PLAN WYNIKOWY Z PRZEDMIOTU TECHNIKA BIUROWA.doc

(60 KB) Pobierz
PLAN WYNIKOWY Z PRZEDMIOTU TECHNIKA BIUROWA

PLAN WYNIKOWY Z PRZEDMIOTU TECHNIKA BIUROWA

SZKOŁA POLICEALNA, KIERUNEK: TECHNIK RACHUNKOWOWŚCI (ZAOCZNY)

III i IV SEMESTR, 2x30 GODZIN

Na podstawie podręczników: A. Komosa „Technika biurowa” cz. 2, H. Füchsel „Sekretariat, czyli centrum informacyjne firmy”, M. Wiśniewska „Technika biurowa”

 

Liczba godzin

Tematy lekcji, jednostki metodycznej

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe

1

Czynności kancelaryjne - podstawowe wiadomości

-          Zna podstawowe czynności kancelaryjne

 

4

Czynności kancelaryjne - dokumentacja biurowa

-          Zna pojęcie dokumentu biurowego i jednolitego wykazu akt,

-          Zna podstawowe rodzaje dokumentów biurowych,

-          Zna zasady organizacji obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie i jego poszczególne fazy,

-          Zna metody archiwizowania dokumentów w przedsiębiorstwie

-          samodzielnie opracowuje jednolity wykaz akt,

-          tworzy schemat obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie

-          sporządza dokumenty nie zbędne przy przekazywaniu akt do archiwum

2

Środki techniczne w pracy biurowej

-          potrafi omówić typowe środki techniczne wykorzystywane w pracy biurowej - urządzenia do pisania, środki łączności, urządzenia do kopiowania dokumentów, ich archiwizacji i inne,

-          potrafi omówić rodzaje oprogramowania wykorzystywanego w pracy biurowej,

-          zna środki pomocnicze w pracy biurowej: środki do przechowywania dokumentów, terminarze, formularze, teczki, tablice, kartoteki

-          obsługuje środku techniczne wykorzystywane w pracy biurowej (telefon, fax, kopiarka, komputer)

-          tworzy terminarz,

-          sporządza różnego rodzaju formularze z wykorzystaniem edytora tekstu.

2

System kancelaryjny w przedsiębiorstwie

-          zna pojęcie systemu kancelaryjnego i instrukcji kancelaryjnej,

-          zna zasady funkcjonowania dziennikowego, bezdziennikowego i mieszanego systemu kancelaryjnego

-          rejestruje pisma przychodzące zgodnie z obowiązującym w przedsiębiorstwie systemem kancelaryjnym

 

4

Ogólne zasady prowadzenia korespondencji przez przedsiębiorstwo

-          zna zasady postępowania przy przyjmowaniu i wysyłaniu korespondencji służbowej

-          rozróżnia elementy treści pisma i zna zasady ich rozplanowania

-          zna zasady redagowania poszczególnych elementów pisma (pisanie daty, adresowanie, rozpoczynanie pisma, zwrot kończący pismo, podpisywanie pism, załączniki)

-          rozróżnia podstawowe rodzaje blankietów korespondencyjnych

-          potrafi sporządzić pismo w układzie blokowym i a linea

-          zna pojęcie skrótów i skrótowców oraz zasady ich stosowania w korespondencji służbowej

-          samodzielnie sporządza pismo,

-          dostosowuje blankiet korespondencyjny do treści pisma,

-          stosuje poszczególne elementy pisma w jego treści,

3

Zasady prowadzenia korespondencji handlowej

-          potrafi scharakteryzować poszczególne rodzaje pism handlowych

-          umie wypełnić druki występujące w obrocie handlowym: zamówienie, faktura, rachunek

-          potrafi sformułować zapytanie o ofertę, ofertę, zamówienie, reklamację

-          potrafi omówić pisma związane z wysyłką i transportem towarów

-          przygotowuje samodzielnie ofertę,

-          projektuje blankiet reklamowy dla swojego przedsiębiorstwa

 

4

Zasady korespondencji w sprawach osobowych

-          zna dokumenty związane z przyjmowaniem pracownika do pracy

-          umie sporządzić życiorys (cv) i list motywacyjny,

-          umie wypełnić kwestionariusz osobowy

-          zna elementy umowy o pracę

-          potrafi wymienić dokumenty występujące w czasie trwania stosunku pracy

-          poznaje zasady prowadzenia akt osobowych

-          umie sporządzić podanie o urlop

-          zna dokumenty związane z rozwiązaniem stosunku o pracę

-          potrafi sporządzić podanie o rozwiązanie umowy o pracę

-          sporządza cv oraz list motywacyjny w odpowiedzi na ogłoszenie prasowe,

-          sporządza podanie o urlop,

-          sporządza rekomendację

3

Zasady korespondencji w sprawach administracyjnych

-          zna zasady sporządzania aktów ogólnych

-          zna rodzaje pism występujących w korespondencji z organami władzy i administracji państwowej,

-          zna zasady formułowania pism związanych z postępowaniem administracyjnym

-          potrafi omówić elementy typowych pism administracyjnych

-          sporządza pismo wszczynające postępowanie administracyjne,

-          sporządza podanie

-          sporządza odwołanie od decyzji organu administracyjnego

1

Zasady przyjmowania interesantów

-          potrafi omówić typy interesantów pojawiających się w biurze

-          zna zasady postępowania z poszczególnymi typami interesantów

 

1

Zasady prowadzenie rozmów telefonicznych

-          zna zasady prowadzenia rozmów telefonicznych

 

-          udziela informacji telefonicznej interesantom

3

Zebranie jako forma wymiany informacji

-          zna podstawowe formy zebrań i spotkań służbowych,

-          potrafi omówić podstawowe zasady organizacji różnych typów zebrań,

-          potrafi wymienić elementy typowego porządku obrad

-          zna zasady tworzenia protokołu z zebrania,

-          zna zasady przyjmowania gości w przedsiębiorstwie

-          sporządza plan organizacji zebrania,

-          sporządza typowy porządek obrad i protokół z zebrania,

-          sporządza zaproszenia na przyjęcie biznesowe

2

Organizacja podróży służbowych

-          zna podstawowe zasady organizacji podróży służbowych w kraju i za granicą,

-          zna dokumenty związane z organizacją podróży służbowych,

-          potrafi wypełnić druk polecenia wyjazdu służbowego,

-          zna zasady rozliczania kosztów podróży służbowej w kraju i za granicą

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin