TEMAT TYGODNIA: Wiejskie podwórko i jego mieszkańcy
AUTOR: Bożena Forma
GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
CELE OGÓLNE
CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Ćwiczenie ortofoniczne - naśladowanie głosów przyrody (ćwierkające wróble, spadające krople deszczu - na zgłoskach pi, ćwir, plum, kap). Słuchanie piosenek o wiośnie z płyty CD połączone z elementem ruchu.
- doskonalenie płynności ruchów podczas zabaw- rozwijanie aparatu mowy- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie
- dziecko prawidłowo wypowiada zgłoski
Poznanie mieszkańców wiejskiego podwórka na podstawie opowiadania Boba Bamptona Perełka i Kruczek bawią się w chowanego. Rozmowa z wykorzystaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Szybko - wolno. Praca plastyczna Krowa. Wypełnianie konturu krowy farbą plakatową przy pomocy korka. Po wyschnięciu każde dziecko nakleja w odpowiednim miejscu oczy z kolorowego papieru.
- poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie- nazywanie zwierząt na ilustracjach- doskonalenie umiejętności przenoszenia farby przy pomocy korka
-dziecko rozpoznaje wybrane gatunki zwierząt- dziecko starannie wypełnia kontur farbą
Wyjście do przedszkolnego ogrodu. Zabawy ze śpiewem. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
- prestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu- zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na swoje miejsce po skończonej zabawie
-dziecko chętnie wychodzi na spacery- dziecko zna miejsca zabawek w sali
WTOREK
Powrót ptaków - zabawa z zakresu techniki ruchu.
- doskonalenie płynności ruchów- wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej
- dziecko potrafi wykonać przysiad i obrót wokół własnej osi
Zabawy matematyczne - umieszczenie na tablicy dużej planszy przedstawiającej wiejskie podwórko. Umieszczanie kurczątek w wybranych przez nauczycielkę miejscach i określanie ich położenia. Stosowanie określeń: nad, pod, obok. Zabawa ruchowa Droga kurczątek. Pokonywanie toru przeszkód wymagającego umiejętności wspinania się, przechodzenia po różnych przyrządach bez zstępowania na ziemię. Kurczątko - lepienie kurczątka z masy solnej. Łączenie elementów przy pomocy patyczka.
- rozwijanie orientacji w przestrzeni- wyrabianie sprawności ruchowej
- dziecko umieszcza kurczątka na tablicy zgodnie z poleceniem- dziecko pokonuje przeszkody- dziecko formuje z masy kulki
Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne drewnianymi klockami - próby budowania wieży. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- zachęcanie do zabawy klockami
- dziecko potrafi ułożyć wieżę z kilku klocków
ŚRODA
Układanie klocków obrazkowych przedstawiających zwierzęta hodowane na wsi. Zabawy integracyjne ze śpiewem.
- wyrabianie spostrzegawczości- zachęcanie do współdziałania z innymi dziećmi
- dziecko prawidłowo tworzy obrazek z klocków- dziecko uczestniczy w zabawie z udziałem innych dzieci
Odczytywanie treści obrazka Kaczory. Opisywanie wyglądu kaczorów i czynności, które wykonują. Praca zbiorowa - wypełnianie dużych szablonów kaczorów farbą plakatową przy pomocy grubych pędzli. Osłuchanie z piosenką Spotkanie z wiosną.
- wzbogacanie wiedzy na temat ptactwa domowego- rozwijanie umiejętności posługiwania się pędzlem- poznanie nowej piosenki
- pogłębianie wiedzy na temat kaczek- dziecko wypełnia kolorem szablon- dziecko odpowiada na pytania związane z treścią nowej piosenki
Słuchanie bajki opowiadanej przez prowadzącą. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- słuchanie z uwagą przekazywanych treści- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
- dziecko słucha treści przekazywanych przez nauczycielkę
CZWARTEK
Zwracanie uwagi na konieczność zachowania porządku w swojej szafce w szatni. Próby składania swetrów. Zabawy integracyjne z dziećmi z innych grup.
- uświadamianie konieczności zachowania porządku- wyrabianie samodzielności-
- dziecko układa swoje rzeczy w szafce- dziecko samodzielnie składa sweter- dziecko bawi się ze starszymi
Teatrzyk cieni M. Konopnicka O krasnoludkach i sierotce Marysi. Zabawa ruchowa Spacer wąską dróżką.
- zwracanie uwagi na odpowieni sposób zachowania podczas przedstawienia- ćwiczenie równowagi
- dziecko w skupieniu śledzi przebieg przedstawienia- dziecko sprawnie wykonuje ćwiczenie
Manipulowanie klockami. Budowanie z klocków o określonym kolorze. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
- rozwijanie wyobraźni- próby nazywania prostych budowli
- dziecko wybiera klocki w jednakowym kolorze
PIĄTEK
Ćwiczenie oddechowe - wprawianie w ruch piórek umocowanych na nitkach. Utrwalenie nazw części ciała zgodnie z treścią wiersza B. Forma Ćwiczymy. Zabawy ruchowe ze śpiewem Baloniku nasz malutki, Uciekaj myszko do dziury, Pingwin, Jedzie pociąg z daleka.
- rozwijanie umiejętności takiego nabierania powietrza aby wprawić w ruch piórka- utrwalanie nazw części ciała- łączenie ruchu ze śpiewem
- dziecko dmuchając wprawia w ruch piórka- dziecko poprawnie wskazuje części ciała- dziecko uczestniczy w zabawie
Zabawa paluszkowa Paluszek do paluszka. Słuchanie wiersza M. Czerkawskiej Kaczki i kurki. Nauka piosenki Spotkanie z wiosną.
- obcowanie z literaturą- utrwalanie melodii i tekstu piosenki
- dziecko słucha wiersza w interpretacji nauczycielki- dziecko zna pierwszą zwrotkę piosenki o wiośnie
Manipulowanie plasteliną. Nadawanie jej dowolnych kształtów.
- rozwijanie umiejętności manipulowania plasteliną
- dziecko nazywa swoje wytwory
odwiedzin: 193403
Ostatnia aktualizacja: 28.01.2008
Płatności SMS: kody.wapacz.pl
Hosting: home.pl
Copyright © 2005-2008 INTER BiM s.c.
Hel53land