vp 44.doc

(2462 KB) Pobierz
Naprawa Diesel

Naprawa Diesel

CO MÓWI BOSCH VP 30/44 "MÓZG"?

 Bosch VP44 i VP29/30 Znak dízeladagolója starzy znajomi. Istnieje wiele producentów używanych w ciągu ostatnich dziesięciu lat, oprócz samochodów i silników Diesla, pojazdy poprzez ciągników rolniczych oraz silników wysokoprężnych. Korzystając z rury wylotowej fal ciśnieniowych odzwierciedlenie na sumowaniu fale (superpozycji), osiągnął porlasztócsúcsnál zbudować do 2000 bar. W tym ciśnieniu wtrysku (top) pomogły stare silniki (a następnie nowe) do spełnienia norm ochrony środowiska. Pomyśl o wspólnej szynie jeszcze w powijakach, a adagolóporlasztót - silnik samochodu - tylko grupa VW sprzyjał.

·                      Przynależne PDF tylko abonenci and online abonenci mogą pobrać.

·                      Jest możliwe, aby wysłać e-mail do art.

·                      Wydrukuj ten artykuł

·                      Dr Ivan Nagy Szokolyai

 Starych znajomych za kilka lat - profesjonaliści i zachwyt przegrani - ma szervizbarátabbá: dobrze diagnozuje każdy element można poprawić. Wynika to z faktu, że poprawnych odpowiedzi pytanie, a odpowiedź jest w dużym stopniu zrozumiałe. Fed jest zadowolony z tego, ponieważ mechanicy samochodów mogą dostarczyć wiele informacji przed przystąpieniem do poprawy. W rzeczywistości, mechaniczne można powiedzieć, że już wejście do śmierci mózgu. Lepiej jest, gdy klient, gdy tylko jest to możliwe. Kicsalogatásának informacji i sposób rozumienia - to diagnoza - cikkünkkel chcą przyczynić. Mamy nadzieję na aktualizację wiedzy to pomoże wielu ludzi, młodych ludzi, a może stary system na nowy może powiedzieć.


1 ilustracja
 

W VP29/30 i VP44 zwane dozowniki. idővezérlésűek (elektrozawór), które mają być dodane - obudowa dozownik zamontowany teteére - ich "mózg" (ECU), skrót w niemieckojęzycznych z PSG także (rys. 1). Nazwa VP podajnik nie jest jasne, że to kontrola czasu, ponieważ nie VP 28, VP 33, VP 36 i VP 37, które są élvezérlésűek.


2 ilustracja
 

Dozownik jest mózg PSG (Pumpensteuergerät) trzy rodzaje 2 PSG, PSG i PSG 5 16Poniżej mamy tylko do czynienia z PSG 5 wersji i po prostu PSG nazywa (rys. 2). 
PSG się przechowywać kody błędów, których - i to jest ważne - motorECU przez zupełnie nie jest czytelny, a zatem bardziej przydatne diagnoza. PSG sama - mogą być badane motor-montażu i demontażu państwa, bez motorECU.


3 Rysunek VP44/30/29 pinów: 1 - CAN-H, 2 - CAN-L, 3 - CAN-body, 
4 - kontrola jakości (nieobowiązkowo), 5 - sygnał shutdown (opcja), 6 - Ciało, 
7 - zasilacz, 8 - sygnał prędkości, 9 - K-line (diagnostyka)
 

We zdiagnozować wszystko?

Dozownik i PSG badania dostarczają następujące opcje. 
1 Określenie PSG "agyhalálának". 
2 Badanie mocy PSG. 
3 Może testować prowadzić opór pomiędzy PSG i motorECU. 
4 Odczyt kodów usterek do PSG. Odczyt kodu błędu z PSG o dopuszczenie w immos przełączania (np. FORD PATS) nie jest konieczne! 
5 PSG uruchomieniem testów silnika: 
Sprawdź łączność CAN 5.1, 
5.2 Kontrola zaworów elektromagnetycznych (pomiary oscyloskop nie są omawiane w naszym artykule),  
PSG Układ zacisków, numeracji i identyfikacji trzeci Jak pokazano na rysunku


1 Określenie "PSG" agyhalálának

Zawsze zaczynaj z pomiarem! 
orzekł, że "śmierć mózgu" czy PSG, czy nie. 
odporność Środek między PSG szpilki 6 cala i 7-calowy. Jeśli jesteś między 6 i 7 punktów oporu z 2,5 do 4,0 k (kilo-omów), (rys. 4) dobrej PSG. Jeśli spadnie poza tym zakresem oporu, prawdopodobnie uszkodzony, należy wymienić PSG-t! Tak więc, "brain-dead" feeder PSG Fix wymiany! 
zwarte jeśli PSG jest dołączony do przyrządu KTS Bosch, uszkodzenia, uszkodzenia KTS języku angielskim!


4 ilustracja
 

2 Badanie mocy PSG

Sprawdź przychodzący moc! 
motorECU przepływu od wiązki kabla zasilającego - 5 Rysunek przedstawia rozszerzoną złącze - między mocą i szpilki ziemi, po włączeniu zapłonu, zobaczmy, ile napięcia zasilającego. 12 - powinna wynosić od 15 woltów.


5 ilustracja
 

3 Badanie przewodów CAN między PSG i oporu końcowego motorECU

Sprawdzić wartość rezystancji zamknięcia CAN linii! 
PSG gniazda wejściowego jest między 1 i 2 (rys. 6). Wartość 120 Ω (każdy przewód może powiązać te końcowej wartości oporu). 
osiągnięciem silnika kabel złącza ECU 
powinien być 120 Ω wartości między 1 i 2, jak również.


6 ilustracja
 

4 Odczyt kodów usterek do PSG

W VP30 i VP44 KTS Bosch czytaj PSG sterowania rodzinę paszy urządzenia, silnik zamontowany i zdemontowany podajnik jest możliwe. W obu przypadkach wskazane jest użycie BOSCH vizsgálóadaptert (Prüfbox 0986612447), która jest zawarta w serii pomiędzy wejściem a motorECU (Rys. 7). Jeśli można zawiązać serii vizsgálóadaptert, PSG sieć samochodu dostaje zasilanie.


7 Rysunek 1, 2, 3 - linie magistrali danych CAN, 4 - kontrola jakości (nieobowiązkowo)
5 - elektromagnetyczny odcięcia sygnału (opcja) 6 - Ciało, 7 - zasilanie, 
8 - sygnał prędkość transmisji, 9 - K-line ( diagnostyka)

Jeśli tylko podłączony do zasilacza (zasilacz odłączyć od złącza silnika boku wisi w powietrzu) ​​lub tabeli "rozprzestrzeniania" jest wejście, więc musimy karmić schnie. W pełni naładowana bateria może zasilać. Uważaj! Błędy biegunowości przewodów w PSG nie może obronić!


Rysunek 8
 

Dobrze zaopatrzony stan początkowy jest koniecznością, ponieważ jeśli zaprogramowany i uruchomić z baterii podczas jazdy, dmuchane do tej pory i PSG, jak również. 
8-ga dowiemy, że badanie prowadzi nas podłączyć wszystkie banándugóját vizsgálóadapterbe. Moc KTS wydostać się stąd! Każdy banana przewodów wtyczka nie jest konieczne, ponieważ teraz przypadkowych zwarć - ponieważ kołysząc razem jak banany dotrzeć - uniknąć tej możliwości. The 9th rysunek widzimy tylko niezbędne połączenia (6 - Ciało, 7 - Power, 9 - K-line).


9 ilustracja

 

Kurs przygotowujący do testu

"Zapłon" switch. 
Dołącz PSG vizsgálóadaptert VP29/30/44 pompy wtryskowej i złącze wiązki przewodów. 
5xx/650-es Bosch KTS tester diagnostyczny do testowania złącza podłączyć za pośrednictwem odpowiednich punktów w linii diagnostycznej. (Numer zamówienia Bosch 1684465357). 
przełącznik zapłonu i tester diagnostyczny. 
KTS-en Po wyborze marki samochodu z kluczem sterującym jednostki grupy F7, w PSG 5, aby go wybrać. 
Podczas czytania następujące Możesz otrzymać kody błędów. Ten opis błędu i obowiązki dotyczące wyjaśnienia nerwowym.

Kod błędu: 50/51
Opis błędu: elektromagnetyczny zawór wyjściowy etap error 
Action: wymienić sterownik pompy (PSG) elektromagnetycznego

Kod błędu: 52
Błąd Opis: czujnik kąta obrotowej (system IWZ) error 
Action: poprawić stan kodu błędu nie ma wpływu na szivattyúfunkcióra, ale czy są inne kody błędów, muszą być najpierw usunięta.

Kod błędu: 53
Błąd Opis: obrót czujnik bęben kąt / system IWZ error 
. zrobienia Jeśli 57 kod błędu nadal występuje, to najpierw musi być usunięty 
- bęben czujnik kąta obrotu PSG płynąć punktów lutowniczych forraszzuk ponownie 
- bęben kąt obrotu czujnika / PSG został zastąpiony , 
- pierścień cam wymienić pompę.

Kod błędu: 54/55
Błąd Opis: Czujnik temperatury PSG przekroczyła maksymalną wartość (znak poza granicę) 
Co robić: trzeba wziąć pod uwagę, że rzeczywista temperatura jest wyższa niż 100 ° C lub niższa niż -50 ° C, kiedy Nie, PSG zastąpione.

Kod błędu: 56
Błąd Opis: Moc jest z przekraczania 
zrobienia adapter Test 6 (-) i 7 (+) Złącze do pomiaru napięcia. Wartość nominalna 12-15V. Jeśli nie osiągnie wymaganą wartość, to trzeba rozważyć na pokładzie dysk sieciowy.

Kod błędu: 57
Błąd Opis: kontrola előbefecskendezésállítás, odchylenie regulacji zalegania 
Action: 
Musisz wziąć pod uwagę, że 
- filtr paliwa jest zatkany, czy 
- złe paliwo tankowania, czy 
- nie ma powietrza w układzie paliwowym.

Pompa powinna być zbadana, aby 
- pieczęcią obudowy pompy i PSG nieszczelności między 5 
- do przepełnienia i podzielić sito brudne, 
- tłok előbefecskendezésállító i zasuwa kontrola musi być, 
- bütykösgyűrű pin nie jest e uszkodzony.

Kod błędu: 58
Błąd Opis: zawór magnetyczny ilościowe awaria 
zrobienia trzeba rozważyć 
- ilościowe ujęcie elektromagnesu, gdy silnik jest zimny, czy jest to prawo i moc sygnału 
- nie ma powietrza w układzie paliwowym.

Kod błędu: 59
Error Opis: Błąd wtrysku początek 
adapter-do Test 6 (-) i 7 (+) złącze trzeba rozważyć zasilanie przy różnych prędkościach i na konsumentów energii elektrycznej. 
zadana:. 12-15V 
Jeśli osiągnie określoną wartość, to należy wziąć pod uwagę stan zużycia pompy.

