Idziemy z wizytą na pocztę
EDU
KA
CJA
SYTUACJE EDUKACYJNE
UMIEJĘTNOŚCI
UMYSŁOWA
§ Zabawa dydaktyczna „Moi rodzice mieszkają tam, gdzie ja”.
§ Słuchanie wiersza J. Kulmowej pt. „Tatuś listonosz”.
§ Teatrzyk „supełkowy” w oparciu o utwór H. Bechlerowej pt. „Dwa listy”.
§ Składanie z części kolorowych pocztówek.
§ Rozmowa z dziećmi przy tablicy graficznej „Na poczcie”.
§ Opowieść matematyczna „Każdy list ma znaczek”.
o Próby zapamiętania własnego adresu – miejsca zamieszkania.
o Poznawanie pracy listonosza, jego ubioru i przedmiotów potrzebnych do codziennej pracy.
o Zapoznanie z charakterem pracy listonosza, wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy : koperta, znaczek, telegram.
o Samorzutne wypowiadanie się na tematy ilustracji.
o Uświadomienie dzieciom konieczności kontaktu listownego i telefonicznego, poznawanie urządzeń radiofonicznych i ich przydatności w życiu : radio, telefon.
o Próby globalnego oceniania ilości zgromadzonych listów i znaczków : „tyle samo”. Prawidłowe stosowanie nowego pojęcia w zabawie.
RUCHOWA
§ Zestaw zabaw ruchowych nr 4 (wł.) ( powt.) „Jesienne harce”. P. : szarfa, małe piłeczki.
§ Zabawy ruchowe :
- orientacyjno – porządkowa „Świeci słońce, pada deszcz.”
- z elem. toczenia „Poczta”.
§ Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – obserwowanie zmian zachodzących w otoczeniu.
o Marsz na czworakach w różnych kierunkach, dobieranie się parami na podany sygnał.
o Estetyczne poruszanie się : ćwiczenie rąk, stóp – płynność ruchów.
o Kształtowanie ruchów dużych, różnorodnych np. bieg w rzędach i omijanie przeszkody.
o Poznawanie elementarnych wartości wizualnych występujących w otoczeniu : szarość nieba, kolor i kształt chmur itp.
ESTETYCZNA
§ Zabawa ruchowo – muzyczna wg Delcroza „Dwa kółka”.
§ Nauka II zwrotki piosenki „Tańcz ze mną siostrzyczko”.
§ Zabawa ilustrująca treść piosenki pt. „Skrzat”.
§ Zabawa rytmiczno – ortofoniczna „Jedzie listonosz”.
§ Zabawa muzyczna wg ped. Klanzy „Kasztany”.
o Wyrabianie takich dyspozycji jak : wrażliwość słuchowa, orientacja w przestrzeni.
o Uwrażliwienie na zmiany dynamiczne w muzyce, próby przedstawienia jej za pomocą ruchów.
o Ukazanie dzieciom różnych sposobów zabawy za pomocą słowa, ruchu i rytmu.
o Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: „wrr”, „dzyń”, „tra – ta – ta”, „tur, tur” z uwzględnieniem stopniowania tempa lub dynamiki.
o Dopasowywanie ruchów do muzyki, doskonalenie płynności ruchów podczas zabawy.
§ Ulepianki z masy solnej na temat dowolny.
§ Obrazek z pocztówki – naklejanie pociętej widokówki.
§ „Skrzynka pocztowa” – malowanie tłustymi kredkami i zamalowywanie tła farbami akwarelowymi.
o Wygniatanie i formowanie materiału plastycznego, przestrzeganie zasady niedotykania oczu brudnymi rękami.
o Próby złożenia z 3 części obrazka i równe naklejenie go na przygotowane tło.
o Poznanie nowej techniki, rozwijanie inwencji twórczej dziecka, wywoływanie radości z uzyskanych efektów.
Hel53land