Ćwiczenie 4 Metody statystyczne (bardziej) zaawansowane.pdf

(2485 KB) Pobierz
Prezentacja multimedialna zrealizowana w ramach projektów badawczych finansowanych ze środków Działań
1.3.1 oraz 1.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Dr n. med. Wojciech Fendler
Wydział Lekarski UM w Łodzi 2012/13
927849021.011.png
Typy zmiennych
Ciągłe (stężenia/wskaźniki/ekspresja genów)
Temperatura ciała
Wskaźnik talia/biodra
Ekspresja VEGF w niedokrwionej siatkówce
Porządkowe (skale)
Skala Apgar
Skala Tannera
Skala CCS
Nominalne (kategorie)
Płeć
Grupa badana/kontrolna
Klasyfikacja TNM
927849021.012.png 927849021.013.png 927849021.014.png
Kluczową umiejętnością dla lekarza-naukowca jest
umiejętność identyfikacji problemu, sprecyzowania
hipotezy badawczej, zdefiniowania analizowanych
zmiennych i doboru testu
Świadome wykorzystywanie w praktyce medycznej
danych z aktualnego piśmiennictwa wymaga
umiejętności interpretacji wyników
przedstawionych jako formalne miary statystyczne
927849021.001.png 927849021.002.png 927849021.003.png
Czy przyjmowanie aspiryny w pierwotnej lub
wtórnej prewencji zawału mięśnia sercowego
jest korzystne?
Czy zmniejsza ryzyko wystąpienia MI?
Czy oddziałuje na inne incydenty naczyniowe?
Czy jest bezpieczne?
Jaki jest zysk ekonomiczny?
927849021.004.png 927849021.005.png 927849021.006.png
927849021.007.png 927849021.008.png 927849021.009.png 927849021.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin