Rozkład materiału dla Kasi.doc

(74 KB) Pobierz
L

L.p.

 

Temat

kompleksowy

 

        Funkcjonowanie w środowisku

 

Technika

  

    Wychowanie fizyczne

 

    Uwagi

1.

Po wakacjach

Zabawy integracyjne w oddziale przedszkolnym:

,,Bulgocący brzuch”, ,,Powitanie różnych części ciała”, ,,Jak się nazywasz”- umiejętność zabawy z dziećmi, przedstawienie się imieniem.

Zabawy matematyczne na konkretach- sprawdzenie umiejętności liczenia, tworzenia zbiorów, łączenia w pary.

Zabawy piaskiem nadmorskim, tworzenie na nim obrazka z muszli i kamyków.

Ćwiczenia z chustą animacyjną- reagowanie ruchem na  demonstrowany kolor, bieg wokół chusty.

 

2.

Mała kobietka

Kompletujemy kosmetyczkę; krem do rąk, grzebień, dezodorant – korzystanie podczas codziennej toalety.

Umiejętność korzystania z pilniczka do paznokci.

Niedługo będę miała okres- higiena osobista.

Wyodrębnienie  przyborów higienicznych spośród różnych przedmiotów.

Zabawa dydaktyczna

,,U fryzjera”- czesanie włosów, użycie pomadki przed lustrem. Kompletowanie

kosmetyczki.

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr I w/g

K. Wlażnik z woreczkami-

rzut i chwyt worka.

Zestaw j.w.- noszenie woreczka na plecach racz-

kując.

Korzystanie z dezodorantu po ćwiczeniach gimnastycznych.

3.

Jestem coraz starsza

 

,,A ja rosnę i rosnę”- różnice i podobieństwa między niemowlakiem a Kasią. Klasyfikacja zabawek i przyborów: niemowlęcych, przedszkolnych i szkolnych.

Rozwój dziecka- układamy zdjęcia wg kolejności zdarzeń

Przeznaczenie podpaski, nauka zakładania..

Ćwiczenia i zabawy z chustą animacyjną – wprowadzenie zabawy,, Kokon”.

Zestaw zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych z ,,kwadratami”- chód slalomem.

 

 

4.

Moja rodzina

Rodzice i dzieci- porównywanie liczebności, wskazywanie z użyciem  pojęć ,,mniej-więcej”,

znajomość imion, ustawienie wg wieku.

Opowiadanie ,, Czar dla mamy”- ruchomy obraz do opowiadania, rozumienie pojęcia ,, średni”; klasyfikowanie przedmiotów na małe- średnie- duże.

Ramka do rodzinnego zdjęcia.

Zestaw j.w. – unoszenie przyboru stopami.

Zestaw j.w. –noszenie przyboru na plecach podczas czworakowania.

 

5.

Mój pokój

Różnica między porządkiem a bałaganem- porządkowanie ubrań (składanie); różnicowanie starych i nowych.

Inscenizacja L. Krzemienieckiej ,, Jak się krasnal

z borsukiem na spacer wybierali”- wskazanie bohatera śpiącego w dzień i odpoczywającego nocą.

Wspólne wykonanie projektora z robaczkiem- obserwacja w ciemnym pomieszczeniu.

Tor przeszkód na placu zabaw- przekraczanie niskich przeszkód, skok w głąb piaskownicy.

Wspólnie tworzymy piankowy tor przeszkód-

modyfikacje uzależnione od potrzeb uczennicy 

 

6.

Moje panie

Wygląd postaci- kolor włosów, części głowy, ciała- wskazanie pani po wysłuchaniu cech charakterystycznych każdej z nich. Laurki z gotowych elementów, karbowanie papieru.

Obejrzenie uroczystości z okazji Dnia Edukacji

Mandala ,,Słońce” z materiału przyrodniczego (szyszki, kamyki, muszle, żołędzie.

Konstruowanie piankowego toru przeszkód- przejście pod co raz niższymi przeszkodami(wsparcie na lewej ręce)

Wysokie unoszenie kolan  podczas przekraczania przeszkód- płotki

 

7.

Drzewa- największe rośliny.

Budowa drzewa: korzenie , pień, gałęzie, liście. Obserwacja zmian jesiennych. Model drzewa z elementów.

Ilustracja ruchoma do opowiadania M. Kownackiej ,,Kto sadził dęby?”. Wyklejenie borsuka darta bibułą.

Historyjka obrazkowa ,,Jak powstał papier?”- wizyta w bibliotece szkolnej.

Ćwiczenia przy muzyce relaksacyjnej z grzechotkami- równomierna praca obu rąk.

Jazda na platformie- siad skulny, utrzymanie równowagi podczas jazdy.

 

 

8.

Bezpiecznie przez jezdnię

Film edukacyjny ,,Odblaskowe pierwszaki”- chodzenie poboczem, przejście na pasach, odblaski. Właściwa reakcja na kolor czerwony i zielony podczas piosenki ,, Światło czerwone”.

,, Rzepka” J. Tuwima – wspólna recytacja wiersza, ustalenie kolejności postaci

Spacer  wzdłuż  jezdni -przechodzimy przez ulicę (utrwalenie kierunków ,,prawo-lewo”), znaczenie niektórych znaków drogowych.

Jazda na platformie – próba  samodzielnego odpychania się rękoma.

Ćwiczenia przy muzyce relaksacyjnej ,, Odpoczy-

nek”- unoszenie naprzemienne rąk, siad skulny.

 

9.

Warzywa

i owoce

Inscenizacja J. Brzechwy  ,,Warzywa”- nauczycielka czyta, uczennica manipuluje sylwetami. Rozumienie pojęć ,,nad, pod, obok”.

Rozpoznawanie warzyw i owoców po zapachu i smaku. Wspólne krojenie- rozumienie pojęć ,,całe-

pół”.

 

Robimy sok marchewkowy- korzystanie z sokowirówki.

Ćwiczenia gimnastyczne z wałkami rehabilitacyjnymi- wzajemne masowanie całego ciała wałeczkami

Ćwiczenia z wałeczkami rehabilitacyjnymi j.w. –masowanie stóp w staniu jednonóż.

 

10.

Jestem Polką

Obejrzenie uroczystości z okazji Święta Niepodległości. Miejsce godła Polski w klasie; kolorowanie godła

Ćwiczenie wymowy słowa ,,Polska”

Obserwacja cienia- zabawa sylwetami na patyku (pojęcia ,,bliżej- dalej” od ściany)

 

Kotylion –praca według wzoru.

Ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce z wykorzystaniem dzwoneczków na obu rękach.

Ćwiczenia na materacu- jazda na materacu, turlanie, przejście pod materacem.

 

11.

Ciepłe ubrania

Ubrania dawniej i dziś ( jaskiniowiec, dama, rycerz, współczesny ubiór). Wybór spośród ubrań tych, które należy zakładać na chłodne, deszczowe dni. Wskazanie elementów odzieży zimowej.

Wiersz M. Barańskiej ,,Na cebulkę”- ubieramy się warstwami .

Dobieranka obrazkowa  ,,Ubieram dziewczynkę

i chłopca”.

Przymierzanie różnych strojów i przebrań (samodzielne zakładanie), przeglądanie się w lustrze, sesja zdjęciowa.

Zestaw ćwiczeń i zabaw z szarfami wg K. Wlaźnik: przesuwanie szarfy po podłodze w klęku, skręty boczne w pozycji stojącej.

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych  j.w.- przejście przez płotek z szarf z wysokim unoszeniem kolan.

 

12.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin