KREOWANIE BOHATERA
W artykule tym chciałbym zająć się zmianami w zasadach kreowania bohaterów, tworzonych przez graczy. Poniżej przedstawiam zmodyfikowaną prze zemnie tabelę rzutów na poszczególne cechy bohatera. Są to tylko kosmetyczne zmiany, ale niezwykle istotne podczas gry.
RASA BOHATERA
cecha
człowiek
elf
krasnolud
halfling
SZ
K3+3
K2+2
WW
2K10+20
2K10+30
2K10+10
US
2K12+25
S
K3+1
Wt
K3+2
K3
Żw
K3+5
I
2K10+40
A
1
Zr
Cp
Int
Op
Sw
Odg
Postanowiłem dokonać zmian z kilku powodów. Oto one:
· W podręczniku pisze, że elfy są świetnymi łucznikami, ale patrząc na początkowe statystyki, nie różnią się one wcale od ludzi i halflingów
· Nie wiem z jakiej racji elfy mają mieć aż +50 do Inicjatywy. Za wzrost? Sorry, ale to lekka przesada. Kreując elfa mamy pakera który nie dość, że pierwszy rzuca się do walki, to ma tyle samo WW co krasnolud, a w podręczniku pisze że to właśnie krasnoludy są najlepszymi wojownikami
Reszta zmian ma charakter czysto kosmetyczny mający na celu zmniejszenie dysproporcji pomiędzy tymi czterema rasami.
eriador@tlen.pl
Proszę o uwagi i opinie
Brikof