um. przedm. kryteria ocen kl 4-6.docx

(63 KB) Pobierz

Jak oceniam uczniów ? – karta informacyjna

 

 

§        Nauczyciel – mgr Anna Wacowska

§        Przedmiot – język angielski

§        Klasa – IV (3 godziny tygodniowo)    semestr: I-II     rok szkolny: 2013/2014

§        Obowiązkowe podręczniki – HOT SPOT 1,wyd. MACMILLAN

§        Co uczniowie powinni przynosić na lekcję ?

Ø      podręcznik  

Ø      ćwiczenia

Ø      zeszyt przedmiotowy

 

                                                  

                      Jak będę sprawdzać wiadomości i umiejętności uczniów ?

 

 

Co będę oceniać ?

 

 

Ile razy w semestrze ?

 

Co biorę pod uwagę ?

odpowiedzi ustne

na bieżąco

poprawność stylistyczną i gramatyczną oraz poprawną wymowę

kartkówki

według potrzeb

poprawność gramatyczną i ortograficzną

sprawdziany

3 - 4

poprawność gramatyczną i ortograficzną, zasób słownictwa oraz rozumienie ze słuchu i rozumienie tekstu pisanego

zadania domowe

na bieżąco

poprawność gramatyczną, ortograficzną i interpunkcyjną, zgodność z tematem i estetykę pracy

projekty

według potrzeb

poprawność językową, estetykę i rzeczowość, zasób słownictwa

przygotowanie do lekcji

na bieżąco

aktywność, materiały przyniesione na lekcję

pracę na lekcji

na bieżąco

wkład pracy, poprawność językową oraz aktywność

pracę w grupach

według potrzeb

wkład pracy i wynik działań grupy

zeszyt przedmiotowy,

zeszyt ćwiczeń

według potrzeb

estetykę, kompletność notatek, daty i numery lekcji, czytelność i poprawność językową

recytację

według potrzeb

zgodność z treścią, wymowę, intonację oraz ogólne wrażenie

 


UMOWA PRZEDMIOTOWA

·          Uczeń ma obowiązek przygotować się na każdą lekcję zarówno pod względem wiadomości jak i umiejętności oraz posiadać przy sobie zeszyt przedmiotowy, podręcznik, ćwiczenia oraz przybory do pisania.

·          Uczeń w ciągu semestru może jeden raz bez konsekwencji zgłosić swoje nieprzygotowanie do lekcji. Należy to uczynić na początku zajęć (konsekwencją niezgłoszenia jest ocena ndst). Każde następne nieprzygotowanie oceniane jest stopniem niedostatecznym.

·          Dwa razy w semestrze uczeń może nie mieć zadania domowego. Fakt ten należy zgłosić na początku lekcji. Za kolejne braki zadań uczeń otrzymuje oceny niedostateczne.

·          W przypadku pracy domowej zadanej z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem - uczeń nie może uzyskać „bz”.

·          Uczeń zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia zeszytu przedmiotowego oraz ćwiczeń, a także do uzupełniania zapisów lekcyjnych w przypadku nieobecności w szkole (termin - tydzień).

·          Brak zeszytu przedmiotowego lub ćwiczeń w dniu, w którym należało okazać pracę domową, traktowany jest jako brak zadania domowego .

·          W przypadku nieobecności na jednych lub dwóch kolejnych zajęciach uczeń ma obowiązek uzupełnić zeszyt i nadrobić braki w wiadomościach i umiejętnościach już na następną lekcję.

·          W przypadku dłuższej (co najmniej dwutygodniowej) nieobecności na zajęciach uczeń może zgłosić nieprzygotowanie do zajęć, a braki  mogą być uzupełniane przez dłuższy  okres po uzgodnieniu z nauczycielem.

·          Sprawdziany obejmujące większy zakres materiału są zapowiadane z tygodniowym wyprzedzeniem.

·          Sprawdzanie wiadomości i umiejętności ustne lub pisemne bez zapowiedzi (np. kartkówki) obejmuje materiał z co najwyżej trzech ostatnich lekcji.

·          W przypadku nieobecności na sprawdzianie, kartkówce lub odpowiedzi ustnej, uczeń powinien zaliczyć wyznaczoną partię materiału w terminie wyznaczonym przez nauczyciela.

·          Korzystanie z tzw. ściąg lub odpisywanie w trakcie sprawdzianów pisemnych jest niedopuszczalne i karane :

       - pierwsza uwaga  – obniżeniem oceny o jeden stopień

       - druga uwaga       – oceną niedostateczną.

·          Uczeń za pracę na lekcji lub aktywność może otrzymać:                                                     

                        - pięć „+” = bardzo dobry                                                                

      - pięć „-”  = niedostateczny                                                             

      - lub ocenę cząstkową                                                                     

·          Uczeń ma możliwość poprawy oceny niedostatecznej ze sprawdzianów, odpowiedzi ustnych  i zadań domowych nie prezentowanych na lekcji (zapis poprawy w dzienniku : np. 1/3 ). W tym celu powinien ustalić dokładny termin 

       z nauczycielem.

·          Otrzymanie przez ucznia pozytywnej oceny śródrocznej lub rocznej nie jest uwarunkowane poprawieniem wszystkich cząstkowych ocen niedostatecznych.

·          Nie przewiduje się zaliczeń śródrocznych (rocznych), tzn. zdawania większych partii materiału w celu podwyższenia oceny.

·          Wszystkie oceny znajdujące się w dzienniku są brane pod uwagę. Ocena śródroczna (roczna) nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.

·          Tak zwany „numerek nie pytany”, wylosowany w danym dniu przez SU, może być zwolniony tylko z odpowiedzi ustnej.

·          Prace pisemne – kartkówki, sprawdziany oceniane są w skali: 

- 0% -30%    - ocena niedostateczna

- 31%-50%   - ocena dopuszczająca

- 51%-70%   - ocena dostateczna

- 71%-90%   - ocena dobra

- 91%-100% - ocena bardzo dobra

- spełnione kryteria na ocenę bdb + zadanie dodatkowe – ocena celująca

·          Za zajęcie znaczącego miejsca w konkursie językowym uczeń otrzymuje wyróżnienie w postaci oceny cząstkowej – celujący.

·          Ustalenia dotyczące uczniów, u których stwierdzono trudności w uczeniu się (opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej) i którym należy dostosować wymagania do ich indywidualnych potrzeb:           

-  w sytuacjach trudnych można wydłużyć czas potrzebny na wykonanie prac pisemnych oraz odpowiedzi ustnych   

    bądź  udzielić dodatkowej pomocy i rady, np. sprawdzając czy dziecko rozumie treść poleceń,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            -  w przypadku dysleksji prace pisemne ( nie ocenia się poziomu graficznego pisma) będą sprawdzane z 

   uwzględnieniem większej tolerancji wobec błędów w  pisowni,

        - uczeń ma możliwość skorzystania w trudnych sytuacjach z dodatkowej pomocy i rady ze strony nauczyciela,

        - uczeń będzie zachęcany do wysiłku umysłowego poprzez nagradzanie i docenianie włożonego wysiłku w naukę.

DOBRE RADY

·          Należy pracować nad poprawną wymową i intonacją.

·          Należy systematycznie przygotowywać się do lekcji, utrwalać słownictwo i na bieżąco odrabiać zadania domowe.

·          Pisząc zadania domowe należy korzystać ze słownika oraz z przykładów podanych w zeszycie lub ze wzorów zawartych w podręczniku.

·          Każdą wątpliwość czy problem ze zrozumieniem treści lekcji trzeba zgłosić nauczycielowi, który pomoże doradzi i udzieli cennych wskazówek.

·          Na bieżąco należy uzupełniać zaległości wynikłe z nieobecności na lekcjach.

·          Uczniowie z opinią z poradni, u których stwierdzono trudności w uczeniu się, powinni systematycznie uczestniczyć w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych. Uczniowie winni również korzystać z oferowanych im zajęć dydaktyczno-wyrównawczych bądź innych form pomocy,  np. koleżeńskiej.

·       Zdolni uczniowie mają możliwość uczęszczania na dodatkowe zajęcia rozwijające ich zdolności i predyspozycje.


KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Klasa IV

 

NIEDOSTATECZNY

Uczeń:

-nie posługuje się językiem poprawnie i nie jest zrozumiany;

-nie potrafi napisać zdania zawierającego najprostsze struktury i słownictwo w zakresie programu klasy IV;

-popełnia bardzo dużo błędów; nie zna i nie umie zastosować żadnych poznanych zasad gramatycznych;

-nie potrafi zrozumieć ogólnego sensu wypowiedzi, ani polecenia nauczyciela;

-nie prowadzi zeszytu przedmiotowego ani ćwiczeń  lub prowadzi je bardzo niesystematycznie;

-nie jest aktywny na lekcjach;

-bardzo rzadko odrabia zadania domowe.

 

DOPUSZCZAJĄCY

Uczeń:

-posługuje się czasami poprawnym językiem, ale popełnia wiele zauważalnych błędów;

-można go zazwyczaj zrozumieć, ale intonacja i wymowa nie jest poprawna;

-dysponuje bardzo ograniczonym zasobem słownictwa i struktur w zakresie programu klasy IV;

-sporadycznie włącza się aktywnie w tok lekcji;

-niesystematycznie prowadzi zeszyt przedmiotowy oraz ćwiczenia;

-rzadko odrabia zadania domowe.

 

DOSTATECZNY

Uczeń:

-potrafi dość skutecznie przekazać daną informację, jednak popełnia widoczne błędy;

-posługuje się częściowo poprawnym językiem;

-posiada ograniczony zasób słownictwa i struktur gramatycznych w zakresie programu klasy IV;

- czasami  włącza się aktywnie w tok lekcji;

-dość systematycznie prowadzi zeszyt przedmiotowy oraz ćwiczenia;

-czasami nie odrabia zadań domowych.

 

DOBRY

Uczeń:

-przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać daną informację, popełniając niekiedy zauważalne błędy;

-dysponuje dość dużym zakresem słownictwa i struktur gramatycznych  w zakresie programu klasy IV;

-potrafi mówić używając poprawnej intonacji i wymowy;

-jest aktywny na zajęciach lekcyjnych;

-systematycznie prowadzi zeszyt przedmiotowy oraz ćwiczenia;

-prawie zawsze odrabia zadania domowe.

 

BARDZO DOBRY

Uczeń:

-potrafi prawie bezbłędnie przekazać daną informację,

- dysponuje dużym zakresem słownictwa i struktur gramatycznych  w zakresie programu klasy IV;

­- potrafi zbudować krótką wypowiedź używając bardzo dobrej intonacji i wymowy;

- jest bardzo aktywny na zajęciach lekcyjnych;

-systematycznie i starannie prowadzi zeszyt przedmiotowy oraz ćwiczenia;

-prawie zawsze odrabia zadania domowe.

 

CELUJĄCY

Uczeń:

- potrafi prawie bezbłędnie przekazać daną informację,

- dysponuje zakresem słownictwa i struktur gramatycznych  znacznie wykraczającym poza program klasy IV;

­- potrafi zbudować wypowiedź używając bardzo dobrej intonacji i wymowy;

- niezwykle aktywnie prezentuje swoje wiadomości i umiejętności podczas lekcji;

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin