Rozkład materiału.doc

(475 KB) Pobierz
WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I

Treści

programowe

Temat

tygodnia

Dzień

tygodnia

Temat

dnia

 

Aktywność

i działalność

dziecka

Cele

ogólne

Cele

operacyjne

Karty

Pracy

Zajęcia

ruchowe

1

2

3

4

5

6

7

8

9

WRZESIEŃ, TYDZIEŃ I

Nasza grupa

– współtworzenie

przyjaznej atmosfery

w grupie; poznanie

imion i nazwisk

dzieci z grupy, przestrzeganie

wspólnie

ustalonych umów

i zasad regulujących współżycie w grupie

(Program wychowania

przedszkolnego

Nasze przedszkole).

Przedszkole –

drugi dom

1

Witamy

w przedszkolu

• Zintegrowanie grupy

poprzez zabawy

i ćwiczenia.

• Wycieczka po przedszkolu, zapoznanie

dzieci nowo przybyłych z poszczególnymi

pomieszczeniami,

a uczęszczających kolejny

rok do przedszkola – ze zmianami, jakie zaszły w placówce podczas wakacji.

– zachęcanie do poznawania kolegów i koleżanek z grupy

– zapoznanie z

pomieszczeniami

znajdującymi się w przedszkolu; zwrócenie

uwagi na zmiany, jakie zaszły w nich podczas

wakacji

Dziecko:

– zna imiona kolegów

i koleżanek z grupy

– podejmuje wspólnie

zaproponowane działania

– nazywa pomieszczenia

znajdujące się w przedszkolu, wie do czego służą

– dostrzega różnice

w ich wyglądzie

nr 1

• Ćwiczenia poranne – zestaw nr I (ułożone przez autora).

• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał

Odszukaj swoją parę.

• Zabawa ruchowa rozwijająca inwencję ruchową Wędrująca maskotka.

• Zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność wskazywania

kierunku Pokaż kierunek.

• Zabawa ruchowa Skała (według W. Sherborne).

2

Lubimy przychodzić

do przedszkola

• Słuchanie opowiadania

U. Geisler, H. Viehoff Pierwszy dzień.

Przedszkole moich

marzeń – wykonanie

pracy plastycznej.

– tworzenie atmosfery

sprzyjającej adaptacji

dzieci w przedszkolu

– rozwijanie

sprawności manualnych

– nawiązuje kontakty

z rówieśnikami

– wyraża swoje marzenia

za pomocą ekspresji

plastycznej

nr 2

3

Liczymy nasze

Zabawki

• Zabawy matematyczne

Porządkujemy zabawki.

• Zabawy przy piosence

Przedszkole – drugi

dom.

– liczenie obiektów i rozróżnianie liczenia

błędnego od poprawnego

– umuzykalnianie

dzieci

– prawidłowo posługuje

się liczebnikami

głównymi

– odróżnia liczenie błędne od prawidłowego

– wyraża muzykę ruchem

nr 3

4

Ustalamy zasady

• Ustalenie kodeksu

obowiązującego w

grupie Bezpiecznie

jak w domu.

• Zabawa rysunkowa

w parach Obraz mojego

ciała.

– opracowanie

kodeksu grupy

– wskazywanie

i nazywanie części

ciała

– prawidłowo posługuje się liczebnikami

głównymi

– odróżnia liczenie błędne od prawidłowego

– wyraża muzykę ruchem

– zna i przestrzega zasady obowiązujące

w przedszkolu

– dorysowuje brakujące elementy swojego ciała

nr 3

 

5

Mamy

dobrych

kolegów

• Słuchanie wiersza

K. Przybylskiej

Chodź, kolego.

• Zabawy badawcze

Lustro i jego tajemnice.

– zachęcanie do

bliższego poznawania

swoich rówieśników

– odkrywanie właściwości

zwierciadeł

– zgodnie bawi się z innymi członkami grupy

– wie, do czego służy lustro, aktywnie uczestniczy w zabawach

z lusterkami

nr 4

WRZESIEŃ, TYDZIEŃ II

Nasza grupa

– współtworzenie

przyjaznej atmosfery

w grupie; poznanie

imion i nazwisk

dzieci z grupy, przestrzeganie

wspólnie

ustalonych umów

i zasad regulujących

współżycie w grupie

(Program wychowania

przedszkolnego

Nasze przedszkole).

Przedszkole –

drugi dom

6

Dbamy o porządek w naszej sali

• Słuchanie opowiadania

I. Salach Kto posprząta?

• Kolorowe zabawki –

wyklejanka z kolorowego papieru.

– zachęcanie do dbania o porządek wokół siebie

– rozwijanie sprawności manualnej

Dziecko:

– porządkuje zabawki

– wykonuje wyklejankę

 

• Ćwiczenia poranne – zestaw nr II (ułożone przez autora).

• Zabawa ruchowo-rytmiczna Przedszkolak dobrze wie.

• Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał

– Uważaj na hasło.

• Zabawa ruchowa z elementem biegu Samochody i garaże.

• Zabawa ruchowa rozwijająca zaufanie do partnera Ratuj.

7

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin