Jak podróżujemy
18. 09. poniedziałek
Zestaw ćw. gimnastycznych „Spotkanie przyjaciół” met. R. Labana.
Bliższe zaznajomienie się z pracą wykonywaną przez różnych ludzi – kolejarz.
„Jedziemy pociągiem. Na dworcu” – zapoznanie z pracą kolejarza, wyglądem dworca i jego funkcjonowaniem. Wymienianie czynność, które trzeba wykonać przed podróżą i zasady bezpiecznego podróżowania.
„Jedzie pociąg z towarem na głos...” – zabawa pomagająca doskonalić słuch fonematyczny.
19. 09. wtorek
Zabawa ruch. „Jadą pociągi”
„Lokomotywa” – inscenizacja wiersza J. Tuwima. Doskonalenie aparatu mowy na głoskach: puf, fuuu, buch itp. Rozwijanie umiejętności odzwierciedlania treści wiersza za pomocą ruchu. Zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych.
„Nasz kolorowy pociąg” – wyklejanie pociągu z gotowych elementów z papieru kolorowego.
„Pociągi” - zabawa dydaktyczna. Zapoznanie dz. z regułami zabawy Kształcenie logicznego myślenia w czasie dopasowywania elementów pociągów osobowego, towarowego itp.
20. 09. środa
Stopniowe nabywanie poczucia tożsamości narodowej i przynależności państwowej – mówimy po polsku,
„Nasz pociąg przyjechał do Warszawy, stolicy naszego kraju” – zapoznanie z legendą E. Szelburg-Zarębiny. Przybliżenie dzieciom historii zawartej w legendzie.
2. Wyklejanie konturu warszawskiej syrenki gazetami i kolorowym papierem.
Zabawy kołowe ze śpiewem – nauka zabawy „Ja już nie jestem taki malutki” doskonalenie umiejętność określania strony prawej i lewej.
21. 09. czwartek
Zabawa ruchowa z elementem orient. porządkowym „Tory”
jesteśmy Polakami, nasze miasto. Znajomość nazwy stolicy oraz największych polskich rzek. Odczuwanie powagi hymnu.
„Zwiedzamy stolicę” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem pocztówek, zdjęć oraz ilustracji przedstawiającymi najważniejsze budowle Warszawy. Doskonalenie mowy i myślenia w czasie rozmowy
Słuchanie „Mazurka Dąbrowskiego” - zapoznanie z hymnem narodowym, odczuwani powagi tej pieśni. Próby śpiewu.
Konstruowanie z różnego rodzaju klocków inspirowane budowlami stolicy – Pałac Kultury, Zamek Królewski.
22. 09. piątek
Zabawa ruch. z elementem równowagi „Przejdź po kładce”
Rozwijanie postaw społecznie pożądanych: zgodna zabawa, unikanie agresji, rozwiązywanie konfliktów w toku rozmowy.
„Znany naszą stolicę” – podsumowanie wiadomości na temat Warszawy – zagadki z wykorzystaniem rekwizytów. Posługiwanie się spójnikami, przyimkami i przysłówkami umożliwiającymi budowanie bardziej złożonych wypowiedzi.
„W warszawskim zoo” – zabawa ortofoniczna – naśladowanie głosów zwierząt i lepienie zwierząt z plasteliny.
Hel53land