Poznajemy_gatunki_drzew.doc

(22 KB) Pobierz
Bożena Woźniakowska - Pędziwiatr

 

        Bożena Woźniakowska - Pędziwiatr

 

 

Scenariusz zajęcia w grupie sześcioletniej

 

Temat: Poznajemy gatunki drzew

 

Cel ogólny

Kształcenie odpowiedniego stosunku do przyrody i konieczności jej chronienia.

Cele szczegółowe

Rozpoznawanie popularnych gatunków drzew.

Pobudzenie do różnorodnych działań na rzecz lasu w najbliższym otoczeniu.

Uwrażliwienie dzieci na to, że drzewa odczuwają i nie wolno ich łamać.

Metody

- słowne: objaśnienie, rozmowa;

- oglądowa: obserwacja;

- czynna; zadań stawianych do wykonania;

Środki dydaktyczne: wiersz ST. Szuchowej „Rośnie las”, ilustracje z drzewami, liście, plastelina.

Przebieg zajęcia

1. Czytanie wiersza

Rośnie las

Rośnie las, pachnie las,

rosa pada z nieba…

A na stole jesionowym

bocheneczek chleba

 

Szumi las, pachnie las,

ptak w gałęzi śpiewa…

Kołysz mi się, kolebeczko

z lipowego drzewa…

 

Rośnie bór, pachnie bór,

słońce mu przygrzewa…

A grajże mi, graj, skrzypeczko

z świerkowego drzewa…

 

Szumi bór, huczy bór,

wichura się gniewa…

Moja chatka ciepła, cicha,

              z sosnowego drzewa…          ST. Szuchowa

 

 

2. Analiza przeczytanego wiersza

 

Jakie drzewa wymienione są w wierszu?

Jakie inne rodzaje drzew dzieci znają?

W jakim lesie byliśmy na wycieczce?

 

Dzieci wymieniają rodzaje drzew występujących w wierszu i inne drzewa, jakie widziały w drodze do przedszkola i na wycieczce w lesie.

Nauczyciel uświadomił dzieciom, że w lesie należy zachować się cicho, bo las to dom da zwierząt. Nie należy również lasu zaśmiecać.

 

3. Obserwacja ilustracji z gatunkami drzew

4. Ćwiczenie – dzieci dopasowują rozrzucone na dywanie liście do konkretnych gatunków drzew.

5. Lepienie z plasteliny wybranego przez dziecko gatunku drzewa.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin