Diagnoza ucznia klasy II lub III w zakresie opanowania umiejętności czytania i pisania
Dane osobowe dziecka
Imię albo pseudonim dziecka
Data urodzenia
Miejsce urodzenia
Przebieg zorganizowanej edukacji
Aktualny etap kształcenia:
Czy dziecko było odroczone od obowiązku szkolnego?
¡ nie
¡ tak
Czy dziecko powtarzało klasę?
¡ klasa II
¡ klasa III
¡ ______
Nazwa i adres placówki:
_________________________
Charakterystyka dziecka
Mocne strony dziecka. Cechy osobowościowe pozytywnie wpływające na:
- sytuację szkolną dziecka np. wytrwałość, kontaktowość, pogoda, koncentracja;
- relacje z rówieśnikami i nauczycielami np. łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętności komunikacyjne.
Zajęcia najbardziej lubiane przez dziecko, przedmioty szkolne najłatwiej opanowywane
___________________________________________________________________________
Słabe strony dziecka. Cechy osobowościowe negatywnie wpływające na:
- sytuację szkolną dziecka np. bierność, obojętność, brak wiary we własne możliwości, płaczliwość;
- relacje z rówieśnikami i nauczycielami np. trudności w nawiązywaniu kontaktów, konfliktowość, nieśmiałość w relacjach z nauczycielami;
- zachowania ucznia np. nadmierna pobudliwość, nieśmiałość
Charakter trudności doznawanych przez dziecko
W zakresie jakich czynności, zadań, zajęć, przedmiotów dziecko doznaje znacznych trudności? (np. zajęcia ruchowe, rysowanie, czytanie, pisanie, liczenie, zadania domowe itp.)
Czy trudności dziecka mają charakter uogólniony czy wybiórczy?
Czytanie - przebieg badania
Tempo czytania (opis przebiegu badania, zapis wyniku badania)
Technika czytania (opis przebiegu badania, zapis na wtórniku)
Czytanie ze zrozumieniem (opis przebiegu badania)
Pisanie - przebieg badania
Przepisywanie (opis przebiegu badania, próbka pisma dziecka)
Pisanie ze słuchu (opis przebiegu badania, próbka pisma dziecka)
Pisanie z pamięci albo samodzielne komponowanie tekstu (opis przebiegu badania, próbka pisma dziecka)
Wnioski z badań
Ocena poziomu opanowania umiejętności czytania i pisania. Wykaz trudności i błędów popełnionych w czytaniu i pisaniu charakterystycznych dla dysfunkcji poszczególnych analizatorów. Sformułowanie hipotezy diagnostycznej.
Możliwe przyczyny trudności w uczeniu się
Rozwój motoryczny (w pierwszych latach życia, aktualny poziom motoryki)
Rozwój mowy (w okresie wczesnego dzieciństwa, aktualny poziom sprawności językowej, zasób słownikowy, poprawność gramatyczna)
Funkcjonowanie w klasie szkolnej (pozycja społeczna, akceptacja, izolowanie, odrzucenie)
Dotychczas podjęte działania
Czy dziecko było badane w poradni psychologiczno-pedagogicznej? Jeśli tak, to kiedy, jaka była diagnoza i jakie zalecenia?
Czy dziecko było albo jest objęte systematyczną pracą dydaktyczno-wyrównawczą albo korekcyjno-kompensacyjną? Jeśli tak, to jaką i kiedy?
Inne działania i formy pracy dotychczas podjęte przez nauczyciela i rodziców
Prognoza
Prognoza rozwoju/postępów w nauce do końca roku szkolnego przy dotychczasowym sposobie funkcjonowania
Data prowadzenia obserwacji i badań diagnostycznych
lenafe7