Bajki, które znamy i lubimy-5l.doc

(34 KB) Pobierz

Bajki, które znamy i lubimy

 

Data

Tema-

tyka

 

Blok tematyczny, zajęcia całodniowe

 

 

 

 

Sfera aktywności

 

 

Cele operacyjne

 

30.01.-3.02.

 

 

„Bajki, które znamy i lubi-my”

 

„ Labada”- zabawa ruchowa ze śpiewem

 

„Moja ulubiona bajka...”- cykl zdań niedokończonych

 

„ Postać z ulubionej bajki” –rysowanie kredkami.

 

„Bajkowe zabawy”- zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej ( wg pomysłu nauczyciela).

 

„Wielka wyprawa”- słuchanie piosenki (Kalendarz muzyczny s.126), zabawa inscenizowana.

 

„Suknia księżniczki, ubranie królewicza”- ćwiczenia graficzne utrwalające poznane znaki i wzory graficzne.

 

„Szycie na maszynie”- zabawa ruchowa z elementem skoków zwartych w przód i w tył.

 

„ Bohaterowie  z ulubionych bajek”- przeliczanie, segregowanie, łączenie różnych postaci i rekwizytów.

 

„ O rybaku i rybce”- słuchanie bajki z kasety magnetofonowej.

 

„Biegnij – zatrzymaj się”- zabawa ruchowa z elementem reakcji na sygnał słuchowy.

 

„Zabawa w teatr”- próba wykonania przedstawienia do wybranej bajki, podział na role, scenografia.

 

„Piosenki z ulubionych bajek”- zagadki muzyczne (melodie z magnetofonu, nucone i śpiewane przez nauczycielkę) .

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg  elementów W. Sherborne        ( ćwiczenia z partnerem).

 

„Smutny i wesoły Czerwony Kapturek”- ćwiczenie narządów mowy.

 

„W naszej bibliotece”- wypożyczamy ulubione bajki.

 

„Zanieś śniadanie”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.

 

ruchowa

muzyczna

 

 

językowa

 

plastyczna

 

 

zdrowotna

 

 

 

 

muzyczna

 

 

 

plastyczna

 

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

matema-tyczna

językowa

 

 

językowa

 

 

zdrowotna

 

 

 

językowa

społeczna

 

 

 

muzyczna

językowa

 

 

 

zdrowotna

 

 

 

językowa

 

 

językowa

 

 

zdrowotna

Dziecko:

-tańczy i śpiewa wg pokazu nauczycielki

 

-kończy rozpoczęte zdanie, słucha z uwagą wypowiedzi innych

-rysuje wybraną postać z  bajki, wypowiada się na jej temat

-ćwiczy indywidualnie, w parze, w zespole naśladując i improwizując

 

 

-określa charakter piosenki, wypowiada się na temat jej treści, bierze udział w zabawie

 

-ozdabia elementami graficznymi suknię księżniczki i strój królewicza

-skacze po wyznaczonej linii

 

 

 

przelicza postacie z bajek, rekwizyty

 

-jest uważnym słuchaczem, wypowiada się na temat treści bajki, ocenia zachowanie, charakter bohaterów bajki

-reaguje na sygnał słuchowy przyjęciem odpowiednie postawy ciała

-podejmuje się realizacji wybranej roli, wypowiada określone kwestie dokładnie i wyraźnie

 

-rozpoznaje bajkę, z której pochodzi piosenka

 

-ćwiczy w p[arze z wybraną osobą, dba o jej bezpieczeństwo, orientuje się w schemacie ciała

-wykonuje ćwiczenia narządów mowy naśladując uczucia bohaterów bajkowych

-wie, jak się należy zachować w bibliotece przedszkolnej, zna niektóre tytuły bajek z biblioteki

-utrzymuje równowagę poruszając się po wyznaczonym odcinku

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin