Zima, zima, zima…
Metody
Cele kształcenia
Cele operacyjne
Podstawa programowa
1. Rozmowa o obserwowanych przez nas zmianach zachodzących w przyrodzie – ośnieżone drzewa, zmarznięta ziemia, oszronione szyby w oknach.
2. Wiersz I. Salach „Śnieg”.
3. Oglądanie ilustracji przestawiające dzieci podczas zimowych zabaw.
4. Wykonanie doświadczenia z solą – kryształki
5. Rozmowa o tym „Czy śnieg jest czysty?”.
6. Wiersz M. Konopnickiej „Zła zima”
7. Praca plastyczna „Mróz na szybie”.
8. Zabawa z elementem orientacyjno ruchowym „Śnieżynki”
9. Zestaw zabaw ruchowych wg K. Wlaźnik (4 latki)
10. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik (5 latki)
· Zapoznanie ze zmianami zachodzącymi zimą
· Zapoznanie z możliwością zabaw na śniegu, spędzania wolnego czasu na powietrzu zimą.
· Wdrażanie do bezpiecznej zabawy zimą
· Zapoznanie z doświadczeniem z wodą i solą
· Zapoznanie ze zmiennymi właściwościami śniegu – topnienie
· Ćwiczenia ortofoniczne w oparciu o wiersz.
· Wykonani pracy za pomocą białej kredy i czarnego kartonu
· Dziecko potrafi wymienić cechy charakterystyczne dla zimy: śnieg, szron, mróz
· Dziecko chętnie wymienia rodzaje zabaw w wierszu, jak również własne pomysły
· Dziecko potrafi wypowiedzieć się nt bezpiecznej zabawy
· Dziecko potrafi wyjaśnić dlaczego powstają kryształki soli
· Dziecko potrafi odpowiedzieć na pytanie czy śnieg jest czysty wykonując wcześniej doświadczenie.
· Dziecko uważnie słucha wiersza
· Potrafi poprawnie wymawiać głoski „hu – hu - ha”
· Dziecko potrafi wykonać pracę poprawnie trzymając kredę w dłoni,
· Wypowiada się nt swojej pracy
1
albaja