Dzień
Rodzaj aktywności
Cele operacyjne
TEMAT KOMPLEKSOWY : „Zwierzęta na wsi”
6.
11. 04.05
Językowa i literacka
Przyrodnicza
Ruchowa
1. B ,C: zabawy manipulacyjno – konstrukcyjne przy stolikach;
-A: ćwiczenia w czytaniu. Wybór nowych dyżurnych, ocena pracy poprzednich. Ćwiczenia poranne – zestaw nr 28.
2. Zagadki o ptakach z wiejskiego podwórka.
- A: wprowadzenie litery „G, g”
- A: układania wyrazów z liter alfabetu ruchomego, sylab, czytanie wyrazów z literą „G”.
3. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 4 z części 4. (Przybory – obręcze).
4. Wyjście do ogrodu przedszkolnego – zabawy dowolne na urządzeniach.
1.Dz. są zdyscyplinowane i potrafią bezkonfliktowo się bawić; -A : potrafią czytać tekst pod ilustracją.
2. Dziecko rozwiązuje zagadki słowne, C: nazywa ptaki na ilustracjach.
- A: zna zapis graficzny litery „G, g”, samodzielnie dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów, układa wyrazy z sylab i liter, czyta tekst z książki.
3. Dz. potrafi zwinnie, zręcznie i szybko wykonać zademonstrowane przez N. ćwiczenia.
4. Dziecko swobodnie bawi się na urządzeniach w ogrodzie, zachowując ostrożność podczas wspinania się, zeskoków z opon itp.
7.
12.09.04
Słowna
Muzyczna
1. A: układanie z sylab wyrazów i ich odczytywanie.
- B,C: kolorowanie w książeczkach.
2. „Zwierzęta w gospodarstwie” – nauka I zwrotki piosenki
- wyjaśnienie niezrozumiałych zwrotów i wyrażeń
3. A,B: „Koguciki” – wykonanie formy przestrzennej, wykorzystanie w pracy kubków po jogurtach.
4. Rysowanie kreda na chodniku nt. „Wiejska zgroda”. Pobyt dzieci na świeżym powietrzu.
1.Dz. układa z sylab wyrazy i potrafi je odczytać,
-potrafi prawidłowo trzymać kredkę.
2. Dz. śpiewa I zwrotkę piosenki i refren razem z N.
3. A,B: Dz. potrafi wyciąć szablon głowy i ogona, zagiąć odpowiednio miejsca zaznaczone przerywaną linią, pokolorować,
- ozdobić kubek po jogurcie papierem kolorowym pociętym na paski,
- dolepić głowę i ogon.
4. Dz. odczuwają radość z możliwości rysowania kredą
8.
13.04.05
Słowna i literacka
muzyczna
1. „Czyj to głos?"- zabawa. Odróżnianie, rozpoznawanie i nazywanie odgłosów zwierząt.
2. „Koziołeczek” – słuchanie recytacji wiersza przez N.
- rozpoznawanie i nazywanie ssaków hodowanych przez człowieka.
3. Spacer - obserwowanie przyrody
- zabawy bieżne na boisku sportowym
4. Pobyt w ogrodzie - zabawy z elementem wspinania się.
1. Dz. rozpoznają i naśladują głosy zwierząt
2. Dz. uważnie słucha, jest zainteresowane inscenizacją wiersza,
- rozpoznaje i nazywa ssaki hodowane przez człowieka,
- wie jakie korzyści płyną z hodowli zwierząt
3. Dz. przestrzegają zasad bezpieczeństwa
- zauważają zmiany w przyrodzie
4. Dz. są oswojone z wysokością, opanowały prawidłowy chwyt podczas wspinania się na przyrządach i drabinkach.
9.
14.04.05
1. C: Rozmowa połączona z obserwacją zwierząt domowych na obrazkach. A,B: dowolne zabawy przy stolikach.
2. Nazywanie domków zwierząt wiejskich.
-A: czytanie sylabami zdań z literą „G”
-A: dobieranie zdań do obrazków.
3. „Zwierzęta w gospodarstwie” – nauka II zwrotki piosenki
4. Dowolne zabawy w kącikach zainteresowań, lub wyjście do ogrodu
1. C: Dz. nazywają różne zwierzęta domowe.
2. Dz. nazywa domki zwierząt wiejskich,
- czyta sylabami zdań z literą „G”
-A: dobiera zdania do obrazków.
3. Dz. zna słowa I i II zwrotki piosenki pt. „Zwierzęta w gospodarstwie”.
4. Dziecko swobodnie bawi się z piłką, potrafi współdziałać w zespole.
10.
15.04.05
Matematyczna
1. Zabawa ćwicząca szybkość reakcji – „Mysie ogonki”.
2. Praca z obrazkiem.
- A: wymyślanie krótkich rymowanek lub wierszyków do ilustracji,
- Czytanie zdań ze zrozumieniem.
3. Liczenie w zakresie 9,
-A: wprowadzenie liczby i cyfry 9
- kreślenie kształtu cyfry i pisanie po śladzie 9
4. Wyjście do ogrodu- zabawy w piaskownicy.
1. Odpowiednie dziecko reaguje piskiem lub miałknięciem gdy N. wodząc patyczkiem po obwodzie kwadratu, przesunie się po którymś z ogonków.
2. Dz. wyszukuje elementy humorystyczne na ilustracji „Gospodarstwo Gosi”
-A: podejmuje próby ułożenie krótkich rymowanej do ilustracji.
- Czyta zdania ze zrozumieniem
3. A,B: liczy w zakresie 9
4. Dz. przestrzegają umów obowiązujących podczas pobytu w ogrodzie przedszkolnym
-potrafią bezkonfliktowo bawić się w piaskownicy
Hel53land