Gniazdo ISO stosowane w odbiornikach Blaupunkt, Grundig, Philips i in.
Złącze sterujące - funkcja zależy od modelu odbiornika
1 -
2 -
3 - masa sygnałowa
4 - wyjście prawy przód
5 - wyjście lewy przód
9 - wyjście prawy tył
10 - wyjście lewy tył
Złącze dla głośników
11 i 15 - głośnik prawy tylny
12 i 16 - głośnik prawy przedni
13 i 17 - głośnik lewy przedni
14 i 18 - głośnik lewy tylny
Złącze zasilania
21 - wyjście do sterowania anteny automatycznej (na tej końcówce pojawia się +12V po włączeniu radia)
22 - zasilanie +12V po stacyjce
24 - zasilanie +12V bezpośrednio z akumulatora
25 - dodatkowe oświetlenie klawiszy (zwykle można nie podłączać)
26 - masa (minus zasilania, połączone z obudową)
W niektórych odbiornikach funkcja styków 22 i 24 jest zamieniona miejscami.
Pozostałe końcówki są niewykorzystane lub mają różne funkcje zależne od typu radia - sterowanie CD, wyciszanie z telefonu, czujnik dla siły głosu zależnej od prędkości jazdy i in.
Gniazdo dla odbiorników BMW
1 - głośnik lewy przedni +
2 - głośnik prawy przedni +
3 - głośnik lewy tylny +
4 - telefon (wyciszanie)
5 - +12V po stacyjce
6 - głośnik prawy tylny +
7 - nie podłączone
8 - głośnik lewy przedni -9 - +12V bezpośrednio z akumulatora
10 - czujnik dla siły głosu zależnej od prędkości jazdy
11 - głośnik prawy przedni -
12 - głośnik lewy tylny -
13 - oświetlenie
14 - głośnik prawy tylny -
15 - masa (minus zasilania)
16 - wyjście sterowania anteny automatycznej
Małe gniazdko koncentryczne występujące w niektórych modelach odbiorników BMW przeznaczone jest do sterowania systemu Anteną Diversity (automatyczny wybór anteny zapewniającej lepsze warunki odbioru).
Gniazdo dla odbiorników Ford
Złącze zasilania +12V
(1) - zasilanie bezpośrednio z akumulatora+12V
(2) - zasilanie po stacyjce
AA - sterowanie anteny automatycznej
ILL - oświetlenie
GND - masa (minus zasilania)
Złącze głośników
LF - głośnik lewy przedni
RF - głośnik prawy przedni
LR - głośnik lewy tylny
RR - głośnik prawy tylny
Obie końcówki oznaczone GND powinny być połączone na masę.
Gniazdo dla odbiorników Peugeot, Citroën
1 - głośnik prawy tylny (+)
2 - głośnik prawy przedni (+)
3 - masa (minus zasilania)
4 - wyjście sterujące anteną automatyczną
5 - +12V zasilanie bezpośrednio z akumulatora
6 - głośnik lewy przedni (+)
7 - głośnik lewy tylny (+)
8 - głośnik przwy tylny (-)
9 - głośnik prawy przedni (-)
10 - +12V zasilanie po stacyjce
11 - oświetlenie
12 - głośnik lewy przedni (-)
13 - głośnik lewy tylny (-)
Gniazdo dla odbiorników Honda
1 - głośnik prawy przedni (+)
2 - głośnik lewy przedni (+)
3 - oświetlenie
4 - +12V zasilanie bezpośrednio z akumulatora
5 - +12V zasilanie po stacyjce
6 - antena automatyczna
8 - głośnik prawy tylny (+)
10 - głośnik lewy przedni (-)
13 - masa
14 - głośnik lewy tylny (-)
15 - głośnik prawy tylny (-)
Gniazdo dla odbiorników Nissan
1 - głośnik lewy tylny (+)
2 - głośnik prawy tylny (+)
3 - głośnik lewy tylny (-)
4 - głośnik prawy tylny (-)
5 - głośnik lewy przedni (+)
6 - głośnik prawy przedni (+)
7 - +12V zasilanie po stacyjce
8 - oświetlenie
9 - +12V bezpośrednio z akumulatora
11 - głośnik prawy przedni (-)
12 - antena automatyczna
Gniazdo dla odbiorników Mitsubishi
2 - głośnik lewy tylny (+)
3 - antena automatyczna
4 - oświetlenie (+)
7 - głośnik prawy tylny (-)
8 - głośnik lewy tylny (-)
...
djronin