III TEMAT: „CZY ZNASZ PRACĘ LISTONOSZA?”
1. Budzenie szacunku do ciężkiej i odpowiedzialnej pracy pana listonosza (doręczyciel).
2. Doskonalenie sprawności samoobsługowych (mycie rąk z zachowaniem odpowiedniej kolejności, ubieranie się i rozbieranie się, zapinanie guzików).
3. Będziemy dbać o estetyczny wygląd najbliższego otoczenia.
4. Dowiemy się na czym polega praca listonosza – dzielenie się swoimi spostrzeżeniami.
5. Oglądamy historyjkę obrazkową przedstawiającą drogę listu od nadawcy do adresata. Wzbogacamy zasób słownictwa czynnego – znaczek, koperta, nadawca, adresat, skrzynka pocztowa, adres, kod.
6. Opowiadanie nauczycielki w jaki sposób dawniej przekazywano sobie wiadomości – dyliżans, gołębie, dym oraz pisanie listów piórem.
7. Słuchamy wiersza „Na poczcie’ W. Kruka. Udzielamy odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza, oglądamy ilustracje przedstawiające urząd pocztowy.
8. Wiersz „Listonosz” – opowiadamy o pracy pana doręczyciela, o jego trudnej i odpowiedzialnej pracy.
9. Tworzymy i przeliczamy zbiory kopert w kolejności malejącej i wzrastającej. Tworzymy zbiory kopert o tej samej wielkości, kolorze. Przeliczamy w zakresie 1-4.
10. Podczas spacerów obserwować będziemy otaczającą nas przyrodę, wygląd drzew, krzewów, zachowanie się ptaków.
11. Naśladujemy odgłosy wydawane przez gawrony „kra... kra”.
12. Wykonujemy ćwiczenia gimnastyczne z piłeczkami według K. Wlaźnik (s.293-292).
Hel53land