Bajki, które znamy i lubimy
Tema-
tyka
Blok tematyczny, zajęcia całodniowe
Sfera aktywności
Cele operacyjne
30.01.-3.02.
„Bajki, które znamy i lubi-my”
„ Labada”- zabawa ruchowa ze śpiewem
„Moja ulubiona bajka...”- cykl zdań niedokończonych
„ Postać z ulubionej bajki” –rysowanie kredkami.
„Bajkowe zabawy”- zestaw ćwiczeń i zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej ( wg pomysłu nauczyciela).
„Wielka wyprawa”- słuchanie piosenki (Kalendarz muzyczny s.126), zabawa inscenizowana.
„Suknia księżniczki, ubranie królewicza”- ćwiczenia graficzne utrwalające poznane znaki i wzory graficzne.
„Szycie na maszynie”- zabawa ruchowa z elementem skoków zwartych w przód i w tył.
„ Bohaterowie z ulubionych bajek”- przeliczanie, segregowanie, łączenie różnych postaci i rekwizytów.
„ O rybaku i rybce”- słuchanie bajki z kasety magnetofonowej.
„Biegnij – zatrzymaj się”- zabawa ruchowa z elementem reakcji na sygnał słuchowy.
„Zabawa w teatr”- próba wykonania przedstawienia do wybranej bajki, podział na role, scenografia.
„Piosenki z ulubionych bajek”- zagadki muzyczne (melodie z magnetofonu, nucone i śpiewane przez nauczycielkę) .
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg elementów W. Sherborne ( ćwiczenia z partnerem).
„Smutny i wesoły Czerwony Kapturek”- ćwiczenie narządów mowy.
„W naszej bibliotece”- wypożyczamy ulubione bajki.
„Zanieś śniadanie”- zabawa ruchowa z elementem równowagi.
ruchowa
muzyczna
językowa
plastyczna
zdrowotna
matema-tyczna
społeczna
Dziecko:
-tańczy i śpiewa wg pokazu nauczycielki
-kończy rozpoczęte zdanie, słucha z uwagą wypowiedzi innych
-rysuje wybraną postać z bajki, wypowiada się na jej temat
-ćwiczy indywidualnie, w parze, w zespole naśladując i improwizując
-określa charakter piosenki, wypowiada się na temat jej treści, bierze udział w zabawie
-ozdabia elementami graficznymi suknię księżniczki i strój królewicza
-skacze po wyznaczonej linii
przelicza postacie z bajek, rekwizyty
-jest uważnym słuchaczem, wypowiada się na temat treści bajki, ocenia zachowanie, charakter bohaterów bajki
-reaguje na sygnał słuchowy przyjęciem odpowiednie postawy ciała
-podejmuje się realizacji wybranej roli, wypowiada określone kwestie dokładnie i wyraźnie
-rozpoznaje bajkę, z której pochodzi piosenka
-ćwiczy w p[arze z wybraną osobą, dba o jej bezpieczeństwo, orientuje się w schemacie ciała
-wykonuje ćwiczenia narządów mowy naśladując uczucia bohaterów bajkowych
-wie, jak się należy zachować w bibliotece przedszkolnej, zna niektóre tytuły bajek z biblioteki
-utrzymuje równowagę poruszając się po wyznaczonym odcinku
Hel53land