CYKL TEMATYCZNY: TYDZIEŃ Z BAJKĄ
TEMAT DNIA
CELE OPERACYJNE
DZIECKO
PLAN PRACY
TEMATYKA
OBSZARY AKTYWNOŚCI
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
I. Moja bajka
Zna tytuł i treść bajki „Czerwony Kapturek” oraz bohaterów w niej występujących
Ćwiczenie graficzne. Kreślenie linii pionowych i poziomych.
Zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa „Żywioły”.
grafomotoryczna
zdrowotna
· Prawidłowo wykonuje ćwiczenie
· Reaguje na sygnał słowny w zabawie
Innowacja pedagogiczna. Miś Czytuj zapoznaje dzieci z utworem pt. „Czerwony Kapturek”. Wykorzystanie książki A.Frączek „Mój teatrzyk” zawierającej kukiełki do przedstawienia. Tworzenie przedstawienia przy pomocy „sceny” z ilustracji książkowej.
językowa
· Uważnie słucha treści bajki
· Umie wypowiadać się na temat
· Zna treść bajki
Zestaw zabaw ruchowych metodą opowieści ruchowej „Przyjaciele z bajki”. Opracowanie własne nauczycielki.
· Aktywnie uczestniczy w zabawach
· Rozwija sprawność ruchową
Praca przy stolikach. Kolorowanie postaci bajkowych przy użyciu kredek i mazaków.
plastyczna
· Starannie wypełnia kontur na obrazku
II. Przygotowuj-jemy teatrzyk
Wie jakie rekwizyty potrzebne są do zabawy w teatrzyk do bajki „Czerwony Kapturek”
Gry i zabawy przy stolikach. Układanie puzzli i drewnianych układanek.
społeczna
techniczna
· Umie ułożyć obrazek z części.
· Umie współdziałać w zespole
Praca nad dekoracją do teatrzyku (innowacja pedagogiczna). Obserwowanie pracy nauczyciela nad dekoracja i angażowanie dzieci do pomocy – malowanie choinek (scena lasu).
Techniczna
· Rozwija wyobraźnię twórczą.
· Uczestniczy w tworzeniu dekoracji
Poznanie zabaw kołowych ze śpiewem „Chodźmy wszyscy tu do koła”, „Chodźcie do koła”, „W tajemniczym lesie”, „Zimowa wyliczanka” (wykorzystanie nagrania utworów poznanych podczas warsztatów „Muzyka, plastyka, ruch w wykonaniu przedszkolnym”)
muzyczna
· Reaguje na elementy muzyczne: tempo i dynamikę
· Zna treść i melodię nowych zabaw
Czytanie bajek, oglądanie ilustracji w książeczkach z „kącika książki”.
· Dzieli się spostrzeżeniami podczas oglądania ilustracji.
III. „Ile krasnali jest w tej bajce?”
Przelicza elementy (sylwety krasnali) występujące w opowiadaniu.
Ćwiczenie oddechowe. Dmuchanie balonów i zabawa nimi. Ćw. pojemności płuc.
· Prawidłowo reguluje oddech
Przeliczanie elementów w oparciu o przygotowane przez nauczycielkę liczmany. Wykorzystanie ilustracji i opowiadania na podstawie bajki „Królewna Śnieżka”.
matematyczna
· Przelicza elementy
· Uważnie słucha treści opowiadania.
· Myśli logicznie
Zestaw zabaw ruchowych metoda naśladowczą „Krasnoludki” z użyciem woreczków, piłek szarf.
· Umie ćwiczyć z przyborami
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
· Zgodnie współdziała w grupie
IV. Bawimy się w teatrzyk pt. „Czerwony Kapturek.
Próbuje odtworzyć wyznaczoną rolę w zabawie w teatrzyk
Rysowanie kredkami ołówkowymi nt. wybranego fragmentu bajki „czerwony Kapturek”
· Wykorzystuje całą powierzchnię kartki
„Nasz teatrzyk”. Próby odtworzenia treści utworu przez dzieci. Powtarzanie utworu z podziałem na role. Wykorzystanie krótkiego utworu A.Fraczek „Czerwony kapturek. Posługiwanie się postaciami wyjmowanymi z ksiązki (innowacja pedagogiczna)
· Zna treść utworu
· Próbuje odtworzyć wyznaczoną role w zabawie w teatrzyk.
Tworzenie akustyki do poznane bajki pt. „Czerwony Kapturek” poprzez użycie woreczków foliowych, gazet, puszek.
· Umie wytworzyć nastrój utworu za pomocą efektów akustycznych (np. las – szelest gazetami)
Zabawa dydaktyczna „Figury” – odgadywanie kształtu poznanych figur poprzez dotyk.
· Odgaduje kształt figury poprzez dotyk
V. Okładka mojej książki
Wie jakie ilustracje występują w ulubionej bajce. Zna wygląd swojej ulubionej książki.
Wykonanie okładki do swojej ulubionej książki przy użyciu farb plakatowych na kartce z bloku technicznego. Słowne nadanie tytułu „okładce”. Wypowiedzi dzieci.
· Wypowiada się na temat
Wyjście na spacer. Obserwowanie zimowego krajobrazu. Dzielenie się spostrzeżeniami.
przyrodnicza
· Umie słownie opisać zimowy krajobraz w najbliższym otoczeniu
· Dostrzega piękno zimowego krajobrazu
Zabawy w kącikach wg zainteresowań dzieci – podział ról w zabawie.
Hel53land