DROGA DO PRZEDSZKOLA
- „Przygoda na ulicy” – słuchanie opowiadania
I. Salach ilustrowanego obrazkami, ukazanie niewłaściwego zachowania się na ulicy.
- „Światełko” – słuchanie wiersza I. Salach – zapoznanie z wyglądem sygnalizatora świetlnego, utrwalenie znajomości barw.
- Kolorowe kółka - ćw. oddechowe – dmuchanie na bibułkowe kółka zawieszone na sznurku.
- „Gdzie siedzi lalka” – określenie zmian we wzajemnym położeniu. Posługiwanie się zaimkami „przed”, „za”, „obok”. Oczekiwanie na swoją kolej w trakcie udzielania odpowiedzi.
- Malowanie farbami plakatowymi na temat dowolny na dużych arkuszach papieru. Zapoznanie z barwą czerwoną. estetyczne wykonanie pracy.
- Zajęcia ruchowe wg własnego układu.
- Zabawy w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem kółek, krążków. Bieg na wprost
z oznaczonego miejsca. Próba toczenia kółek
i krążków.
- Sygnalizator świetlny – przyklejanie na kartkę kolorowych kółek.
- Czerwone kółeczko – ułożenie kółka składającego się z trzech elementów.
- Układanie z kolorowego sznurka na temat dowolny – układanie fantazyjnych wzorów, kształtów. Próby nazywania własnych wytworów.
- Moja wizytówka – wyszukiwanie swojego imienia wśród innych imion.
- Co słychać wokół nas? – ćw. słuchowe. Uważne słuchanie i określanie różnorodnych odgłosów znanych z otoczenia (szuranie krzesłem, gniecenie papieru, pukanie palcem o podłogę).
obszar ed. w zakresie mowy
i myślenia
Obszar ed. plastycznej
obszar ed. matematycznej
Obszar ed. ruchowej i zdrowotnej
Obszar ed. plastyczno – konstrukcyjnej
Obszar ed. w zakresie przygotowania do nauki czytania
Obszar ed. muzycznej
- lubi słuchać krótkie opowiadania
- umie wypowiadać się na temat złego zachowania się na ulicy
- uważnie słucha wierszy recytowanych przez nauczycielkę
- poznało kolory : żółty, czerwony i zielony
- umie posługiwać się zaimkami „przed, za, obok” w trakcie zabaw
- umie prawidłowo posługiwać się pędzlem w trakcie malowania
- rozróżnia kolor czerwony wśród innych kolorów
- prawidłowo myje ręce po skończonej zabawie
- potrafi przykleić na kartkę kółeczka
- umie ułożyć kółko z wyciętych elementów
- potrafi ułożyć różne kształty ze sznurka
- wypowiada się na temat swoich wytworów
- odnajduje własne imię wśród imion kolegów
- rozróżnia odgłosy z otoczenia
Hel53land