Kod 5a / 5b
Błąd Opis: obroty wału korbowego silnika sygnał błędu 
Action: Używane do podłączenia oscyloskopu do adaptera testowego 8 i 6 złącza 
- powinno być sygnał wału korbowego (sygnał idzie aż do sterownika silnika!) przy pracującym silniku 
- Jeśli sygnał nie jest w porządku, sprawdź czujnik wału korbowego i okablowanie 
- jeśli sygnał jest OK, wymienić PSG-5 pięć

Kod: 5c / 5D
Błąd Opis: CAN-Bus error 
Action: 
- badanie PSG i sprawdzić sterownik silnika adaptera 1 i 2 złącza na linii CAN terminatorami. Nie zawsze wyjąć wtyczkę z PSG uprzęży. 
- silnik pracuje (według Spis treści 5.1 testy) zmierzyć napięcie między 1 i 3 oraz 2 i 3 złącza (dla przełącznika do każdego kontrolera). 
wartość nominalna: 2,4-2,6 V 
, jeśli wartości są w porządku, to trzeba wziąć pod uwagę, że Kan przewody nie są zamienione na.

Uwaga:
CAN-H (2-3) jest zawsze większy od CAN L (1-3) w czasie pracy jest zawsze mniejsza niż 2,5 woltów. Jeżeli nie ma różnicy z danymi, a różnica jest odwrócony (tj. Kan-H jest nieco mniej niż 2,5 V) może wystąpić, stwierdzono, że te dwie linie przekroju.

Kod 5e
Błąd Opis: error samo 
Action: PSG jest wymienić

Pdf załącznik na końcu tego artykułu znajdziesz takich informacji jest nieuniknione, co jest niezbędne do bezbłędnego montażu! Pobierz plik i przejdź do końca! Warto.

Powrót do góry

·                      Przynależne PDF tylko abonenci and online abonenci mogą pobrać.

·                      E-mail spedycja

·                      Można wydrukować artykuł

·                      Dr Ivan Nagy Szokolyai

Do tej pory jeden uwag do tego artykułu.

Jeżeli chcesz skomentować nasze artykuły zarejestruj się i zaloguj się do serwisu.

MISUKAY89 2012-11-25 15:03

 

 

               

  W celu zmniejszenia emisji szkodliwych substancji, a także rosnących wymagań dla pojazdów z silnikami wysokoprężnymi w celu zmniejszenia zużycia paliwa, rozpoczęła produkcję i poprawić pomp typu dystrybucyjnych z elektronicznym sterowaniem.Wysokie ciśnienie paliwa kontrola pomocy elektromagnetyczny dozwolone precyzyjną kontrolę dawki paliwa moment i czas, a także precyzyjne dawkowanie paliwa.


  Pierwszy Bosch VE-EDC typu dystrybucja pomp z elektroniczną kontrolą ukazał się w 1986 (VP15). Pompy te zostały opracowane przed 1996: 1989. - VP34 1990. - VP36, VP37.

  Od roku 1996 Bosch rozpoczął produkcję pomp paskirtstymo typu z elektronicznej jednostki sterującej pompy PSG5 zbudowany na pompie.

 

 

 

 

 

 

 

 

W 1996 roku. - VR (VP44) Pompa 
w roku 1998. - VE-MV (VP29) Pompa 
w roku 1999. - VE-MV (VP30) Pompa 
w roku 2000. - VR (VP44) z wbudowaną w moduł zarządzania zasilaniem PSG16

 

 

  Pompy wysokociśnieniowe dystrybucji są dwa typy: " osiowe (ruch osiowy tłoka, VE-MV lub VP29, VP30) » promieniowy(radialny ruch tłoka, VR lub VP44)
 

 

  Modyfikacje Pompa może zmieniać się w zależności numer cylindra (4 lub 6), struktury przeniesienie momentu obrotowego, itp. Środek typu pomp wysokociśnieniowych mogą mieć maksymalne ciśnienie do 1400 barów, a promieniowa do 1900 bar.Ten rodzaj pompy może być używany zarówno do samochodów osobowych i towarowych oraz o pojemności do 45 kW na cylinder. Maksymalna single-wtrysk paliwa do 175 mm3. Maksymalne ciśnienie wtrysku 800-1850 barów.

Typ Dystrybucja pompa wysokiego ciśnienia VR głównych składników:

1 - Pompa pierwotna w zawór regulacji ciśnienia (do 12 bar) 
2 - czujnik prędkości pompy&#...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin