TYDZIEŃ Z BAJKĄ.doc

(60 KB) Pobierz

CYKL TEMATYCZNY: TYDZIEŃ Z BAJKĄ

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Moja bajka

Zna tytuł i treść bajki „Czerwony Kapturek” oraz bohaterów w niej występujących

Ćwiczenie graficzne. Kreślenie linii pionowych i poziomych.

Zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa „Żywioły”.

grafomotoryczna

 

zdrowotna

·         Prawidłowo wykonuje ćwiczenie

·         Reaguje na sygnał słowny w zabawie

Innowacja pedagogiczna. Miś Czytuj zapoznaje dzieci z utworem pt. „Czerwony Kapturek”. Wykorzystanie książki A.Frączek „Mój teatrzyk” zawierającej kukiełki do przedstawienia. Tworzenie przedstawienia przy pomocy „sceny” z ilustracji książkowej.

językowa

·         Uważnie słucha treści bajki

·         Umie wypowiadać się na temat

·         Zna treść bajki

Zestaw zabaw ruchowych  metodą opowieści ruchowej „Przyjaciele z bajki”. Opracowanie własne nauczycielki.

zdrowotna

·         Aktywnie uczestniczy w zabawach

·         Rozwija sprawność ruchową

Praca przy stolikach. Kolorowanie postaci bajkowych przy użyciu kredek i mazaków.

plastyczna

·         Starannie wypełnia kontur na obrazku

II. Przygotowuj-jemy teatrzyk

Wie jakie rekwizyty potrzebne są do zabawy w teatrzyk do bajki „Czerwony Kapturek”

Gry i zabawy przy stolikach. Układanie puzzli i drewnianych układanek.

społeczna

techniczna

·         Umie ułożyć obrazek z części.

·         Umie współdziałać w zespole

Praca nad dekoracją do teatrzyku (innowacja pedagogiczna). Obserwowanie pracy nauczyciela nad dekoracja i angażowanie dzieci do pomocy – malowanie choinek (scena lasu).

Techniczna

·         Rozwija wyobraźnię twórczą.

·         Uczestniczy w tworzeniu dekoracji

Poznanie zabaw kołowych ze śpiewem „Chodźmy wszyscy tu do koła”, „Chodźcie do koła”, „W tajemniczym lesie”, „Zimowa wyliczanka” (wykorzystanie nagrania utworów poznanych podczas warsztatów „Muzyka, plastyka, ruch w wykonaniu przedszkolnym”)

muzyczna

·         Reaguje na elementy muzyczne: tempo i dynamikę

·         Zna treść i melodię nowych zabaw

Czytanie bajek, oglądanie ilustracji w książeczkach z „kącika książki”.

językowa

·         Dzieli się spostrzeżeniami podczas oglądania ilustracji.

 

III. „Ile krasnali jest w tej bajce?”

Przelicza elementy (sylwety krasnali) występujące w opowiadaniu.

Ćwiczenie oddechowe. Dmuchanie balonów i zabawa nimi. Ćw. pojemności płuc.

zdrowotna

·         Prawidłowo reguluje oddech

Przeliczanie elementów w oparciu o przygotowane przez nauczycielkę liczmany. Wykorzystanie ilustracji i opowiadania na podstawie bajki „Królewna Śnieżka”.

matematyczna

językowa

·         Przelicza elementy

·         Uważnie słucha treści opowiadania.

·         Myśli logicznie

Zestaw zabaw ruchowych metoda naśladowczą „Krasnoludki” z użyciem woreczków, piłek szarf.

zdrowotna

·         Aktywnie uczestniczy w zabawach

·         Umie ćwiczyć z przyborami

Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

społeczna

·         Zgodnie współdziała w grupie

IV. Bawimy się w teatrzyk pt. „Czerwony Kapturek.

Próbuje odtworzyć wyznaczoną rolę w zabawie w teatrzyk

Rysowanie kredkami ołówkowymi nt. wybranego fragmentu bajki „czerwony Kapturek”

plastyczna

·         Wykorzystuje całą powierzchnię kartki

„Nasz teatrzyk”. Próby odtworzenia treści utworu przez dzieci. Powtarzanie utworu z podziałem na role. Wykorzystanie krótkiego utworu A.Fraczek „Czerwony kapturek. Posługiwanie się postaciami wyjmowanymi z ksiązki (innowacja pedagogiczna)

językowa

·         Zna treść utworu

·         Próbuje odtworzyć wyznaczoną role w zabawie w teatrzyk.

Tworzenie akustyki do poznane bajki pt. „Czerwony Kapturek” poprzez użycie woreczków foliowych, gazet, puszek.

muzyczna

·         Umie wytworzyć nastrój utworu za pomocą efektów akustycznych (np. las – szelest gazetami)

Zabawa dydaktyczna „Figury” – odgadywanie kształtu poznanych figur poprzez dotyk.

matematyczna

·         Odgaduje kształt figury poprzez dotyk

V. Okładka mojej książki

Wie jakie ilustracje występują w ulubionej bajce. Zna wygląd swojej ulubionej książki.

Gry i zabawy przy stolikach. Układanie puzzli i drewnianych układanek.

społeczna

techniczna

·         Umie ułożyć obrazek z części.

·         Umie współdziałać w zespole

Wykonanie okładki do swojej ulubionej książki  przy użyciu farb plakatowych na kartce z bloku technicznego. Słowne nadanie tytułu „okładce”. Wypowiedzi dzieci.

plastyczna

językowa

·         Rozwija wyobraźnię twórczą.

·         Wypowiada się na temat

Wyjście na spacer. Obserwowanie zimowego krajobrazu. Dzielenie się spostrzeżeniami.

przyrodnicza

·         Umie słownie opisać zimowy krajobraz w najbliższym otoczeniu

·         Dostrzega piękno zimowego krajobrazu

Zabawy w kącikach wg zainteresowań dzieci – podział ról w zabawie.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin