PRZEPISY RUCHU DROG.doc

(86 KB) Pobierz
KOSZYK Z OWOCAMI I WARZYWAMI 18

1

 

POZNAJEMY PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO 7.10.-18.10.2002 

T.

DNIA

ZADANIA DLA DZIECI

CELE EDUKACYJNE DZIECKO:

ŚRODKI DYDAKT.

Obserwujemy ruch uliczny

poniedziałek

­            zabawy wg zainteresowań dz., rozmowy w małych grupkach nt. „Moja droga do przedszkola”,

­            układanie wyrazów z liter – odwzorowywanie,

­            słuchanie piosenki z nagrania magnetof. „Będę kierowcą”,

­            twórcze opowiadanie dz.. „Co służy bezpieczeństwu na ulicy”, tworzenie opowiadania nt. „Na ulicach nie ma znaków drogowych”,

­            zr. „Pieski”,

­            zestaw zab. ruch. nr 3 metoda obwodu stacyjnego,

 

­            wycieczka na skrzyżowanie ulic w pobliżu przedszkola- obserwacja ruch pieszych i samochodów,

 

 

 

­            zr. „Kto pierwszy dorzuci?”

­            wypowie się nt. własnych przeżyć i doświadczeń związanych z uczestnictwem ruchu drogowym,

­            ułoży z liter wyrazy umieszczone w sali do czytania globalnego,

­            pozna słowa i melodię piosenki, opowie treść, określi charakter,

­            wymieni znane mu przepisy ruchu drogowego, ukaże skutki poruszania się pieszych  pojazdów bez znajomości przepisów i znaków drogowych,

 

­            zachowa bezpieczeństwo, utrzyma równowagę przy przechodzeniu po ławeczce, wykona kolejne zadania,

­            zaobserwuje pieszych  pojazdy poruszające się po ulicach, nazwie najbardziej popularne znaki drogowe oraz pojazdy, umie zachować się podczas przechodzenia przez jezdnię, zachowa się kulturalnie i bezpiecznie wobec innych uczestników ruchu drogowego, zapamięta, że w wieku przedszkolnym dziecko może uczestniczyć tylko w towarzystwie osób dorosłych, swobodnie wyrazi swoje myśli i spostrzeżenia.

 

 

 

 

kaseta

 

 

 

zeszyt z zestawami

Poznajemy znaki drogowe

wtorek

-          ćwiczenia syntezy słuchowej wyrazów „Jaki to wyraz?”,

-          zab. konstrukcyjna „Na skrzyżowaniu”, układanie z różnorodnego materiału (klocki, linki, sznurki),

-          rozmowa nt. „Podstawowe znaki drogowe” w oparciu o obrazki,

-          zr. „Po szczebelkach drabinki”,

 

-          słuchanie piosenki z nagrania magnetof. „Znaki drogowe”,

-          praca z wyprawką s. 18 – znaki drogowe,

 

-          opracowanie ks. „Miś rowerzysta”, tworzenie schematu wyrazów: OSA, UL, NOS, LAS, wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska,

-          zab. konstrukcyjno-tematyczna „Ruch uliczny”,

 

 

 

-          spacer po najbliższej okolicy,

 

 

-          zr. „Wędrowanie po szczebelkach”,

-        dokona syntezy analizowanego przez N wyrazu,

-        posłuży się wyobraźnią odtwórczą, porówna długość linek i sznurków, prawidłowo wykona polecenia dotyczące kierunku: do przodu, do tyłu,

-        opisze kolejne znaki-kolor, kształt, sklasyfikuje znaki wg przynależności, pozna, przypomni rodzaje znaków (ostrzegawcze; nakazu i zakazu; informacyjne), nazwie figury geometryczne: trójkąt, kwadrat, koło, prostokąt,

-        pozna słowa i melodię piosenki, wymieni zapamiętane znaki,

-        połączy w pary takie same znaki i nazwie je co określają, pokoloruje przejście dla pieszych, odczyta wyraz kojarząc go z obrazkiem,

-        pozna treść książki-przygody misia, który nie znał znaków drogowych, podzieli wskazane wyrazy na głoski, ułoży nakrywki, pozna pojęcia: samogłoska, spółgłoska oraz kolory nakrywek dla nich,

-        skonstruuje planszę „ruch uliczny” wykorzystując jej wyposażenie, ułoży i wskaże przejścia dla pieszych, skrzyżowanie, umieści odpowiednie znaki drogowe, wykorzysta własną wiedzę i doświadczenie w zabawie, pobawi się samochodzikami na planszy,

-        rozpozna i nazwie mijane znaki i pojazdy, prawidłowo przechodzi przez ulicę, obserwuje zachowanie się pieszych i kierowców czy przestrzegają zasady ruchu drogowego,

 

 

 

Obr. z tecz. ćw. oraz z teczki ABC

Kas. „Mama i ja”

 

 

 

Zab. kont. w oddz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczymy się swojego adresu

środa

-          zabawy wg zainteresowań, zachęcenie dzieci do oglądania książeczek wyeksponowanych przy tablicy nt. Rochu drogowego i przepisow, rozmowy,

-          ćwicz. w tworzeniu schematu wyrazu,

-          nauka piosenki „Ogórek wąsaty”,

-          słuchanie opowiadania pt. „Przygoda z małpką”, układanie historyjki do opowiadania wg kolejności zdarzeń, tworzenie schematu wyrazu „LAS”,

-          zr. „Znajdź sobie parę”,

-          zabawa – wyliczanka „Gdzie pani (pan) mieszka panno (panie)?”,

 

-          zab. kontr. „Mój dom - moje osiedle”,

-        obejrzy obrazki, opowie o nich, rozpozna i nazwie znaki drogowe,

 

 

-        ułoży pod obrazkiem schemat wyrazu,

-        zaśpiewa piosenkę wspólnie z dziećmi,

-        pozna przygodę dziewczynki, dostrzeże skutki nieznajomości swojego imienia, nazwiska i adresu, ułoży obrazki historyjki wg kolejności zdarzeń, opowie o fragmencie opowiadania uwidocznionym na obrazku,

 

-        powtórzy słowa wyliczanki, wskaże, które dziecko ma powiedzieć swoje imię i nazwisko oraz adres, prawidłowo podzieli na sylaby,,

-        wzniesie budowlę, opowie o niej, porówna wielkości budowli swojej z innymi używając pojęć: duży, mały, większy, mniejszy, taki sam (równy)

 

obraz. Z ABC oraz zeszytów ćwicz.

Obrazki oraz ks.

Jak bezpiecznie przechodzimy przez ulicę?

czwartek

-          praca z obrazkiem nt. „Ruch pieszych” – policjant i sygnalizator,

 

-          układanie wyrazów do globalnego czytania –odwzorowywanie,

-          teatrzyk kukiełkowy wg Landau „Na jezdni”,

-          zr. „Znajdź sobie parę”,

 

 

-          wycinamy światełka odblaskowe-wycinanka s. 21,

 

-          rozmowa nt. obrazków „Jak przechodzimy przez ulicę?”, układanie obrazu graficznego wyrazów: ULICA, DOM, ZNAK, ZEBRA,

 

 

-          spacer po najbliższej okolicy, rozmowa połączona z obserwacją „Jak chodzą piesi?”,

-        opowie poszczególne obrazki, przyjrzy się postawie policjanta i powie, co ona oznacza,

-        ułoży kilka wyrazów do globalnego czytania – odwzoruje,

-        uważnie wysłucha przedstawienia kukiełkowego,, swobodnie wypowie się nt. treści, oceni czy Jacek prawidłowo przechodził przez jezdnię, potrafi swoimi słowami zainscenizować scenki dramowe, wie, do jakich figur geometrycznych są podobne znaki drogowe, potrafi dostrzec różnice i podobieństwa,

-        wytnie i zegnie po liniach światełka odblaskowe, przewlecze tasiemkę przez otwór i zwiąże na końcach,

-        wymieni podstawowe zasady przechodzenia przez ulicę (w miejscach wyznaczonych, po pasach, przy zielonym świetle), wie, jak zachować się przed wejściem na pasy i w czasie ich pokonywania, podzieli wybrane wyrazy na głoski, ułoży schemat tych wyrazów, podzieli na samogłoski i spółgłoski,

-        zaobserwuje zachowanie się pieszych, wzbogaci słownik czynny, nazwie poszczególne znaki drogowe,

Wypr. s.20

 

 

Teczka ze scen. s.11

 

 

Wycin. s.21

Tecz. o policjancie

Wykonujemy znaki drogowe

piątek

-          praca nad analizą słuchową wyrazów z grupką dzieci,

-          wycinanie, mocowanie przy pomocy plasteliny do patyczka znaków drogowych,

-          zab. dydakt. przy użyciu znaków wykonanych przez dzieci „Różne rodzaje znaków”,

 

-          zestaw zab. ruch. nr 3 metoda obwodu stacyjnego,

 

-          zab. tematy. „Ruch uliczny”, wykorzystanie w zabawie wiadomości,

-     podzieli wyrazy 2-3 głoskowe na głoski, ułoży schemat,

-     wytnie znaki drogowe z wycinanki, bezpiecznie posługuje się nożyczkami,            skonstruuje znak drogowy wykorzystując patyczek i plastelinę,

-     wykorzysta w zabawie swoje znaki drogowe, dokona podziału znaków (zakazu,

       nakazu, ostrzegawcze, informacyjne) oraz je nazwie, porówna liczebność elementów danego zbioru: dużo, mało, o jeden więcej, o jeden mniej,

-     zachowa koordynację ruchów całego ciała podczas toczenia się po materacu, spróbuje woreczkiem trafić do kosza,

-     wspólnie z innymi ułoży makietę miasta, zgodnie się bawi, mówi umiarkowanym głosem, potrafi praktycznie zademonstrować sposób poruszania się pieszych i pojazdów,

 

 

Wycin. s.18

 

 

 

Zesz. z zestawami

Makieta w oddz.

Bawimy się w ruch uliczny

pniedziałek

-    zab. dydakt. „Słuchaj i dokończ”,

 

-    udostępnienie dzieciom tablic i kredy-rysowanie wzorów w formie szlaczków,

-    opowiadanie dzieci nt. historyjki obrazkowej „Niebezpieczna zabawa z piłką”,

-    zab. konstruk. „Układamy planszę ulic, skrzyżowań, parkingów, znaków itp.”, zabawa pojazdami,

-    kolorowanie rysunku wg wzoru,

 

-    zr. „Idziemy do przedszkola”, podział dz. na dwa zesp...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin