umiejętności: uczeń poznaje zasady budowy torów przeszkód.

Wiadomości: wpływ aktywności ruchowej na organizm.

                        Poznanie ćwiczeń z nietypowymi przyborami.

SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA: kształtowanie skoczności, siły i zręczności.

METODY: zabawowo-klasyczna i zabawowo-naśladowcza.

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: gazety, 4 skakanki, 4 szarfy, 4 piłki lekarskie, 4 butelki plastykowe, 4 krążki, instrument perkusyjny, kłaczki waty, magnetofon, plansza z ćwiczeniami, obręcze gimnastyczne.

 

Tok lekcji

Nazwa i opis ćwiczenia

Czas

Uwagi

organizacyjno-

metodyczne

        Część 1

 

 

 

Czynności organizacyjno-

porządkowe

Wejście na salę gimnastyczną w rytmie

Marsza, zatoczenie koła; siad skrzyżny w prawidłowej postawie ciała.

 

Podanie tematu i celów lekcji.

Omówienie wpływu aktywności ruchowej

na organizm.

Bieg, podskoki, marsz w rytmie wystukiwa-

nym na instrumencie perkusyjnym – przerwa

między uderzeniami – zatrzymanie w dowol-

nej postawie ciała.

 

Marsz w takt instrumentu perkusyjnego

- pobranie gazet i zajęcie miejsca w szeregu.

 

8

Muzyka z

magnetofonu.

 

 

 

 

 

Reagowanie na

sygnały aku-

styczne.

        Część 2

 

 

 

Zabawy z nietypo-

wym przyborem.

Zabawy z gazetami

                    „Kto pierwszy”

Przebiegnięcie z gazetą rozpostartą na tuło-

wiu na drugą stronę sali (ramiona w bok).

 

               „Sprawny jak kangur”

Gazeta złożona na pół między kolanami –

skoki w przód.

 

                    „Nie upuść gazety”

Gazety trzymane dłońmi w parach. Ćwiczą-

cy, kołysząc biodrami poruszają się po sali

w takt muzyki.

 

 

  28

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Muzyka żywa –

np. „lambada”,

macarena” itp.

               1                                  

                                   2

   3

            4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawa bieżna.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zabawy rzutne.

 

 

 

 

            

           „Przeprawa prze rzekę”

Ćwiczący ma dwie gazety. Na jednej staje obunóż, drugą przekłada do przodu –

„pokonuje rzekę”.

 

                   „Opadająca gazeta”

Naśladowanie swoim ciałem ruchu opadają-

cej gazety.

 

                    „Taniec hiszpański”

Dowolne ruchy taneczne.

 

              Zabawy „Gazetowe kulki”:

„Piłeczki”. Gazety ugniecione w kulki.

Rzuty i chwyty kulki w miejscu, w marszu,

w biegu: na sygnał – zatrzymanie się w za-

stanej pozie.

„Przekładanka”. Siad klęczny, kulka w dowolnej ręce – układanie i zabieranie kulek

z boku na bok.

„Wyścig mrówek”. Toczenie stopami gaze-

towej kulki w pozycji „krabów”.

„Skoczek”. Podskokami obunóż toczenie

przed sobą kuli z gazety.

„Gazetowa bitwa”. Rzucanie i przerzucanie kul na boisko przeciwnika przez 1 min.

(liczenie kul).

„Czy potrafisz?”. Kulka między stopami.

Podskok, wyrzucenie kulki w górę i chwycenie oburącz.

 

                   „Wyścig z kulami”

Siad skrzyżny w dwuszeregu tyłem do siebie

pośrodku Sali gimnastycznej. Na sygnał

szeregi biegną do wyznaczonego miejsca, zostawiają kulki i wracają. Wygrywa zespół, który szybciej wykona zadanie.

 

 

                  

                    „Rzuty na odległość”

„Kto przerzuci środek sali gimnastycznej?”

Ustawienie w dwóch szeregach wzdłuż linii

na sali gimnastycznej – rzuty na przemian.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inwencja

twórcza ucznia.

 

Inwencja

twórcza ucznia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ustawienie w

szeregach.

 

Punktacja:

zespół wygry-

wający – 2 pkt.;

przegrywający

– 1 pkt.

 

 

             1                            

                                   2

   3

              4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia oddechowe.

 

 

Zabawa bieżno-

zręcznościowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               „Rzuty do stałego celu”

Ustawienie przed krążkiem i butelką

plastykową w 4 rzędach.

                   „Rzuty dowolne”

                   Rzut kulki w górę:

             - przed chwytem klaśnięcie,

             - przed chwytem obrót,

             - przed chwytem przysiad.

 

Dmuchanie kłaczka waty po całej sali

gimnasty...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin