1. Zaznajamianie dzieci z pracą ludzi w różnych zawodach –prac kolejarza.
2. Wdrażanie dzieci do właściwego zachowywania się w miejscach publicznych – stacja kolejowa.
3. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu, autobusu.
4. Bogacenie słownika czynnego dzieci poprzez nowe słowa; peron, stacja PKP (wyjaśnienie skrótu), tor, tunel, kolejarz, konduktor.
- Rodzaj wykonanej pracy.
5. Wdrażanie dzieci do chętnej pracy reagowanie na polecenie nauczyciela.
6. Prowadzenie ćwiczeń emisyjnych i głosowych.
7. Prawidłowe budowanie zdań.
1. Wybór dyżurnych.
2. Zmiana gazetki tematycznej.
3. Nauka piosenki „Pociąg”.
- Zabawy przy muzyce.
4. Pogadanka na temat pracy kolejarza.
5. Malowanie ilustracji.
- Ćwiczenia w mówieniu.
6. „Na dworcu PKP”- rysowanie kredką.
7. „Parowóz” – nauka wiersza.
- Zapoznanie z zasadą własnej recytacji.
8. „Lokomotywa” – lepienie z plasteliny.
- Ćwiczenia manualne.
9. Wycinanie obrazków.
10. Ćwiczenia w analizie i syntezie wyrazów.
11. Ćwiczenia usprawniające aparat mowy.
- Ćwiczenia oddechowe.
- Ćwiczenia ortofoniczne.
v Ćwiczenia utrwalające liczby 1-5
- Utrwalenie znaków liczb 1-5
Wdrażanie dzieci do dobrej pracy.
- Słuchanie poleceń nauczyciela.
v Zestaw ćwiczeń na powietrzu.
- Rozwijanie sprawności mięśni szyi, karku, ramion.
- Biegi, skoki, rzuty.
- Tor przeszkód.
Ilustracje, napisy, piosenki, wiersze, magnetofon, kasety, przybory do rysowania i malowania, plastelina.
1. Kalendarz muzyczny.
2. H. Krull – „Wybór literatury”.
3. Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli.
4. J. Tuwim – „Wiersze dla dzieci”.
Hel53land