Ubieganie się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego
L.p.
Działania i zadania nauczyciela
Forma/metoda
realizacji
Dowody realizacji/ dokumentacja
Termin
1.
Poznanie procedury osiągania awansu zawodowego.
§ Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela.
§ Zapoznanie się z powinnościami i zadaniami oraz wymaganiami kwalifikacyjnymi nauczyciela ubiegającego się o stopień awansu zawodowego.
§ Napisanie planu rozwoju zawodowego.
§ Rejestr przeanalizowanych przepisów:
§ Karta Nauczyciela - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami).
§ Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (z późniejszymi zmianami).
§ Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991r.(z późniejszymi zmianami).
§ Poprawnie opracowany plan rozwoju zawodowego.
wrzesień 2009
2.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu.
§ Omówienie i ustalenie przebiegu stażu, omówienie treści zawartych w planie rozwoju zawodowego.
§ Rozmowy i konsultacje dotyczące sposobu realizacji stażu, zawarcie ustnego kontraktu z opiekunem.
§ Umowa o wzajemnej współpracy między nauczycielem stażystą a nauczycielem opiekunem.
3.
Ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu, z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych.
§ Opracowanie zakresu i tematów zajęć.
§ Scenariusze zajęć oraz potwierdzenie opiekuna stażu.
wrzesień 2000
– maj 2010
4.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
§ Gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego.
§ Zaświadczenia, sprawozdania, rejestry, scenariusze zajęć, konspekty, notatki, itp.
cały okres stażu
5.
Przygotowanie się do postępowania kwalifikacyjnego.
§ Opis realizacji planu rozwoju zawodowego.
§ Skierowanie wniosku do dyrektora przedszkola o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
§ Sprawozdanie z realizacji stażu.
§ Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
maj 2010
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania przedszkola
6
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola.
§ Zapoznanie się z podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pracę przedszkola.
§ Udział w Radach Pedagogicznych.
§ Lista obecności na radach, zespołach, potwierdzenie prowadzących.
wrzesień 2009 – maj 2010
7
Zapoznanie się z tygodniowym rozkładem zajęć w przedszkolu, zastępstwami, zasadami współpracy dyrektora z pracownikami.
§ Obserwacja.
§ Udział w spotkaniach Rady Pedagogicznej.
§ Organizacja zajęć własnych.
§ Zapisy w dzienniku zajęć.
§ Ksero protokołów z podpisami z udziału w Posiedzeniach Rad Pedagogicznych.
8
Poznanie sposobu prowadzenia obowiązującej w przedszkolu dokumentacji.
Analiza dokumentacji przedszkola:
§ Statut Przedszkola.
§ Regulamin pracy i wynagrodzenia.
§ Program Rozwoju przedszkola.
§ Księga protokołów posiedzeń Rady Pedagogicznej.
§ Dokumenty związane z zajęciami dydaktycznymi: dziennik zajęć.
§ Rejestr poznanych dokumentów.
§ Wpisy w dziennikach.
wrzesień/październik 2009
9
Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki i pracy.
§ Udział w szkoleniu BHP oraz instruktażu w tym zakresie.
§ Praktyczne stosowanie zasad BHP podczas codziennej realizacji zajęć praktycznych.
§ Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
10
Uczestniczenie w pracach organów przedszkola związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
§ Udział w konferencjach Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
§ Udział w procesie WODN wewnątrzprzedszkolnego doskonalenia nauczycieli.
§ Listy obecności.
§ Zaświadczenia.
w ciągu stażu
Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań szkoły
11
Obserwowanie zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli.
§ Obserwacja zajęć hospitowanych.
§ Omawianie hospitowanych zajęć z prowadzącym.
iwu7