Złącza odbiorników samochodowych
Gniazdo ISO stosowane w różnych odbiornikach .
1. Złącze sterujące - funkcja zależy od modelu odbiornika
1 – sda
2 – scl
4 – mrq
5 - masa sygnałowa
6 - diagnose7 - wyjście prawy przód8 - wyjście prawy tył9 - wyjście lewy przód10 - wyjście lewy tył
2. Złącze dla głośników
1 - głośnik prawy tylny (+)2 - głośnik prawy tylny (-)3 - głośnik prawy przedni (+)4 - głośnik prawy przedni (-)5 - głośnik lewy przedni (+)6 - głośnik lewy przedni (-)7 - głośnik lewy tylny (+)8 - głośnik lewy tylny (-)
3. Złącze zasilania
5 - wyjście do sterowania anteny automatycznej (na tej końcówce pojawia sie +12V po włączeniu radia)4 - zasilanie +12V bezpośrednio z akumulatora6 - dodatkowe oświetlenie klawiszy (zwykle można nie podłączać)7 - zasilanie +12V po stacyjce8 - masa (minus zasilania, połączone z obudową)
W niektórych odbiornikach funkcja styków 4 i 7 jest zamieniona miejscami.
Pozostałe końcówki są niewykorzystane lub mają różne funkcje zależne od typu radia - sterowanie CD, wyciszanie z telefonu, czujnik dla siły głosu zależnej od prędkości jazdy i in.
Gniazdo dla odbiorników BMW
1 - głośnik lewy przedni (+)2 - głośnik prawy przedni (+)3 - głośnik lewy tylny (+)4 - telefon (wyciszanie)5 - +12V po stacyjce6 - głośnik prawy tylny (+)7 - nie podłączone8 - głośnik lewy przedni (-)
9 - +12V bezpośrednio z akumulatora10 - czujnik dla siły głosu zależnej od prędkości jazdy11 - głośnik prawy przedni (-)12 - głośnik lewy tylny (-)13 - oświetlenie14 - głośnik prawy tylny (-)15 - masa (minus zasilania)16 - wyjście sterowania anteny automatycznej
Małe gniazdko koncentryczne występujące w niektórych modelach odbiorników BMW przeznaczone jest do sterowania systemu A.D.(automatyczny wybór anteny zapewniającej lepsze warunki odbioru).
Gniazdo dla odbiorników Ford
Złącze zasilania
Złącze głośników
+12V (1) - zasilanie bezpośrednio z akumulatora+12V (2) - zasilanie po stacyjceAA - sterowanie anteny automatycznejILL - oświetlenieGND - masa (minus zasilania)
LF - głośnik lewy przedniRF - głośnik prawy przedniLR - głośnik lewy tylnyRR - głośnik prawy tylny
Obie końcówki oznaczone GND powinny być połączone na masę.
Gniazdo dla odbiorników Becker (Mercedes-Benz)
A.A - płaski konektor, sterowanie anteny automatycznej1 - +12V zasilanie bezpośrednio z akumulatora2 - +12V oświetlenie3 - +12V zasilanie po stacyjce4 - masa (minus zasilania)
Gniazdo dla odbiorników Peugeot, Citroën
1 - głośnik prawy tylny (+)2 - głośnik prawy przedni (+)3 - masa (minus zasilania)4 - wyjście sterujące anteną automatyczną5 - +12V zasilanie bezpośrednio z akumulatora6 - głośnik lewy przedni (+)7 - głośnik lewy tylny (+)
8 - głośnik prawy tylny (-)9 - głośnik prawy przedni (-)10 - +12V zasilanie po stacyjce11 - oświetlenie12 - głośnik lewy przedni (-)13 - głośnik lewy tylny (-)
Gniazdo dla odbiorników Honda
1 - głośnik prawy przedni (+)2 - głośnik lewy przedni (+)3 - oświetlenie4 - +12V zasilanie bezpośrednio z akumulatora5 - +12V zasilanie po stacyjce6 - antena automatyczna7 - głośnik lewy tylny (+)
8 - głośnik prawy tylny (+)9 - głośnik prawy przedni (-)10 - głośnik lewy przedni (-)13 - masa14 - głośnik lewy tylny (-)15 - głośnik prawy tylny (-)
Gniazdo dla odbiorników Nissan
1 - głośnik lewy tylny (+)2 - głośnik prawy tylny (+)3 - głośnik lewy tylny (-)4 - głośnik prawy tylny (-)
5 - głośnik lewy przedni (+)6 - głośnik prawy przedni (+)7 - +12V zasilanie po stacyjce8 - oświetlenie9 - +12V bezpośrednio z akumulatora10 - głośnik lewy przedni (-)11 - głośnik prawy przedni (-)12 - antena automatyczna13 - masa
Gniazdo dla odbiorników Mitsubish
1 - głośnik prawy tylny (+)2 - głośnik lewy tylny (+)3 - antena automatyczna4 - oświetlenie (+)5 - głośnik lewy przedni (+)6 - głośnik prawy przedni (+)
7 - głośnik prawy tylny (-)8 - głośnik lewy tylny (-)10 - +12V zasilanie po stacyjce11 - +12V zasilanie bezpośrednio z akumulatora12 - oświetlenie (-)13 - głośnik lewy przedni (-)14 - głośnik prawy przedni (-)
Margo Elektronichttp://www.margoel.z.ple-mail : margoel@z.pl
djronin