L.p.
Temat
kompleksowy
Funkcjonowanie w środowisku
Technika
Wychowanie fizyczne
Uwagi
1.
Po wakacjach
Zabawy integracyjne w oddziale przedszkolnym:
,,Bulgocący brzuch”, ,,Powitanie różnych części ciała”, ,,Jak się nazywasz”- umiejętność zabawy z dziećmi, przedstawienie się imieniem.
Zabawy matematyczne na konkretach- sprawdzenie umiejętności liczenia, tworzenia zbiorów, łączenia w pary.
Zabawy piaskiem nadmorskim, tworzenie na nim obrazka z muszli i kamyków.
Ćwiczenia z chustą animacyjną- reagowanie ruchem na demonstrowany kolor, bieg wokół chusty.
2.
Mała kobietka
Kompletujemy kosmetyczkę; krem do rąk, grzebień, dezodorant – korzystanie podczas codziennej toalety.
Umiejętność korzystania z pilniczka do paznokci.
Niedługo będę miała okres- higiena osobista.
Wyodrębnienie przyborów higienicznych spośród różnych przedmiotów.
Zabawa dydaktyczna
,,U fryzjera”- czesanie włosów, użycie pomadki przed lustrem. Kompletowanie
kosmetyczki.
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr I w/g
K. Wlażnik z woreczkami-
rzut i chwyt worka.
Zestaw j.w.- noszenie woreczka na plecach racz-
kując.
Korzystanie z dezodorantu po ćwiczeniach gimnastycznych.
3.
Jestem coraz starsza
,,A ja rosnę i rosnę”- różnice i podobieństwa między niemowlakiem a Kasią. Klasyfikacja zabawek i przyborów: niemowlęcych, przedszkolnych i szkolnych.
Rozwój dziecka- układamy zdjęcia wg kolejności zdarzeń
Przeznaczenie podpaski, nauka zakładania..
Ćwiczenia i zabawy z chustą animacyjną – wprowadzenie zabawy,, Kokon”.
Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych z ,,kwadratami”- chód slalomem.
4.
Moja rodzina
Rodzice i dzieci- porównywanie liczebności, wskazywanie z użyciem pojęć ,,mniej-więcej”,
znajomość imion, ustawienie wg wieku.
Opowiadanie ,, Czar dla mamy”- ruchomy obraz do opowiadania, rozumienie pojęcia ,, średni”; klasyfikowanie przedmiotów na małe- średnie- duże.
Ramka do rodzinnego zdjęcia.
Zestaw j.w. – unoszenie przyboru stopami.
Zestaw j.w. –noszenie przyboru na plecach podczas czworakowania.
5.
Mój pokój
Różnica między porządkiem a bałaganem- porządkowanie ubrań (składanie); różnicowanie starych i nowych.
Inscenizacja L. Krzemienieckiej ,, Jak się krasnal
z borsukiem na spacer wybierali”- wskazanie bohatera śpiącego w dzień i odpoczywającego nocą.
Wspólne wykonanie projektora z robaczkiem- obserwacja w ciemnym pomieszczeniu.
Tor przeszkód na placu zabaw- przekraczanie niskich przeszkód, skok w głąb piaskownicy.
Wspólnie tworzymy piankowy tor przeszkód-
modyfikacje uzależnione od potrzeb uczennicy
6.
Moje panie
Wygląd postaci- kolor włosów, części głowy, ciała- wskazanie pani po wysłuchaniu cech charakterystycznych każdej z nich. Laurki z gotowych elementów, karbowanie papieru.
Obejrzenie uroczystości z okazji Dnia Edukacji
Mandala ,,Słońce” z materiału przyrodniczego (szyszki, kamyki, muszle, żołędzie.
Konstruowanie piankowego toru przeszkód- przejście pod co raz niższymi przeszkodami(wsparcie na lewej ręce)
Wysokie unoszenie kolan podczas przekraczania przeszkód- płotki
7.
Drzewa- największe rośliny.
Budowa drzewa: korzenie , pień, gałęzie, liście. Obserwacja zmian jesiennych. Model drzewa z elementów.
Ilustracja ruchoma do opowiadania M. Kownackiej ,,Kto sadził dęby?”. Wyklejenie borsuka darta bibułą.
Historyjka obrazkowa ,,Jak powstał papier?”- wizyta w bibliotece szkolnej.
Ćwiczenia przy muzyce relaksacyjnej z grzechotkami- równomierna praca obu rąk.
Jazda na platformie- siad skulny, utrzymanie równowagi podczas jazdy.
8.
Bezpiecznie przez jezdnię
Film edukacyjny ,,Odblaskowe pierwszaki”- chodzenie poboczem, przejście na pasach, odblaski. Właściwa reakcja na kolor czerwony i zielony podczas piosenki ,, Światło czerwone”.
,, Rzepka” J. Tuwima – wspólna recytacja wiersza, ustalenie kolejności postaci
Spacer wzdłuż jezdni -przechodzimy przez ulicę (utrwalenie kierunków ,,prawo-lewo”), znaczenie niektórych znaków drogowych.
Jazda na platformie – próba samodzielnego odpychania się rękoma.
Ćwiczenia przy muzyce relaksacyjnej ,, Odpoczy-
nek”- unoszenie naprzemienne rąk, siad skulny.
9.
Warzywa
i owoce
Inscenizacja J. Brzechwy ,,Warzywa”- nauczycielka czyta, uczennica manipuluje sylwetami. Rozumienie pojęć ,,nad, pod, obok”.
Rozpoznawanie warzyw i owoców po zapachu i smaku. Wspólne krojenie- rozumienie pojęć ,,całe-
pół”.
Robimy sok marchewkowy- korzystanie z sokowirówki.
Ćwiczenia gimnastyczne z wałkami rehabilitacyjnymi- wzajemne masowanie całego ciała wałeczkami
Ćwiczenia z wałeczkami rehabilitacyjnymi j.w. –masowanie stóp w staniu jednonóż.
10.
Jestem Polką
Obejrzenie uroczystości z okazji Święta Niepodległości. Miejsce godła Polski w klasie; kolorowanie godła
Ćwiczenie wymowy słowa ,,Polska”
Obserwacja cienia- zabawa sylwetami na patyku (pojęcia ,,bliżej- dalej” od ściany)
Kotylion –praca według wzoru.
Ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce z wykorzystaniem dzwoneczków na obu rękach.
Ćwiczenia na materacu- jazda na materacu, turlanie, przejście pod materacem.
11.
Ciepłe ubrania
Ubrania dawniej i dziś ( jaskiniowiec, dama, rycerz, współczesny ubiór). Wybór spośród ubrań tych, które należy zakładać na chłodne, deszczowe dni. Wskazanie elementów odzieży zimowej.
Wiersz M. Barańskiej ,,Na cebulkę”- ubieramy się warstwami .
Dobieranka obrazkowa ,,Ubieram dziewczynkę
i chłopca”.
Przymierzanie różnych strojów i przebrań (samodzielne zakładanie), przeglądanie się w lustrze, sesja zdjęciowa.
Zestaw ćwiczeń i zabaw z szarfami wg K. Wlaźnik: przesuwanie szarfy po podłodze w klęku, skręty boczne w pozycji stojącej.
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych j.w.- przejście przez płotek z szarf z wysokim unoszeniem kolan.
12.
kredora65