Wiejskie podwórko i jego mieszkańcy.doc

(52 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Wiejskie podwórko i jego mieszkańcy

TEMAT TYGODNIA: Wiejskie podwórko i jego mieszkańcy

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Ćwiczenie ortofoniczne - naśladowanie głosów przyrody (ćwierkające wróble, spadające krople deszczu - na zgłoskach pi, ćwir, plum, kap). Słuchanie piosenek o wiośnie z płyty CD połączone z elementem ruchu.

- doskonalenie płynności ruchów podczas zabaw
- rozwijanie aparatu mowy
- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie

- dziecko prawidłowo wypowiada zgłoski

Poznanie mieszkańców wiejskiego podwórka na podstawie opowiadania Boba Bamptona Perełka i Kruczek bawią się w chowanego. Rozmowa z wykorzystaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Szybko - wolno. Praca plastyczna Krowa. Wypełnianie konturu krowy farbą plakatową przy pomocy korka. Po wyschnięciu każde dziecko nakleja w odpowiednim miejscu oczy z kolorowego papieru.

- poznanie różnych gatunków zwierząt żyjących w wiejskiej zagrodzie
- nazywanie zwierząt na ilustracjach
- doskonalenie umiejętności przenoszenia farby przy pomocy korka

-dziecko rozpoznaje wybrane gatunki zwierząt
- dziecko starannie wypełnia kontur farbą

Wyjście do przedszkolnego ogrodu. Zabawy ze śpiewem. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- prestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na świeżym powietrzu
- zwracanie uwagi na odkładanie zabawek na swoje miejsce po skończonej zabawie

-dziecko chętnie wychodzi na spacery
- dziecko zna miejsca zabawek w sali

WTOREK

Powrót ptaków - zabawa z zakresu techniki ruchu.

- doskonalenie płynności ruchów
- wyrabianie koordynacji słuchowo - ruchowej

- dziecko potrafi wykonać przysiad i obrót wokół własnej osi

Zabawy matematyczne - umieszczenie na tablicy dużej planszy przedstawiającej wiejskie podwórko. Umieszczanie kurczątek w wybranych przez nauczycielkę miejscach i określanie ich położenia. Stosowanie określeń: nad, pod, obok. Zabawa ruchowa Droga kurczątek. Pokonywanie toru przeszkód wymagającego umiejętności wspinania się, przechodzenia po różnych przyrządach bez zstępowania na ziemię. Kurczątko - lepienie kurczątka z masy solnej. Łączenie elementów przy pomocy patyczka.

- rozwijanie orientacji w przestrzeni
- wyrabianie sprawności ruchowej

- dziecko umieszcza kurczątka na tablicy zgodnie z poleceniem
- dziecko pokonuje przeszkody
- dziecko formuje z masy kulki

Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne drewnianymi klockami - próby budowania wieży. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- zachęcanie do zabawy klockami

- dziecko potrafi ułożyć wieżę z kilku klocków

ŚRODA

Układanie klocków obrazkowych przedstawiających zwierzęta hodowane na wsi. Zabawy integracyjne ze śpiewem.

- wyrabianie spostrzegawczości
- zachęcanie do współdziałania z innymi dziećmi

- dziecko prawidłowo tworzy obrazek z klocków
- dziecko uczestniczy w zabawie z udziałem innych dzieci

Odczytywanie treści obrazka Kaczory. Opisywanie wyglądu kaczorów i czynności, które wykonują. Praca zbiorowa - wypełnianie dużych szablonów kaczorów farbą plakatową przy pomocy grubych pędzli. Osłuchanie z piosenką Spotkanie z wiosną.

- wzbogacanie wiedzy na temat ptactwa domowego
- rozwijanie umiejętności posługiwania się pędzlem
- poznanie nowej piosenki

- pogłębianie wiedzy na temat kaczek
- dziecko wypełnia kolorem szablon
- dziecko odpowiada na pytania związane z treścią nowej piosenki

Słuchanie bajki opowiadanej przez prowadzącą. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- słuchanie z uwagą przekazywanych treści
- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych

- dziecko słucha treści przekazywanych przez nauczycielkę

CZWARTEK

Zwracanie uwagi na konieczność zachowania porządku w swojej szafce w szatni. Próby składania swetrów. Zabawy integracyjne z dziećmi z innych grup.

- uświadamianie konieczności zachowania porządku
- wyrabianie samodzielności
-

- dziecko układa swoje rzeczy w szafce
- dziecko samodzielnie składa sweter
- dziecko bawi się ze starszymi

Teatrzyk cieni M. Konopnicka O krasnoludkach i sierotce Marysi. Zabawa ruchowa Spacer wąską dróżką.

- zwracanie uwagi na odpowieni sposób zachowania podczas przedstawienia
- ćwiczenie równowagi

- dziecko w skupieniu śledzi przebieg przedstawienia
- dziecko sprawnie wykonuje ćwiczenie

Manipulowanie klockami. Budowanie z klocków o określonym kolorze. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.

- rozwijanie wyobraźni
- próby nazywania prostych budowli

- dziecko wybiera klocki w jednakowym kolorze

PIĄTEK

Ćwiczenie oddechowe - wprawianie w ruch piórek umocowanych na nitkach. Utrwalenie nazw części ciała zgodnie z treścią wiersza B. Forma Ćwiczymy. Zabawy ruchowe ze śpiewem Baloniku nasz malutki, Uciekaj myszko do dziury, Pingwin, Jedzie pociąg z daleka.

- rozwijanie umiejętności takiego nabierania powietrza aby wprawić w ruch piórka
- utrwalanie nazw części ciała
- łączenie ruchu ze śpiewem

- dziecko dmuchając wprawia w ruch piórka
- dziecko poprawnie wskazuje części ciała
- dziecko uczestniczy w zabawie

Zabawa paluszkowa Paluszek do paluszka. Słuchanie wiersza M. Czerkawskiej Kaczki i kurki. Nauka piosenki Spotkanie z wiosną.

- obcowanie z literaturą
- utrwalanie melodii i tekstu piosenki

- dziecko słucha wiersza w interpretacji nauczycielki
- dziecko zna pierwszą zwrotkę piosenki o wiośnie

Manipulowanie plasteliną. Nadawanie jej dowolnych kształtów.

- rozwijanie umiejętności manipulowania plasteliną

- dziecko nazywa swoje wytwory

odwiedzin: 193403

 

 

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2008

 

Płatności SMS: kody.wapacz.pl

Hosting: home.pl

Copyright © 2005-2008  INTER BiM s.c.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin