Książka naszym przyjacielem.doc

(55 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Książka naszym przyjacielem

TEMAT TYGODNIA: Książka naszym przyjacielem

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 6-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Fotograf - zabawa orientacyjno - porządkowa. Rozmowa na temat stosowania form grzecznościowych - jak zachować się gdy do sali wchodzi dorosła osoba.

- kształtowanie właściwej postawy moralnej

- dziecko wie jaką formę grzecznościową zastosować w stosunku do osób wchodzących do sali

Wprowadzenie do tematu. Oglądanie przygotowanych przez nauczycielkę różnych książek: w twardych i miękkich okładkach, bogato ilustrowanych oraz innych. Ustawienie w holu przedszkola odpowiedniego regału, na którym umieszczane będą książki przyniesione przez dzieci, które następnie wzbogacą zasoby przedszkolnej biblioteczki. Poznanie baśni H. Ch. Andersena: Nowe szaty cesarza w interpretacji nauczycielki. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [015].

- zachęcanie do obcowania z książką
- wyrabianie umiejętności słuchania w skupieniu
- ocena postawy bohaterów

- dziecko słucha przekazywanych treści
- dziecko poprawnie formułuje zdania podczas wypowiedzi

Praca plastyczna - malowanie na tapecie scenek z bajki.
Dzieci zajmują miejsca przed rozłożoną na podłodze tapetą. Każde dziecko opisuje scenkę, którą chce namalować, po czym przystępuje do pracy na wyznaczonej powierzchni tapety. Po wyschnięciu nauczycielka przecina w odpowiednich miejscach tapetę. Obrazy zostają umieszczone w widocznym miejscu według kolejności zdarzeń.

- rozwijanie sprawności palców i dłoni podczas manipulowania pędzlem
- rozwijanie umiejętności rozprowadzania farb

- dziecko wykonuje ciekawą pracę
- dziecko opowiada co przedstawia jego praca
- dziecko dokładnie pamięta treść baśni

WTOREK

Oglądanie przy stolikach książek przyniesionych przez dzieci z domu. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [023].

- rozwijanie zainteresowania książką

- dziecko wypowiada się na temat treści zawartych w książce

Zabawy matematyczne - utrwalanie nazw następujących po sobie pór roku na podstawie wiersza B. Forma: Spotkanie z porami roku, połączone z wyborem odpowiednich ilustracji do każdej ze zwrotek. Ćwiczenie graficzne - łączenie punktów tworzących obrazek. Wypełnianie go kolorem.

- utrwalanie nazw pór roku i opisywanie ich charakterystycznych cech
- poznanie nowego wiersza
- ćwiczenie umiejętności łączenia określonych punktów

- dziecko opisuje aktualną porę roku
- dziecko potrafi wymienić następujące po sobie pory roku

Wyjście na przedszkolne podwórko. Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w okresie wiosny. Rozpoznawanie głosów z najbliższego otoczenia.

- wzbogacanie wiedzy przyrodniczej
- ćwiczenie aparatu słuchu

- dziecko opisuje zmiany w przyrodzie związane z nastaniem wiosny
- dziecko rozpoznaje dźwięki z najbliższego otoczenia

ŚRODA

Zabawy ruchowe przy muzyce z płyty CD. Rozmowy na dowolne tematy podczas schodzenia się dzieci. Wspólne z nauczycielką oglądanie książek przy stolikach.

- ćwiczenie mowy komunikatywnej

- dziecko opisuje co widzi na ilustracji

J. Porazińska: Dwie Dorotki - przedstawienie bajki własnymi słowami w formie teatrzyku cieni z udziałem dzieci. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- ćwiczenie pamięci
- rozwijanie mowy
- próby wyrażania stanów emocjonalnych bohaterów bajki

- dziecko potrafi wczuć się w postacie bohaterów
- dziecko śmiało występuje

Zabawa koralikami na podłodze - układanie z nich kompozycji, w np. dużych obręczach. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

- wyrabianie cierpliwości podczas działania

- dziecko tworzy ciekawe kompozycje z koralików

CZWARTEK

Wyszukiwanie i wycinanie ze starych czasopism ilustracji przedstawiających wiosenne kwiaty. Zabawa ruchowa Ślady. Śpiew poznanych przez dzieci piosenek połączony z elementem ruchu.

- ćwiczenie umiejętności manipulowania nożyczkami
- reagowanie ruchem na ustalone sygnały

- dziecko dokładnie wycina obrazki
- dziecko wykonuje prawidłowo ruchy zgodnie z rytmem podanym przez prowadzącą

Wyjście do biblioteki. Tematem spotkania są ulubieni bajkowi bohaterowie. Czytanie fragmentów znanych bajek, oglądanie ilustracji. Próby odtwarzania scenek opartych na fragmentach znanych dzieciom bajek, baśni, opowiadań. Lepienie z plasteliny na temat Mój ulubiony bohater. Stworzenie wystawki z wykonanych prac.

- rozbudzanie zainteresowania książką
- poznanie roli biblioteki, zachęcanie do częstego jej odwiedzania

- dziecko wie jak należy się zachować podczas pobytu w bibliotece
- dziecko wie, że w bibliotece można wypożyczać książki

Poznanie piosenki B. Forma: Pierzasta chmurka. Poznanie melodii i tekstu piosenki. Śpiew fragmentów piosenki głosem o różnym natężeniu. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- utrwalenie pojęcia zwrotka, refren
- doskonalenie umiejętności śpiewu głosem o różnym natężeniu

- dziecko zna nową piosenkę
- dziecko zaznacza refren klaśnięciem

PIĄTEK

Zabawa integracyjna Pieczemy ciastka. Śpiew piosenek połączony z elementem ruchu.

- rozwijanie wyobraźni
- utrwalanie tekstu i melodii poznanych wcześniej piosenek

- dziecko naśladuje wyrabianie i formowanie ciasta
- dziecko zna melodie i teksty piosenek

Słuchanie wiersza B. Forma: Książki. Rozwiązywanie zagadek z tematu "Bajki, wiersze".

- poznanie nowego wiersza
- doskonalenie logicznego myślenia

- dziecko odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
- dziecko poprawnie podaje rozwiązania zagadek.

Rozmowa z dziećmi na temat: W jaki sposób bezpiecznie należy poruszać się po jezdni. Jak unikać wypadków.. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się na drodze
- rozwijanie myślenia przyczyna - skutek

- dziecko potrafi odpowiedzieć na pytanie jakie zachowanie na drodze można uznać za niewłaściwe

odwiedzin: 193942

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin