POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ-6l.doc

(48 KB) Pobierz

 

POMAGAMY ZWIERZĘTOM PRZETRWAĆ ZIMĘ

 

1.

„Kto pamięta o zwierzętach?”

§         Wysłuchanie opowiadania nauczycielki opartego na treści wiersza „Kto pamięta o zwierzętach?” Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanej opowieści . Wyjaśnienie nowych pojęć przy ilustracjach: paśnik, karmnik.

§         Wprowadzenie litery „R”, „r”. Analiza dźwiękowa wyrazów, kreślenie w płaszczyźnie poziomej i pionowej kształtu litery „R”.

§         Zabawa ruchowa „Sarenki i ptaszki”. Rozwijanie spontaniczności dzieci, szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy.

§         Praca z książką „Czytanka sześciolatka” s. 26 i 27. Czytanie liter, sylab, wyrazów i krótkich tekstów.

Dziecko:

§         wypowiada swoje zdanie na określony temat

§         wyjaśnia dlaczego należy dokarmiać ptaki i zwierzęta zimą

§         rozpoznaje literę R, r

§         rysuje kształt litery R, r w powietrzu i na podłodze

§         sprawnie reaguje na sygnał dźwiękowy.

 

2.

„Ptasia stołówka”

§         Teatrzyk sylwet według utworu T. Fiutowskiej „Śniadanie wróbli”. Wdrożenie dzieci do uważnego słuchania. Rozmowa na temat dokarmiania ptaków w okresie zimy. Nazywanie ptaków (sylwet), które spotykamy w przedszkolnym karmniku. Omówienie wyglądu karmnika, jego przeznaczenia. Ustalenie dyżurów dokarmiania ptaków w ogrodzie przedszkolnym.

§         Krzyżówka „Kto karmił ptaki?”. Wykorzystanie rozsypanki wyrazowej do rozwiązania krzyżówki.

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. I s.45. Prawidłowe nazywanie ptaków.

§         Zabawa ruchowa z elementem biegu „Ptaszki w karmnikach”. Prawidłowa reakcja na sygnał dźwiękowy.

§         Praca z książką „Ja i litery” s.27. Wyklejanie brakującej litery, przypomnienie dzieciom, że imiona piszemy wielką literą.

Dziecko:

§         wypowiada swoje zdanie na określony temat

§         wyjaśnia dlaczego należy dokarmiać ptaki i zwierzęta zimą

§         rozpoznaje ptaki, które spotykamy w karmniku przedszkolnym

§         rozwiązuje krzyżówkę przy użyciu rozsypanki wyrazowej

§         uzupełnia brakujące litery w wyrazach

§         sprawnie reaguje na sygnał dźwiękowy

§         układając z rozsypanki literowej wyrazy imiona „zapisuje” od wielkiej litery.

Wywieszenie w sali tabeli zawierającej ustalone dyżury dokarmiania ptaków

3.

„Goście w karmniku”

§         Słuchanie wiersza G. Koby z wykorzystaniem sylwet „Ptaszki”.  Rozmowa z dziećmi o ptakach, które przyleciały do karmnika. Zapoznanie dzieci z wyglądem sikorki, gila, wróbli. Utrwalanie nazw ptaków i pokarmów, które lubią. Umieszczanie napisów do globalnego czytania: gil, sikorka, słonina.

§         Zabawa dydaktyczna „Goście w karmniku”. Przeliczanie ptaków w dwóch karmnikach. Podpisywanie cyframi i umieszczanie znaków matematycznych pomiędzy cyframi.

§         Zabawa dydaktyczno – ruchowa „Ptaki w karmnikach”. Ustawianie się dzieci w obręczach zgodnie z pokazywaną cyfrą.

§         Praca z książką „Ja i liczby” s. 39.

§         Praca plastyczna „Goście w karmniku”. Malowanie farbami plakatowymi połączone z techniką collage’u.

Dziecko:

§         nazywa przylatujące do karmnika ptaki

§         zna rodzaje pokarmu, którym można dokarmiać przylatujące gatunki ptaków

§         posługuje się liczebnikami głównymi przy przeliczaniu przedmiotów

§         podpisuje ilość przedmiotów/karmników odpowiednimi tabliczkami liczbowymi

§         umieszcza właściwe znaki liczbowe pomiędzy liczbami, zgodnie z tym co przedstawione na obrazkach

§         czyta proste wyrazy

§         prawidłowo trzyma pędzel i używa odpowiedniej proporcji farb plakatowych do stworzenia rysunku

§         porządkuje miejsce swojej pracy, po jej zakończeniu.

 

4.

„Ślady na śniegu”

§         Słuchanie wiersza M. Czerkawskiej „Spotkanie”. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat treści wiersza. Oglądanie ilustracji przedstawiających tropy różnych zwierząt. Próby odgadywania czyje to ślady.

§         Zabawa dydaktyczna „Ślady na śniegu”. Tworzenie z rozsypanki sylabowej wyrazów. Dopasowanie do nich obrazków. Odczytywanie prostych wyrazów np.: ku – (kura), tra – (traktor).

§         Praca z książką „Poznajemy – rysujemy” cz. I s.34

§         Zabawa tropiąca „Czyje to ślady?”. Szukanie po śladach zwierząt, ptaków, pojazdów, które zostawiły ślady.

Dziecko:

§         rozpoznaje ślady zostawiane przez poznane zwierzęta

§         umieszcza brakujące sylaby we właściwe miejsca

§         wymienia różne słowa do podanej pierwszej sylaby.

 

5.

„Zima w karmniku”

§         Zabawa dydaktyczna „Jakie sylaby zdmuchnął zimowy wiatr?”. Układanie podpisów z rozsypanki sylabowej do podanych wyrazów. Uzupełnianie brakujących sylab przez pozostałe dzieci. Odczytywanie wyrazów  równoczesnym wyklaskiwaniem sylab.

§         Zabawa dydaktyczno – ruchowa „Co zjadły ptaszki?” Układanie nowych słów do podanej sylaby.

§         Praca z książką „Ja i litery” s.29

Dziecko:

§         układa wyrazy z rozsypanki sylabowej

§         umieszcza brakujące sylaby we właściwych miejscach

§         wymienia różne słowa do podanej pierwszej sylaby

§         wyklaskuje sylaby w wyrazach

§         czyta proste teksty.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin