Na kolei-6l.doc

(38 KB) Pobierz
Na kolei

 

1.       Zaznajamianie dzieci z pracą ludzi w różnych zawodach –prac kolejarza.

2.     Wdrażanie dzieci do właściwego zachowywania się w miejscach publicznych – stacja kolejowa.

3.     Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu, autobusu.

4.     Bogacenie słownika czynnego dzieci poprzez nowe słowa; peron, stacja PKP (wyjaśnienie skrótu), tor, tunel, kolejarz, konduktor.

-        Rodzaj wykonanej pracy.

5.     Wdrażanie dzieci do chętnej pracy reagowanie na polecenie nauczyciela.

6.     Prowadzenie ćwiczeń emisyjnych i głosowych.

7.     Prawidłowe budowanie zdań.

 

 

 

 

 

1.       Wybór dyżurnych.

2.     Zmiana gazetki tematycznej.

3.     Nauka piosenki „Pociąg”.

-        Zabawy przy muzyce.

4.     Pogadanka na temat pracy kolejarza.

5.     Malowanie ilustracji.

-        Ćwiczenia w mówieniu.

6.     „Na dworcu PKP”- rysowanie kredką.

7.     „Parowóz” – nauka wiersza.

-        Zapoznanie z zasadą własnej recytacji.

8.     „Lokomotywa” – lepienie z plasteliny.

-        Ćwiczenia manualne.

9.     Wycinanie obrazków.

10.  Ćwiczenia w analizie i syntezie wyrazów.

11.   Ćwiczenia usprawniające aparat mowy.

-        Ćwiczenia oddechowe.

-        Ćwiczenia ortofoniczne.

 

 

 

Kształtowanie pojęć matematycznych

v     Ćwiczenia utrwalające liczby 1-5

-        Utrwalenie znaków liczb 1-5

Wdrażanie dzieci do dobrej pracy.

-        Słuchanie poleceń nauczyciela.

 

Ćwiczenia gimnastyczne

v     Zestaw ćwiczeń na powietrzu.

-        Rozwijanie sprawności mięśni szyi, karku, ramion.

-        Biegi, skoki, rzuty.

-        Tor przeszkód.

 

Pomoce dydaktyczne

Ilustracje, napisy, piosenki, wiersze, magnetofon, kasety, przybory do rysowania i malowania, plastelina.

 

Literatura

1.       Kalendarz muzyczny.

2.     H. Krull – „Wybór literatury”.

3.     Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli.

4.     J. Tuwim – „Wiersze dla dzieci”.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin