PLAN RZOWOJU ZAWODOWEGO.doc

(98 KB) Pobierz
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty               ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego

 

Imię i nazwisko nauczyciela stażysty: mgr Iwona N

Opiekun: mgr Renata K

Miejsce pracy: Przedszkole Miejskie nr 19 im. Jana Brzechwy

                          ul. 9 Maja 7, 66-400 Gorzów Wlkp.

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2009r.

Data zakończenia stażu: 31.05.2009r.

Cel główny:

Ø      Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

Cele szczegółowe:

Ø      Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola.

Ø      Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia.

Ø      Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych                          i higienicznych warunków w czasie pobytu w przeszkolu.

Ø      Uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.

Ø      Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.

Ø      Nabycie umiejętności prowadzenia dokumentacji obowiązującej w przedszkolu.

Ø      Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:

·        wewnątrzprzedszkolnych,

·        organizowanych przez doradcę metodycznego,

·        w ramach samokształcenia.

 

 

Opracowany plan rozwoju zawodowego zawiera zadania wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego nauczycieli.

Ubieganie się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego

L.p.

Działania i zadania nauczyciela

Forma/metoda

realizacji

Dowody realizacji/ dokumentacja

Termin

realizacji

1.

Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego.

§ Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela.

§ Zapoznanie się z powinnościami i zadaniami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego.

§ Napisanie planu rozwoju zawodowego.

§ Rejestr przeanalizowanych przepisów:

§ Karta Nauczyciela - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami).

§ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami).

§ Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.(z późniejszymi zmianami).

§ Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego.

wrzesień 2009

2.

Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.

§ Omówienie i ustalenie przebiegu stażu, omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego.

§ Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem.

§ Umowa o wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą a nauczycielem opiekunem.

wrzesień 2009

3.

Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych.

§ Opracowanie zakresu i tematów zajęć.

§ Scenariusze zajęć oraz potwierdzenie opiekuna stażu.

wrzesień 2000

– maj 2010

4.

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.

§ Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego.

§ Zaświadczenia, sprawozdania, rejestry, scenariusze zajęć, konspekty, notatki, itp.

cały okres stażu

5.

Przygotowanie się do postępowania kwalifikacyjnego.

§ Opis realizacji planu rozwoju zawodowego.

§ Skierowanie wniosku do dyrektora przedszkola o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

§ Sprawozdanie z realizacji stażu.

§ Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

maj 2010

 

Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola

 

6

Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola.

§ Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę przedszkola.

§ Udział w Radach Pedagogicznych.

§ Lista obecności na radach, zespołach, potwierdzenie prowadzących.

wrzesień 2009 – maj 2010

7

Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.

§ Obserwacja.

§ Udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej.

§ Organizacja zajęć własnych.

§ Zapisy w dzienniku zajęć.

§ Ksero protokołów z podpisami z udziału w Posiedzeniach Rad Pedagogicznych.

cały okres stażu

8

Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji.

Analiza dokumentacji przedszkola:

§ Statut Przedszkola.

§ Regulamin pracy i wynagrodzenia.

§ Program Rozwoju przedszkola.

§ Księga protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej.

§ Dokumenty związane z zajęciami dydaktycznymi: dziennik zajęć.

§ Rejestr poznanych dokumentów.

§ Wpisy w dziennikach.

wrzesień/październik 2009

9

Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.

§ Udział w szkoleniu BHP oraz instruktażu w tym zakresie.

§ Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych.

§ Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

wrzesień 2009 – maj 2010

10

Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.

§ Udział w konferencjach Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.

§ Udział w procesie WODN wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia nauczycieli.

§ Listy obecności.

§ Zaświadczenia.

w ciągu stażu

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły

11

Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.

§ Obserwacja zajęć hospitowanych.

§ Omawianie hospitowanych zajęć z prowadzącym.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin