Polski opis FotoMorph.pdf
(
982 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Polski opis FotoMorph.doc
FotoMorph v.12.4.1
FREEWARE
PORTABLE
http://www.diphso.com/FotoMorphHelp/Introduction.htm
Przekład:
Robert Wiśniewski
Bezpłatny fotoanimator
Najprostszy sposób tworzenia profesjonalnej jakości animacji z morfingiem
i banerów obrotowych Flash
Możesz zaskoczyć swych przyjaciół i rodzinę niesamowitymi transformacjami
Morfing jest techniką animacji w jakiej jeden obraz jest stopniowo przekształcany w inny
FotoMorph pozwala na tworzenie niesamowitych morfingów w ciągu kilku minut !
Można oglądać filmy i TV oraz tworzyć nowe
Zmieniaj przyjaciela w tygrysa. Oglądaj jak Twoje dziecko staje się dorosłym
Uwolnij swoja wyobraźnię korzystając z mocy FotoMorh
Program FotoMorh tworzy animacje w czasie rzeczywistym. Jego mechanizm renderowania
korzysta z akceleratorów sprzętowych a szybkość renderowania przekracza setki FPS
Szybkość działania pozwala na odtwarzania efektów końcowych w czasie rzeczywistym.
Korzystając z FotoMorh można wykonywać wszystkie profesjonalne animacje morfingu, takie
jak Flash, animowane GIF-y, AVI, JPEG i inne formaty
, , , Języki programu
- 2 -
Pomocnik FotoMorph
Spis treści
1. Wprowadzenie
2. Projekty
3. Obrazy
4. Sterowanie
5. Animacja
6. Jak wyginać
7. Samouczek
8. Próbki
9. Historia
1. Wprowadzenie
Program FotoMorph pozwala na tworzenie zabawnych animacji w kilku łatwych krokach. Każda
animacja (lub projekt) złożona jest z jednego lub kilku sekwencji morfingów, wygięć lub przesunięć.
Tworzona animacja może mieć wiele sekwencji wg uznania.
W sekwencji morfingu
Morph
można transformować jeden oraz w drugi.
W sekwencji wygięć (zawijania)
Warp
można tworzyć części obrazów w postaci przesuwanej
lub deformowanej.
W sekwencji przesunięć (popchnięć)
Pan
można powiększać i przesuwać dwie części tego
samego obrazu.
Na stronie projektów
Projects
można ładować, tworzyć i zapisywać projekty, wstawiać oraz
usuwać sekwencje i przeglądać sekwencje.
Na stronie obrazów
Images
można wybierać i preparować fotografie, które chcemy
wykorzystać w każdej sekwencji.
Na stronie sterowania
Control
można definiować zachowanie każdej sekwencji.
Na stronie animacji
Animation
można sprawdzać całą animację, dodawać ramki, tło oraz
teksty, zapisywać je oraz drukować.
W programie można korzystać z poniższych przycisków:
Previous Sequence
– Przesuwa do poprzedniej sekwencji projektu
Next Sequence
– Przesuwa do następnej sekwencji projektu
Back
– Przesuwa wstecz o jedną klatkę w zaznaczonej sekwencji
Play
– Odtwarza zaznaczona sekwencję
Forward
– Przesuwa naprzód o jedną klatkę w zaznaczonej sekwencji
Frame Slider
– Suwak klatek. Korzystając z myszki można przeciągać ten suwak w celu wybierania
klatki wyświetlanej w oknie podglądu.
Tool Tips
– Kliknięcie tego przycisku włącza wskazówki wyświetlane na dole ekranu.
Online Help
– Wyświetla pomoc internetową
Language
– Pozwala na zmianę języka programu
- 3 -
2. Projekty
Każdy jeden morfing, wygięcie lub przesunięcie nosi nazwę sekwencji. Tworzone projekty mogą
składać się z jednej lub z kilku sekwencji. Na stronie projektów
Projects
można zarządzać własnymi
projektami jak również sekwencjami każdego projektu.
Kliknięcie przycisku
Sample Project
pozwala na załadowanie wstępnie przygotowanego
przykładu animacji w celu zapoznania się z tym programem.
Kliknięcie przycisku
New Project
pozwala na tworzenie nowego projektu animacji.
Kliknięcie przycisku
Recent Projects
pozwala na ładowanie ostatnio tworzonych projektów.
Kliknięcie przycisku
Save Project
pozwala na zapisanie aktualnego projektu.
Kliknięcie przycisku
Resolution
pozwala n wybranie rozmiaru klatki tworzonej animacji.
Kliknięcie przycisku
Insert Sequence
pozwala na wstawienie nowej sekwencji przed aktualnie
zaznaczoną sekwencją.
Kliknięcie przycisku
Add Sequence
pozwala na dodanie nowej sekwencji na końcu animacji.
Kliknięcie przycisku
Delete Sequence
pozwala na usunięcie aktualnie zaznaczonej
sekwencji.
Gdy chcemy wstawić lub dodać sekwencję, możemy wybrać czy ma to być sekwencja
morfingu, , wygięcia lub przesunięcia albo transformacji.
Obszary sekwencji projektu
Obszar ten wyświetla różne sekwencje zaznaczonego projektu. Każda para fotografii w tym obszarze
pokazuje fotografię początkową
Start
i końcową
End
każdej sekwencji. Kliknięcie na parze fotografii
zaznacza tą sekwencję do edycji (na stronie
Images
). Podwójne kliknięcie na parze fotografii
zaznacza sekwencję i przechodzi do strony sterowania
Control
.
Obszar podglądu sekwencji
Obszar ten wyświetla podgląd zaznaczonej sekwencji w obszarze sekwencji projektu.
3. Obrazy
W zależności od typu sekwencji z jaką pracujemy, obszar roboczy może wyświetlać jedną lub dwie
klatki obrazów.
Gdy aktualna sekwencja jest morfingem
Morph
lub przejściem
Transition
, pokazywane są klatki
obrazu początkowego
Start
i końcowego
End
.
Gdy aktualna sekwencja jest wygięciem (zawijaniem)
Warp
, wówczas mamy tylko jeden obraz
i pokazywana jest jedna klatka.
Gdy aktualna sekwencja jest przesunięciem (popchnięciem)
Pan
, wówczas mamy tylko jeden obraz,
ale pokazywane są dwie klatki, ponieważ zdefiniowane są dwa różne obszary w tym samym obrazie.
Podkreśla się, że zmiany wprowadzane w obrazach są wykonywane w FotoMorph tylko lokalnie,
a oryginalne obrazy nigdy nie ulegają zmianie.
- 4 -
Kliknąć przycisk
Start Image
/
End Image
w celu wybrania obrazu wymaganego do pracy, lub
kliknąć na wymaganym obrazie. Zaznaczony obraz wyświetlany jest w zielonej ramce.
Kliknąć przycisk
Import
(lub
Open)
w celu importu obrazu z komputera.
Kliknąć przycisk
Recent
w celu załadowanie obrazu, z którym ostatnio pracowaliśmy.
Kliknąć przycisk
Browse
w celu przeglądania obrazów w folderze plików do załadowania.
Kliknąć przycisk
Search
w celu wyszukiwania fotografii w Internecie.
Kliknąć przycisk
Paste
w celu wklejenia obrazu z Internetu lub z innego programu.
Kliknąć przycisk
Mirror Flip
w celu utworzenia odbicia lustrzanego obrazu w poziomie.
Kliknąć przycisk
Rotate
w celu obracania obrazu.
Kliknąć przycisk
Copy
w celu skopiowania obrazu do schowka Windows.
Aby utworzyć deformację w zaznaczonym obrazie, kliknąć przycisk
Deform
, po czym kliknąć
i przeciągać wewnątrz obrazu lewym klawiszem myszki.
Można odtworzyć część deformacji przesz kliknięcie przycisku
Restore
, po czym malować po
obrazie lewym klawiszem myszki.
Kliknąć przycisk
Tune
w celu dostrojenia nasycenia
Saturation
, jasności
Light
, oświetlenia
słonecznego
Sunlight
, jaskrawości
Glow
i barwy
Color
w zaznaczonym obrazie.
Kliknąć przycisk
Effects
w celu tworzenia różnych efektów w zaznaczonym obrazie.
Zaznaczyć obszar obrazu, który chcemy wykorzystać w naszej sekwencji, korzystając z niebieskich
i czerwonej kwadracików. Przeskalować ramkę przez przeciągania jej niebieskiech części. Przesuwać
ramkę przez kliknięcie wewnątrz ramki i przeciąganie myszką.
Skorzystać z suwaka
Zoom Slider
w celu powiększania / pomniejszania obrazów.
Gdy pracujemy z sekwencją morfingu, sprawdzić wyrównanie klatek w celu porównywania części
animacji obrazu początkowego i końcowego, aby kluczowe elementy, takie jak oczy, nos i usta były
możliwie jak najlepiej wyrównane.
4. Sterowanie
Na stronie
Control
definiujemy zachowanie się każdej sekwencji. Tutaj obszar roboczy wyświetla trzy
różne okna: jeden dla obrazu
Start
, jeden dla obrazu
End
i jeden dla podglądu
Preview
sekwencji.
Najważniejszymi elementami przy tworzeniu sekwencji morfingu są punkty kotwiczące
Anchor
Dots
na obrazach początkowych i końcowych.
Można wstawiać punkty w głównych elementach tych dwóch typach obrazów w celu zdefiniowania jak
ma przebiegać animacja. Każda para tych punktów determinuje jak położenie obrazu początkowego
wpływa na przejście w obrazie końcowym.
Gdy wprowadzamy punkty kotwiczne w celu zdefiniowania przebiegu animacji, zobaczymy mały,
zielony krzyżyk na fotografii przeciwnej do tej, w której znajduje się myszka.
Ten zielony krzyżyk pokazuje gdzie (lub skąd) pozycja jest przesuwana w gońcowej animacji
w oparciu o aktualne ustawienia dotychczas wstawionych punktów kotwicznych.
- 5 -
Przez klikanie lewym klawiszem myszki na plamce wewnątrz jednego z obrazów, możemy
dodawać nowe pary punktów.
Gdy umieścimy kursor na punkcie, wówczas ten punkt oraz odpowiadający mu punkt na
przeciwnym obrazie będzie większy od innych punktów w celu jego lepszej identyfikacji.
Przez kliknięcie lewym klawiszem myszki na poprzednio dodanym punkcie można przeciągać
ten punkt w nowe położenie.
Przez kliknięcie prawym klawiszem myszki na poprzednio dodanym punkcie można usunąć tą
parę punktów.
Kliknięcie przycisku
Delete All Dots
usuwa wszystkie punkty kotwiczne z obrazów.
Kliknięcie przycisku
Sequence Test
dodaje tekst do tej sekwencji. Można wybrać wymagany
krój czcionki, kolor, przezroczystość i ruch tekstu. Aby uzyskać wyświetlanie dwóch różnych
łańcuchów tekstowych, podłączyć jeden do obrazu startowego, a drugi do obrazu końcowego
oraz zaznaczyć opcję
Use two Text Strings
.
Kliknąć przycisk
Transition Types
i wybrać jeden z 6 możliwych typów przejścia gdy
pracujemy z sekwencją przejścia.
Zaznaczenie pola
Return
odtwarza sekwencję i wraca z powrotem.
Suwak
Start Delay
ustawia opóźnienie przed uruchomieniem aktualnej sekwencji.
Suwak
Middle Delay
ustawia opóźnienie środka aktualnej sekwencji.
Suwak
End Delay
ustawia opóźnienie na końcu aktualnej sekwencji.
Suwak
Play Time
ustawia czas trwania aktualnej sekwencji.
Suwak
Fine Tune
ustawia dokładniej czas trwania aktualnej sekwencji.
Suwak
Zoom
powiększa (przybliża) / pomniejsza (oddala) obrazy.
Przycisk
Zoom Lock
blokuje skalowanie obu obrazów. Gdy zablokujemy i będziemy
skalowali jeden obraz, drugi pozostanie bez zmiany.
5. Animacja
Na stronie Animation możemy sprawdzać naszą animację, ustawiać jej rozmiar, dodawać ramki, tło
oraz teksty, drukować / zapisywać indywidualne klatki oraz zapisywać całą animację.
Zaznaczenie pola
Loop
sprawia, że animacja będzie odtwarzana w pętli.
Zaznaczenie pola
Return
sprawia że animacja będzie odtwarzana i wróci na początek.
Gdy chcemy aby nasza animacja miała ramkę cyfrową
Digital Frame
, ustawić rozmiar ramki
i rozmiar cienia ramki za pomocą suwaków
Frame Size
oraz
Shadow Size
.
Kliknąć przycisk
Frame Color
w celu wybrania koloru ramki cyfrowej.
Kliknąć przycisk
Shadow Color
w celu wybrania koloru cienia ramki cyfrowej.
Kliknąć przycisk
Animation Text
w celu dodania tekstu do animacji.
Plik z chomika:
mars2323
Inne pliki z tego folderu:
Polski opis programu MarvinSketch.doc
(668 KB)
Polski opis programu CMT.doc
(4780 KB)
GeoGebra - Dokumentacja PL.pdf
(1029 KB)
CMT-Help.pdf
(1490 KB)
Polski opis programu Jack Bridge.doc
(3430 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ! ▣ WINDOWS 8 PL 32-64 BIT + AKTYWATOR
! █PROGRAMY POLECAM
! █PROGRAMY POLECAM MÓJ UPLOAD
! ۞ Programy
! IWONA 2 CRACK FULL VERSION DOŻYWOTNIA LICENCJA ZA FREE
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin