DBAMY O NASZE BEZPIECZEŃSTWO 6-l.doc

(49 KB) Pobierz
WRZESIEŃ

1

 

 

 

 

 

 

Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka !(Podstawa programowa, | p. II /6 ).

 

 

 

Umożliwienie dziecku odkrywania znaczenia

! komunikowania się w sposób niewerbalny

; (Podstawa programowa,

i p. III /6 ).

 

 

 

 

Organizowanie sytuacji podnoszących wiedzę dzieci w zakresie działań prozdrowotnych i zdrowego stylu życia:

-    rozumienie
konieczności

przestrzegania zasad bezpieczeństwa.

(Program wychowawczy przedszkola).

 

 

 

 

DBAMY O NASZE BEZPIECZEŃSTWO

 

 

 

l .Historyjka obrazkowa pt. Na ulicy" - zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego poruszania się po drogach, przestrzeganie zasad ruchu drogowego, znaków ostrzegawczych, sygnalizacji świetlnej.

 

2.Opowiadanie nauczycielki wg utworu H. Łochockiej

pt. „ Jak wróbelek Elemelek leśną dróżką szedł w niedzielę" -poznanie i rozumienie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa: „ Co się dzieje, gdy ktoś nie przestrzega zasad?" ( Program PKD).

3.Spotkanie z policjantem - rozmowa na temat bezpiecznego poruszania się po drogach, przekraczanie jezdni w miejscach oznakowanych sygnalizacją świetlną, zapoznanie z umundurowaniem policjanta oraz czynnościami wykonywanymi przez niego.

4.Słuchanie piosenki „ Będę kierowcą". Zabawa mchowa wysnuta z treści piosenki. Wystukiwanie rytmów za pomocą klocków. Zabawa rytmiczna „ Na ulicy". Ćwiczenia słuchowe „ Jaki to pojazd?". Nauka piosenki „ Przedszkole na słoneczku". Śpiew zbiorowy i indywidualny znanych dzieciom piosenek

5.Nauka piosenki „ Przedszkole na słoneczku". Zabawa „ Wesołe i smutne minki". Słuchanie  piosenki „ Czerwone światło". Zabawa rytmiczna „ Samochody". Ćwiczenia ortofoniczne i emisyjne w oparciu o krótkie teksty. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenki „ Szumią w lesie".

 

 

 

ó. Malowanie farbą klej ową na temat „ Na ulicy" -wyrażanie przeżyć i wiedzy w powiązaniu z poznawaniem otoczenia.

7. .Praca przestrzenna na temat „ Znaki drogowe", „ Sygnalizator świetlny" - wykonywanie wg wzoru prac z papieru.

8.Wyodrębnianie zbiorów przedmiotów -klasyfikowanie i segregowanie wg przeznaczenia. Przeliczanie elementów zbiorów w zakresie 6.

 

I i III część dnia

l .Rozmowy w małych zespołach na tematy:

a) bezpieczne poruszanie się po chodnikach i ulicach;

b) konieczność przestrzegania zakazu bawienia się w pobliżu tras komunikacyjnych; wykorzystanie plansz

„ Będziemy ostrożni na drodze".

2. Słuchani e wiersza:

a) „ Policjant" Cz. Janczarskiego - znaczenie pracy

policji dla społeczeństwa;

 

b) „ Światła na skrzyżowaniu" Cz. Janczarskiego -przestrzeganie zasad ruchu drogowego.

3.Zabawa dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz „Kolor czerwony każe stać" – przestrzeganie zasad ruchu drogowego, sygnalizacji świetlnej.

4.Zabawy z wykorzystaniem technik twórczego myślenia:

a)„ Co by było, gdyby nie było znaków drogowych?" - tworzenie okazji do wymiany informacji.

b) Analogia personalna „ Ja - samochód" -umożliwienie zdobycia doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym.

c) Zabawa w grupach „ Co jest w ty kolorze?" -rozwijanie twórczego myślenia.

5.Ćwiczenia oddechowe „ Dmuchanie w balonik" -rozwijanie pojemności płuc, prawidłowy ruch przepony.

6. Zabawa dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz  „Co jest w tym kolorze?" - przypomnienie barw niektórych przedmiotów.

 

7.Składanie elementów układanek i obrazków

z części wg wzoru - rozwijanie spostrzegawczości

wzrokowej.

8.Obrysowywanie figur płaskich, kolorowanie wnętrza- rozwijanie sprawności manualnej.

 

9.Zabawa tematyczna _„ Na jezdni" - rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

10. Zabawa  „Czego brakuje?" – rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej.

11 .Zabawa wg EJ Frątczaków „ Skąd słyszysz gwizdek?" - rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.

12.Zabawa konstrukcyjna „ Na skrzyżowaniu" -wykorzystanie różnorodnych klocków, modeli znaków drogowych, samochodów.

13.Kolorowanie pól oznaczonych kropkami -rozwiązywanie zagadek rysunkowych.

 

 

14.Rozróżnianie dźwięków wydawanych przez różne przedmioty - rozwijanie spostrzegawczości słuchowej.

15.Zabawa „ Gdzie schowała się lalka?" -kształcenie pojęć dotyczących położenia przedmiotów: na, pod, przed, obok, za.

16. Praca z książką „Sześciolatek to potrafi”.

17. Analiza słuchowa wyrazów; wyodrębnianie samogłoski na początku wyrazów.

 

 

 

 

Zna podstawowe zasady mchu drogowego i znaczę nie kolorów w sygnalizacji świetlnej.

 

Zna i. nazywa podstawowe znaki drogowe tj. przejście dla pieszych, zakaz wjazdu, uwaga dzieci, przystanek autobusowy.

Zdobywa wiadomości na określony temat i potrafi prawidłowo zastosować posiadaną wiedzę w praktyce.

 

 

Prawidłowo reaguje ruchem na słyszaną muzykę. Śpiewa zbiorowo i indywidualnie.

 

 

Podejmuje próbę odtwarzania ruchem treści piosenki, rozwija własną ekspresję ruchową. Zgodnie współdziała z innymi w grupie.

 

Doskonali własną sprawność manualną i wyobraźnię plastyczną.

 

Wykonuje prace plastyczne na określony temat.

 

Potrafi klasyfikować i segregować przedmioty wg przeznaczenia. Przelicza elementy w zakresie 6.

 

 

 

 

Posiada swobodę w wyrażaniu myśli. Logicznie mysli i wypowiada się na różne tematy z wykorzystaniem posiadanej wiedzy.

 

Wie na czym polega praca policjanta i rozumie jej znaczenie dla społeczeństwa.

 

 

Zna podstawowe zasady ruchu drogowego.

 

Stosuje w zabawach wcześniej zdobyte wiadomości.

 

Potrafi dyskutować na określony temat i dochodzi do kompromisu.

Potrafi identyfikować i nazywać różne stany emocjonalne.

Podczas zabaw umiejętnie  wykorzystuje wcześniej zdobyte wiadomości.

Uczestniczy w zabawach usprawniających oddech.

 

Zna podstawowe kolory, kojarzy je z różnymi przedmiotami.

Potrafi ułożyć obrazek z

części w całość. Skupi

uwagę na wykonywanej

czynności.

Potrafi dostosować nacisk dłoni na kredkę i kartkę.

Zgodnie współdziała z innymi dziećmi.

Potrafi skupić uwagę na wykonywanej czynności.

Potrafi uważnie słuchać i określić kierunek słuchanego dźwięku. Zgodnie współdziała z inny -mi dziećmi.

Potraf  poszanować cudzą własność.

Doskonali sprawność manualną.

 

 

Zna i rozpoznaje dźwięki wydawane przez różne przedmioty znajdujące się w jego otoczeniu. Rozumie i potrafi stosować określenie położenia przedmiotów w przestrzeni. Poprawnie wykonuje polecenia nauczyciela.

 

Wyodrębnia samogłoski na początku wyrazów

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin