Idziemy z wizytą na pocztę-3l.doc

(43 KB) Pobierz

Idziemy z wizytą na pocztę

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

 

UMYSŁOWA

 

 

§ Zabawa dydaktyczna „Moi rodzice mieszkają tam, gdzie ja”.

 

§ Słuchanie wiersza J. Kulmowej pt. „Tatuś listonosz”.

 

§ Teatrzyk „supełkowy” w oparciu o utwór  H. Bechlerowej pt. „Dwa listy”.

 

 

§ Składanie z części kolorowych pocztówek.

 

§ Rozmowa z dziećmi przy tablicy graficznej „Na poczcie”.

 

 

§ Opowieść matematyczna „Każdy list ma znaczek”.

 

 

 

 

o      Próby zapamiętania własnego adresu – miejsca zamieszkania.

 

o      Poznawanie pracy listonosza, jego ubioru   i przedmiotów potrzebnych do codziennej pracy.

o      Zapoznanie z charakterem pracy listonosza, wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy : koperta, znaczek, telegram.

o      Samorzutne wypowiadanie się na tematy ilustracji.

 

o      Uświadomienie dzieciom konieczności kontaktu listownego i telefonicznego, poznawanie urządzeń radiofonicznych       i ich przydatności w życiu : radio, telefon.

 

o      Próby globalnego oceniania ilości zgromadzonych listów i znaczków : „tyle samo”. Prawidłowe stosowanie nowego pojęcia w zabawie.

 

 

 

RUCHOWA

 

 

§  Zestaw zabaw ruchowych nr 4 (wł.)        ( powt.) „Jesienne harce”. P. : szarfa, małe piłeczki.

 

§  Zabawy ruchowe :

- orientacyjno – porządkowa „Świeci słońce, pada deszcz.”

- z elem. toczenia „Poczta”.

 

 

§  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym – obserwowanie zmian zachodzących       w otoczeniu.

 

 

 

o       Marsz na czworakach w różnych kierunkach, dobieranie się  parami na podany sygnał.

 

o       Estetyczne poruszanie się : ćwiczenie rąk, stóp – płynność ruchów.

o       Kształtowanie ruchów dużych, różnorodnych np. bieg w rzędach               i omijanie przeszkody.

 

o          Poznawanie elementarnych wartości wizualnych występujących w otoczeniu : szarość nieba, kolor i kształt chmur itp.

 

 

ESTETYCZNA

 

 

 

§     Zabawa ruchowo – muzyczna wg Delcroza „Dwa kółka”.

 

§     Nauka II zwrotki piosenki „Tańcz ze mną siostrzyczko”.

 

§     Zabawa ilustrująca treść piosenki pt. „Skrzat”.

 

§     Zabawa rytmiczno – ortofoniczna „Jedzie listonosz”.

 

 

§     Zabawa muzyczna wg ped. Klanzy „Kasztany”.

 

 

 

o   Wyrabianie takich dyspozycji jak : wrażliwość słuchowa, orientacja                w przestrzeni.

o   Uwrażliwienie na zmiany dynamiczne       w muzyce, próby przedstawienia jej za pomocą ruchów.

o   Ukazanie dzieciom różnych sposobów zabawy za pomocą słowa, ruchu i rytmu.

 

o   Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach: „wrr”, „dzyń”, „tra – ta – ta”, „tur, tur”     z uwzględnieniem stopniowania tempa lub dynamiki.

o   Dopasowywanie ruchów do muzyki, doskonalenie płynności ruchów podczas zabawy. 

 

              ESTETYCZNA

 

 

 

 

§     Ulepianki z masy solnej na temat dowolny.

 

§     Obrazek z pocztówki – naklejanie pociętej widokówki.

 

§     „Skrzynka pocztowa” – malowanie tłustymi kredkami i zamalowywanie tła farbami akwarelowymi.

 

 

 

 

o   Wygniatanie i formowanie materiału plastycznego, przestrzeganie zasady niedotykania oczu brudnymi rękami.

o   Próby złożenia z 3 części obrazka i równe naklejenie go na przygotowane tło.

 

o   Poznanie nowej techniki, rozwijanie inwencji twórczej dziecka, wywoływanie radości z uzyskanych efektów.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin