Golf Bora urządzenia elektryczne diagnoza własna.pdf

(4610 KB) Pobierz
Instrukcja napraw Golf 1998 >, Bora 1999 >
Serwis
Instrukcja napraw
Golf 1998, Bora 1999 2
Zeszyt Urządzenia elektryczne
– diagnoza własna
Wydanie 06.99
Serwis. Informacje techniczne
23948446.042.png 23948446.043.png 23948446.044.png 23948446.045.png 23948446.001.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Golf 1998 2 , Bora 1999 2
Zeszyt
Urzędzenia elektryczne – diagnoza własna Wydanie 06.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupa napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
01 Komputerowa diagnoza własna
1
2
3
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodu obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
23948446.002.png 23948446.003.png 23948446.004.png 23948446.005.png 23948446.006.png 23948446.007.png 23948446.008.png 23948446.009.png 23948446.010.png 23948446.011.png 23948446.012.png 23948446.013.png 23948446.014.png 23948446.015.png 23948446.016.png 23948446.017.png 23948446.018.png 23948446.019.png 23948446.020.png 23948446.021.png 23948446.022.png 23948446.023.png 23948446.024.png 23948446.025.png
Spis treści
01 Komputerowa diagnoza własna strona
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy przyrządów .................... 01–1
– Miejsca zamontowania czujników zestawu wskaźników tablicy przyrządów ....................01–4
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ............................................01–8
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ...........................................01–23
– Kodowanie komputera sterującego ..........................................................01–30
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ....................................................01–36
– Przegląd grup wskazań ......................................................................01–38
– Dopasowywanie danych dla przeglądów serwisowych w przypadku wymiany zestawu
wskaźników ................................................................................. 01–48
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ............................ 01–53
– Nastawianie wskaźnika sygnalizacji przeglądów serwisowych ................................01–58
– Odczytywanie ilości impulsów przebytej drogi (liczba K) .....................................01–63
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .........................................01–66
– Dopasowywanie wskazań zużycia paliwa ....................................................01–71
– Dopasowywanie wersji językowej tekstów informacyjnych dla kierowcy ......................01–74
– Korekcja nastawienia zegara .................................................................01–78
Komputerowa diagnoza własna zestawu wskaźników tablicy
przyrządów od 05.99 2 ....................................................................... 01–84
– Miejsca zamontowania czujników zestawu wskaźników tablicy przyrządów .................. 01–88
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej ...........................................01–92
– Sprawdzanie działania elementów wykonawczych ..........................................01–111
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–117
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–122
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–124
– Dopasowywanie danych przeglądów serwisowych w przypadku wymiany
zestawu wskaźników .......................................................................01–141
– Dopasowywanie wskazań wyświetlacza ilości przejechanych km ...........................01–148
– Nastawianie wskaźnika sygnalizacji przeglądów serwisowych .............................. 01–153
– Odczytywanie ilości impulsów przebytej drogi (liczba K) ....................................01–157
– Sprawdzanie wskaźnika ilości paliwa (dopasowanie) .......................................01–160
– Dopasowywanie wskazań zużycia paliwa ...................................................01–165
– Dopasowywanie wersji językowej tekstów informacyjnych dla kierowcy .....................01–168
Złącze interfejs magistrali danych BUS ..................................................... 01–172
– Kodowanie komputera sterującego .........................................................01–179
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–181
– Przegląd grup wskazań .................................................................... 01–184
Komputerowa diagnoza własna immobilisera ............................................... 01–191
– Przeprowadzanie komputerowej diagnozy własnej immobilisera ............................01–193
– Odczytywanie bloku wartości mierzonych ..................................................01–206
– Komputerowe dopasowanie kluczyków zapłonu ............................................01–209
– Sposób postępowania w przypadku zgubienia kluczyków zapłonu .........................01–215
– Sposób postępowania w przypadku wymiany zestawu wskaźników
tablicy przyrządów (dopasowanie) ..........................................................01–216
– Sposób postępowania w przypadku wymiany komputera
sterującego silnikiem (dopasowanie) .......................................................01–217
– Sposób postępowania w przypadku wystąpienia zakłóceń w pracy immobilisera ...........01–219
Komputerowa diagnoza własna zestawu
wskaźników tablicy przyrządów
W zależności od rodzaju wyposażenia samochodu
zamontowana jest jedna z wersji zestawu wskaźni-
ków, tzn:
Wersja Lowline ze wskaźnikiem liczby obrotów
silnika (obrotomierzem)i zegarem cyfrowym lub
Wersja Midline ze wskaźnikiem liczby obrotów
silnika (obrotomierzem)i wskaźnikiem wielofunk-
cyjnym MFA albo
Wersja Highline ze wskaźnikiem liczby obrotów
silnika (obrotomierzem), wskaźnikiem wielofunk-
cyjnym MFA oraz jednostką wskaźnika systemu
nawigacyjnego.
Wskazówki dotyczące wymiany zestawu wskaź-
ników tablicy przyrządów
Zestawy wskaźników bez funkcji Komfort elektro-
nicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego
posiadają cyfrę 0 na ostatniej pozycji numeru kom-
putera sterującego zestawem (seria do ok. 07.98).
Zestaw wskaźników z funkcją Komfort elektronicz-
nego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego po-
siada cyfrę 1 na ostatniej pozycji numeru kompu-
tera sterującego zestawem (seria od ok. 08.98).
Jeżeli zestaw wskaźników jest wyposażony w
funkcję Komfort zabezpieczenia przeciwkradzieżo-
wego, to w samochodach z:
radioodbiornikiem BETA od 05.98 2 lub
instrukcja napraw „Radio, telefon, nawiga-
cja”, grupa napraw 91.
Dopiero po uaktywnieniu elektronicznego zabez-
pieczenia przeciwkradzieżowego system Komfort
zestawu wskaźników zaczyna działać.
Wskazówki dotyczące funkcji Komfort elektronicz-
nego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego w ze-
stawie wskaźników, patrz
instrukcja napraw „Ra-
dio, telefon, nawigacja”, grupa napraw 91.
Zestaw wskaźników jest nierozbieralny.
W razie potrzeby można dokonać wymiany ze-
stawu wskaźników.
Po wypełnieniu odpowiedniego druku należy go
przesłać do Działu Części Zamiennych impor-
tera wraz z uszkodzonym zestawem wskaźni-
ków.
Przesłanie zwrotne uszkodzonego zestawu
wskaźników (w ramach regeneracji) należy prze-
prowadzić wyłącznie w oryginalnym opakowa-
niu od otrzymanego sprawnego zestawu.
Odpowiedni stan licznika przebiegu w km oraz
obowiązujące aktualnie dla naprawianego sa-
mochodu wskazania przeglądu serwisowego,
należy dopasować do nowego zestawu wskaź-
ników za pomocą testera V.A.G 1551, patrz
strona 01-48.
01–2
radioodbiornikiem GAMMA od 05.98 2
01–1
należy przeprowadzić ponowne uaktywnienie elek-
tronicznego zabezpieczenia przeciwkradzieżowego
radioodbiornika.
Patrz
23948446.026.png 23948446.027.png
Zestaw wskaźników tablicy przyrządów jest stero-
wany mikroprocesorem i posiada obszerną dia-
gnozę własną.
Jeżeli wystąpią zakłócenia w pracy czujników lub
innych elementów układu, zostaną one zarejestro-
wane w pamięci usterek wraz z podaniem rodzaju
usterki.
Jednocześnie mogą zostać zarejestrowane max. 4
usterki.
Występujące w pracy układu usterki sporadyczne,
zostaną usunięte z pamięci, jeżeli nie wystąpią po-
nownie w ciągu 50 kolejnych uruchomień silnika.
Na początku wyszukiwania wprowadzić diagnozę
własną i odczytać zapamiętane usterki za pomocą
systemu diagnostyczno-pomiarowo-informacyjne-
go VAS 5051
lub
testera usterek V.A.G 1551 albo
testera systemów samochodu V.A.G 1552.
Wskazówka
Przedstawiony poniżej opis dotyczy tylko testera
usterek V.A.G 1551.
Działania jakie należy przedsięwziąć w celu usunię-
cia aktualnych, specyficznych rodzajów (nietypo-
wych) usterek, patrz
01–3
Miejsca zamontowania czujni-
ków zestawu wskaźników tablicy
przyrządów
Uwaga
Przed rozpoczęciem jakichkol-
wiek czynności przy urządze-
niach elektrycznych samocho-
du odłączyć przewód akumu-
latora połączony z nadwoziem
(masą).
1 – czujnik G pomiaru ilości
paliwa
Miejsce zamontowania,
patrz
rysunek 1.
Możliwość sprawdzania za
pomocą diagnozy własnej.
W samochodach z napę-
demnaczterykołajestza-
montowany dodatkowo dru-
gi czujnik G169 pomiaru ilo-
ści paliwa.
Miejsce zamontowania
czujnika G169,
patrz
rysunek 2.
01–4
katalog „Podręcznik tech-
niki serwisowej” (Handbuch Service Technik).
23948446.028.png 23948446.029.png 23948446.030.png 23948446.031.png 23948446.032.png 23948446.033.png 23948446.034.png 23948446.035.png 23948446.036.png 23948446.037.png 23948446.038.png 23948446.039.png 23948446.040.png 23948446.041.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin