original-version-jak-zorganizowac-perfekcyjna-konferencje_jazoko.pdf

(4331 KB) Pobierz
665702898 UNPDF
Jak zorganizowaæ
perfekcyjn¹ konferencjê
Autor: John G Fisher
T³umaczenie: Jaros³aw Dobrzañski
ISBN: 83-246-0036-1
Tytu³ orygina³ u: How to Run a Successful
Format: 121 × 194, stron: 128
Tradycyjne konferencje coraz czêœciej zastêpowane s¹ przez tele i wideokonferencje.
Nadal jednak w wielu przypadkach niezbêdne okazuje siê osobiste spotkanie.
Zorganizowanie udanej konferencji wymaga zaanga¿owania wielu si³ i œrodków. Sama
rezerwacja sali oraz postawienie na sto³ach wody mineralnej i delicji to zdecydowanie
za ma³o. Dziœ nale¿y zadbaæ o odpowiedni wygl¹d zaproszeñ, zaplanowaæ przebieg
konferencji, znaleŸæ zakwaterowanie dla jej uczestników oraz wynaj¹æ odpowiedni¹
firmê cateringow¹. Realizacja wszystkich tych etapów gwarantuje organizacjê
profesjonalnej konferencji.
„Jak zorganizowaæ perfekcyjn¹ konferencjê” to poradnik dla osób, które zajmuj¹ siê
organizacj¹ tego typu spotkañ. Zawiera szczegó³owe omówienie wszystkich zagadnieñ,
na które nale¿y zwróciæ uwagê, przygotowuj¹c konferencjê. Czytaj¹c tê ksi¹¿kê,
nauczysz siê planowaæ bud¿et konferencji i uk³adaæ jej plan. Dowiesz siê, na co nale¿y
zwracaæ uwagê, rezerwuj¹c pokoje hotelowe dla uczestników i nawi¹zuj¹c wspó³pracê
z firm¹ cateringow¹. Przeczytasz tak¿e o tym, jak przygotowaæ konferencjê za granic¹
oraz jak oceniæ, czy konferencja zakoñczy³a siê sukcesem.
Tworzenie bud¿etu konferencji
Wybór miejsca konferencji
Przygotowanie zaproszeñ i materia³ów konferencyjnych
Zapraszanie goœci
Rezerwacja pokoi hotelowych
Wspó³praca z firm¹ cateringow¹
Ocenianie zakoñczonej konferencji
Je¿eli zlecono Ci zadanie zorganizowania konferencji,
koniecznie przeczytaj tê ksi¹¿kê
665702898.005.png 665702898.006.png 665702898.007.png 665702898.008.png 665702898.001.png 665702898.002.png
Spis treści
Wstęp
5
1. Czy konferencja jest naprawdę potrzebna? 9
Powody organizowania konferencji .............................................. 9
Argumenty przeciwko organizowaniu konferencji.................... 11
Alternatywne media konferencyjne .............................................. 11
Ustalanie celów ................................................................................ 13
2. Tworzenie budżetu 19
Lista kontrolna kosztów stałych ................................................... 20
Lista kontrolna kosztów zmiennych ........................................... 24
Budżet awaryjny .............................................................................. 25
Rozkład budżetu............................................................................. 26
3. Szukanie odpowiedniego miejsca 29
Kwestie pory .................................................................................... 29
Możliwości wyboru ........................................................................ 34
Inspekcja miejsca konferencji ....................................................... 42
4. Zarządzanie stroną kreatywną 45
Zrób to sam lub skorzystaj z pomocy fachowca ........................ 45
Dokument z wymogami dla agencji .............................................51
Partnerstwo przy produkcji konferencji ......................................55
Zarządzanie prelegentami ............................................................. 59
Tworzenie równowagi .................................................................... 60
4
J AK ZORGANIZOWAĆ PERFEKCYJNĄ KONFERENCJĘ
5. Zarządzanie imprezą i logistyka 63
Proces zapraszania .......................................................................... 64
Kwestie związane z podróżą.......................................................... 68
Przyjmowanie delegatów ............................................................... 70
Przerwy ............................................................................................. 76
Zarządzanie listą delegatów .......................................................... 78
6. Zakwaterowanie 81
Miejsce na konferencję....................................................................81
Noclegi ............................................................................................. 86
7. Wyżywienie i napoje 91
Co obejmuje wyżywienie?...............................................................91
Wybór menu.................................................................................... 93
Sytuacje, kiedy w grę wchodzą napoje ......................................... 97
8. Konferencja za granicą 103
Partnerzy do rozważenia...............................................................103
Wybór miejsca............................................................................... 107
9. Co się udało, a co nie? 111
Prowadzenie badań........................................................................ 111
Prezentacja ustaleń ........................................................................ 114
10. Przyszłość konferencji 119
CTI, ISDN i ADSL ....................................................................... 120
Konferencje zmierzające do zmiany postaw..............................123
Czy konferencja jest
naprawdę potrzebna?
Zaczynanie książki od zastanawiania się, czy konferencja w ogóle
jest potrzebna, brzmi jak podważanie sensu jej pisania. Jednak
odpowiedź na to podstawowe pytanie jest bardzo ważna.
Decyzja o zorganizowaniu konferencji często jest podejmowa-
na na długo przed wybraniem osoby odpowiedzialnej za jej orga-
nizację, więc w wielu przypadkach kwestia opłacalności została
przedyskutowana i rozwiązana. Jednak dobry organizator konfe-
rencji wciąż będzie chciał potwierdzenia, że jest ona uzasadniona
biznesowo i że wszyscy popierają jej organizację. Ostatnią rzeczą,
na jakiej Ci zależy, jest ociąganie się ludzi, od których współpracy
zależy dotrzymanie terminu.
Tak więc niezależnie od tego, czy uczestniczyłeś w podjęciu
decyzji o zorganizowaniu konferencji, wciąż musisz się upew-
niać, czy konferencja rzeczywiście jest najskuteczniejszym sposo-
bem na osiągnięcie celów organizacyjnych. Jakie są główne powo-
dy organizowania konferencji?
Powody organizowania konferencji
Przekazywanie informacji
Konferencje to unikalne medium przekazywania informacji. Ma
to szczególne znaczenie w przypadku nowych produktów i usług,
które wymagają objaśnienia lub demonstracji. Konferencja może
665702898.003.png 665702898.004.png
10
J AK ZORGANIZOWAĆ PERFEKCYJNĄ KONFERENCJĘ
też zagwarantować, że wszyscy zainteresowani zostali poinformo-
wani w tym samym czasie i w tym samym kontrolowanym śro-
dowisku. Może to być ważne, jeżeli sprawa ma charakter poufny
i przeznaczona jest tylko dla określonego poziomu lub typu de-
legatów. Dobrymi przykładami są premiera produktu lub konfe-
rencja prasowa.
Podbudowywanie morale
Pytaniami o morale organizacji można skutecznie zająć się w ra-
mach konferencji, gdzie czynniki odwracające uwagę są ograni-
czone do minimum, a szefostwo ma okazję poznać problemy i za-
reagować na nie. Żywe uczestnictwo z zastosowaniem interaktyw-
nych technologii może pomóc w rozwinięciu debaty o natężeniu
nieosiągalnym podczas spotkań w mniejszym gronie.
Wewnętrzne obwieszczenia
Niezależnie od tego, czy wiadomością jest nowa fuzja, czy zmiana
w legislacji, jednym z najlepszych sposobów na wyjaśnienie impli-
kacji i uspokojenie obaw pracowników jest organizacja wewnętrz-
nej konferencji. W takich sytuacjach delegaci będą chcieli dowie-
dzieć się, w jaki sposób zmiany będą dotyczyć ich osobiście, ale
jednocześnie zachowają poczucie, że zarząd sprawuje kontrolę nad
kwestiami ogólnymi.
Komunikacja z przedstawicielami handlowymi
Każda organizacja musi sprzedawać swoje produkty lub usługi —
czy to w sposób jawny, czy bardziej subtelny. Konferencje to ide-
alny sposób na komunikację z ludźmi zajmującymi się sprzeda-
żą, z których wielu pracuje w terenie lub w domu i ma niewielki
kontakt z firmą — poza monitowaniem obiecanych dostaw i od-
bieraniem wynagrodzeń. Konferencja daje im szansę spotkania
się z kolegami z pracy, porozmawiania z żywymi ludźmi o pro-
blemach organizacyjnych i skoncentrowania własnej działalności
wokół szerzej pojętych celów firmy.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin