Temat tygodnia III Urządzenia elektryczne w moim domu
Treści programowe
Temat
dnia
Aktywność i działalność
dzieci
Cele główne
Cele operacyjne
Książka, karty pracy
Zajęcia ruchowe
1
2
3
4
5
6
7
Zainteresowanie sposobami fun-kcjonowania zabawek mechanicznych oraz różnych urządzeń elektrycznych:
- poznanie mechanicznego i ele-ktrycznego sprzętu ułatwiającego prace domowe,
- podkreślanie konieczności przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych,
- wykonanie prostych potraw, np.: sałatka, kanapki.
(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 43).
Przestrzeganie przez dzieci zakazów dotyczących:
- samowolnego korzystania z urządzeń elektrycznych podłączonych do sieci.
(Program wychowania przedszkolnego Moje przedszkole, MAC EDUKACJA S.A., Kielce 2002, s. 45).
1. Telemelefonik – kto go ma?
Słuchanie wiersza M. Przewoźniaka Wynalazki.
Wyklejanka z kolorowych gazet Telemelefonik.
- poznanie wybranych urządzeń elektrycznych
- ćwiczenie drobnych ruchów ręki
Dziecko:
- zna wybrane urządzenia elektryczne
- potrafi wykonać wydzierankę
Cz.1
s. 45
C nr 17
Ćwiczenia poranne – zestaw VII.
Zabawa orientacyjno – ruchowa Dzieci do domu – dzieci na spacer.
Ćwiczenia z kinezjologii edukacyjnej Ruchy naprzemienne.
Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw III.
2. Telewizor dla myszek
Ekran telewizora – zapoznanie z literą e, E małą
i wielką, drukowaną i pisaną na podstawie fragmentu wiersza W. Chotomskiej Myszki oraz analizy słuchowej i wzrokowej wyrazu ekran.
Utrwalenie litery e, E.
- zapoznawanie z wyglądem litery e, E małej i wielkiej, drukowanej i pisanej
- usprawnianie analizatora wzrokowego podczas wyszukiwania liter w tekście
- rozpoznaje i nazywa literę e, E małą i wielką, drukowaną i pisaną
- zna literę e, E
s. 46-49
3. Poznajemy inne urządzenia elektryczne znajdujące się w domu
Zabawy przy piosence Piosenka o telewizorze.
Opowiadanie W. Chotomskiej Lodówka.
- rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce
- poznawanie historii i przeznaczenia lodówki
- potrafi poruszać się rytmicznie
- wie, do czego służy lodówka
C nr 18
4. Najsmaczniejsze surówki
Zabawa dydaktyczna Szukamy urządzeń technicznych w szkole.
Przygotowanie jesiennych surówek lub kanapek.
- poznawanie urządzeń technicznych znajdujących się w szkole
- przygotowanie surówki lub kanapek
- zna urządzenia techniczne znajdujące się w szkole
- potrafi przygotować surówkę lub kanapki
A nr 25-27
5. Jesteśmy aktywni
Moje pozytywne emocje.
Zabawy ze strachem.
- nazywanie emocji
- przezwyciężanie lęków oraz związanych z nimi emocjami
- potrafi nazwać wybrane emocje
- potrafi śmiać się z niektórych strachów
D nr 5
Hel53land