Bezpieczna droga do przedszkola 4-l.doc

(44 KB) Pobierz
PLAN PRACY WYCHOWAWCZO –

Bezpieczna droga do przedszkola

                                     Anna Szeremeta.             

 

EDU

KA

CJA

SYTUACJE EDUKACYJNE

UMIEJĘTNOŚCI

UMYSŁOWA

 

§ Rozmowa połączona z działaniem „Na skrzyżowaniu” - wycieczka.

 

 

§ Słuchanie wiersza I. Salach „Idź uważnie”.

 

 

§ Rozmowa przy tablicy graficznej „Bezpieczna droga do przedszkola”.

 

 

§ Zabawa ortofoniczna „Odgłosy ulicy”.

 

 

§ Zabawa tematyczna „Policjant kieruje ruchem drogowym”.

 

§ Spotkanie z policjantem.

 

 

 

 

 

§ Zabawa dydaktyczna „Kolorowe kółka”.

 

 

o   Obserwacja ruchu ulicznego oraz poznanie elementarnych zasad ruchu drogowego; nauka chodzenia prawą stroną chodnika, przechodzenia przez ulicę w wyznaczonym miejscu.

o   Przestrzeganie bezpieczeństwa na ulicy               i chodniku; wprowadzenie określenia „zebra”        i „sygnalizator” – rozpoznawanie koloru żółtego, czerwonego i zielonego.

o      Przypomnienie zasad przechodzenia przez jezdnię w dozwolonych miejscach : sygnalizator świetlny, pasy. Rozpoznawanie niektórych znaków drogowych.

o   Ćwiczenia narządów mowy na zgłoskach: ti, tu, wrr, dzyń poprzez naśladowanie odgłosów wydawanych przez pojazdy.

o   Zapoznanie z rolą pełnioną w zabawie: policjant, przechodzień, kierowca oraz regułami zabawy.

 

o   Zapoznanie z pracą policjanta ( kierowanie ruchem drogowym, pilnowanie porządku),           z wyglądem munduru, akcesoriami wykorzystywanymi w pracy. Nawiązanie bezpośredniego kontaktu z gościem.

 

o      Wyszukiwanie z mozaiki kółek czerwonych, żółtych i zielonych. Porównywanie liczebności zbiorów kółek: dużo – mało.

  

RUCHOWA

 

§ Zestaw zabaw ruchowych nr 2 (wł.) „Ruch drogowy”.

 

§ Zabawy ruchowe :

-  z elem. biegu „Samochody”.

 

- z elem. tańca „Motor gigant”.

 

- orient.– porząd. „Przejście przez ulicę”

 

 

 

 

 

o   Rozwijanie dużych grup mięśniowych. Ćwiczenie tułowia w płaszczyźnie czołowej.

 

 

 

 

 

 

o   Doskonalenie podskoków obunóż lekkich           i sprężystych.

o   Dostarczanie ustrojowi dziecięcemu bodźca rozwojowego.

o   Szybkie reagowanie na sygnał muzyczny.

               

 

 

ESTETYCZNA

 

§     Wprowadzenie nowej piosenki do nauki „Kolorowe światła”.  

 

 

§     Słuchanie piosenki „Będę kierowcą”.

                 

 

 

§     Zabawa inscenizowana do piosenki „Będę kierowcą”.

 

 

 

§     „Samochody” – słuchanie zjawisk akustycznych.

 

§     Opowieść ruchowa pt. „Na ulicy”.

 

 

 

 

 

o       Poznanie melodii i słów, omówienie nastroju piosenki. Próby rytmicznego powtórzenia słów I zwrotki nowej piosenki.

 

o       Poznanie słów i melodii piosenki, próby zaznaczania I miary taktu klaskaniem, tupaniem, grą na kołatce

 

o       Szybkie reagowanie na zmianę tempa oraz sygnał „stop”; podskakiwanie pojedynczo,      w parach, w kole. Lekki bieg do przodu            i cofanie się do tyłu w wolnym tempie.

 

o       Rozpoznawanie i nazywanie dźwięków pochodzących z nagrań otoczenia.

 

o       Odtwarzanie ruchem opowiadania nauczyciela, odzwierciedlenie własnych przeżyć                  i doświadczeń.

 

 

ESTETYCZNA

 

§     „Sygnalizator świetlny” – praca             z kółkami.

 

 

§     Praca z kartą „Co to za znak?”

 

 

 

§     Malowanie farbami plakatowymi na temat „Ruch uliczny” zainspirowane spotkaniem z policjantem.

 

§     Zabawy manipulacyjne                       z wykorzystaniem mozaiki geometrycznej

 

o       Doskonalenie pamięci i spostrzegawczości dzieci podczas zamalowywania kółek              w sygnalizatorze świetlnym.

 

o       Rozpoznawanie i wypełnianie właściwym kolorem znaku drogowego: zakazu, ostrzegawczego, informującego.

 

o       Próba odzwierciedlenia ruchu ulicznego, postaci policjanta, sygnalizatora świetlnego itp. Płynne wymachy rąk podczas malowania.

 

o       Próby nazywania swoich wytworów, używanie kółek małych i dużych, rozpoznawanie ich pośród innych.

 

 

 

 

Wyrazy do globalnego czytania: auta, pieszy, światła, zebra, znak drogowy, ulica.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin